کد خبر: ۱۶۴۳۷۹
زمان انتشار: ۱۰:۲۵     ۲۰ شهريور ۱۳۹۲
وزارت خزانه‌داری آمریکا به منظور نشان دادن حسن‌نیت خود در قبال تمایل واشنگتن برای تقویت روابط میان ایرانی‌ها و آمریکایی‌ها بخشی از تحریم‌های خود علیه ایران را کاهش داده است.
به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه نیویورک‌تایمز در مطلبی نوشت: دولت اوباما سه‌شنبه محدودیت‌های بلندمدت خود بر فعالیت‌های بشردوستانه از جمله تبادل ورزشی میان ایران و آمریکا را کاهش داد.

به نوشته این روزنامه،‌ این حداقل دومین باری است که در سال جاری دولت آمریکا تحریم‌های خود علیه ایران را کاهش داده است که در واقع، پاسخی است به اقدام حسن روحانی، رئیس‌جمهور جدید ایران که تمایل خود برای بهبود روابط ابراز داشته است.

بر اساس این گزارش، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا که بر تحریم‌های ایران نظارت دارد، در بیانیه‌ای اعلام کرد، تشریفات اداری برای گرفتن معافیت‌ها را متوقف کرده تا انجام خدمات درمانی، امدادرسانی، حفاظت از حیات وحش و پروژه‌های حقوق بشری در این کشور تسریع شود. علاوه بر این، وزارت خزانه‌داری آمریکا فعالیت‌های مربوط به مسابقات ورزشی، حمایت مالی از بازیکنان ورزشی، مربیگری، داوری و آموزش را نیز مجاز شمرده است.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده: این اقدام نشان‌دهنده تعهد دولت آمریکا به تقویت روابط میان مردم ایران و آمریکاست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها