کد خبر: ۱۶۴۲۸۸
زمان انتشار: ۲۰:۲۵     ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
وزارت امور خارجه اوکراین در بیانیه‌ای ضمن تاکید بر حل و فصل مناقشه در سوریه صرفا از راه‌های سیاسی-دیپلماتیک؛ از ابتکار عمل اخیر روسیه در خصوص نظارت سازمان‌های بین‌المللی بر تسلیحات شیمیایی در سوریه حمایت کرد.

به گزارش 598،  خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، وزارت امور خارجه اوکراین امروز، سه شنبه اعلام کرد که این کشور امیدوار است پیشنهاد روسیه در خصوص نظارت سازمان‌های بین المللی بر تسلیحات شیمیایی سوریه بتواند تحقق پیدا کرده و در حل و فصل مشکلات در این کشور موثر واقع شود.

در بیانیه‌ای که در این رابطه منتشر شد، آمده است: مقامات کی‌یف امیدوارند که هر ابتکارعمل بین المللی که ممکن است وخامت اوضاع پیرامون سوریه را کاهش دهد، از جمله پیشنهاد مطرح شده اخیر از سوی روسیه در رابطه با نظارت سازمان‌های بین المللی بر تسلیحات شیمیایی موجود در سوریه، با دقت مورد بررسی قرار گرفته و تحقق پیدا کند.

وزارت امور خارجه اوکراین همچنین بر مواضع اصولی این کشور در مورد حل و فصل مناقشه در سوریه صرفا از طریق راه‌های سیاسی-دیپلماتیک تاکید کرده است.

در این سند آمده است: مواضع کشور اوکراین در قبال مناقشه سوریه بارها از سوی رئیسجمهوری و سایر مقامات این کشور اعلام شده است: ما خواستار توقف هرچه سریعتر خشونت و خونریزی‌ها در سوریه هستیم و بر ضرورت حل و فصل مشکلات داخلی آن صرفا از راه‌های سیاسی-دیپلماتیک تاکید می‌کنیم.

در این بیانیه یادآوری شده است که مقامات کی‌یف در عین حال تاسف و نگرانی عمیق خود از بکارگیری سلاح شیمیایی در سوریه را ابراز می‌کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها