کد خبر: ۱۶۴۱۸۵
زمان انتشار: ۱۹:۰۶     ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
سراج الدین میردامادی خبرنگار رادیو زمانه رادیو فرانسه و کسی که یک تنه تلوزیرون رسا را اداره می کرد و مصاحبه های متعددی با فعالان برجسته سیاسی جنبش سبز از جمله مزروعی،امیرارجمند و ... انجام داده بود و در فرانسه نیز موسسه را تحت عنوان انجمن حقوق بشر ایران ایجاد نموده بود در حال حاضر به ایران بازگشته و حتی در مراسم تحلیف شرکت نمود.

به گزارش بولتن نیوز، اما پرسش اينجا است كه چرا كسي به بازگشت ميردامادي به ايران توجه نكرد و اگر هم توجهي شد در جهت بزرگداشت مقام ايشان بود و روي سر گذاشتندش و حلوا حلوايش كردند. يعني ما روزنامه نگارهاي ديگر هم اگر برويم جزو اپوزسيون بشويم و چند صباحي پشت صندليهاي بي بي سي و صداي آمريكا و راديو فردا و تلويزيون رسا و راديوزمانه و ... بنشينيم و مطلب بنويسيم و حرف بزنيم از اينكه اينچنين شد و آنچنان شد، بعد از بازگشت به ايران برايمان فرش قرمز پهن خواهند كرد و در گوشه و كنار مسئوليتي ميدهند يا اينكه دست كم از فعاليتهاي برونمرزيمان به شكل خشكه هم كه شده تقدير مي كنند. پس به نظر مي رسد كه ما هم بايد زودتر بشتابيم تا از قافله انقلاب فروشان و اپوزسيون عقب نمانيم وگر نه در اين بل بشو گراني و دستمزد صدا تا مطلب يه قاز و برو حال ببينيم تا بعدا چي ميشه ها، كلاهمان پس معركه است و بايد فردا پس فردا كه كم كم قلممان را زمين گذاشتند! و مهر و موم كردند برويم پشت شهرداري پنل ضبط ماشين! بفروشيم تا شايد كاسب شويم.

البته در آن صورت هم فكر نمي كنيم كه خيلي موفق باشيم چون احتمالا در اولين روزهاي فعاليت در رشته شريف پنل دزدي از خودرو ها و به جرم گشنگي دستگيرمان مي كنند و با يك حركت انقلابي به جرم خبرنگار دزد نما مي اندازندمان آنجا كه ميردامادي ها ني مان را چاق كنند. در واقع زمانه انگاري جوري شده كه قرار است جاي نيروهاي ارزشي كه وطن را براي يك لقمه نان بوقلمون نمي فروشند و نيروهاي خيلي خيلي عرزشي! عوض شود. تلويزيون رسا جاي صدا و سيماي جمهوري اسلامي را مي گيرد و راديو زمانه و صداي آمريكا و بي بي سي و راديو پس فردا! هم به جاي اخبار شبكه بيست و سي، خبرهايمان را براي مردم مي خوانند و تفسير خواهند كرد.

حركت محير العقول بازگشت مقتدرانه ميردامادي به وطن و بازگشت پر افتخار و شكوهمند ايشان بعد از سالها هجرت، چنان ايرانيان را شگفت زده كرده است كه حتي فعالان سیاسی جنبش سبز در پاریس نيز از این اقدام حیرت زده شده اند و تا به حال هیچکدام جرات نکرده اند عکس العملی در مقابل بازگشت میردامادی به ایران از خود نشان دهند چرا که میردامادی خود ترتیب دهنده بسیاری از نشست های سیاسی و حتی خانه روزنامه نگاران در پاریس بوده و در رسانه های مختلف از جمله بی بی سی و صدای آمریکا به عنوان تحلیلگر سیاسی حضور داشته است؛وی همچنین عضو شورای موسوم به شورای هماهنگی راه سبز بوده و حتی در مستند جنجالی بی بی سی در ارتباط با رهبری حضور داشته است.

حال بايد از مسئولين محترم بايد پرسيد كه آیا میردامادی مدحی دوم است؟ و آيا اگر ما هم برويم اونور آب و كمي گرد و خاك كنيم قول مي دهند بعد از برگشتن پيروزمندانه پستي مقامي مسندي سكه اي چيزي بهمان بدهند تا روزنامه اي راه بيا ندازيم يا اگر باز خاطر ملوكانه مان مكدر شد فرنگي آنتاليايي سواحل كارائيبي جايي برويم و چند وقتي خوش بگذرانيم تا خستگي عبادت از تنمان خارج شود؟

به هر حال برای آشنایی بیشتر با فعالیت ها و فتوحات سراجدين جان میردامادی سری به رادیو زمانه و رادیو فرانسه بزنید و يا اين زير را نظاره کنید:

روزنامه زير زميني راه ديگر شنبه 5 اسفند 91

دولت ایران، خواهان تسلیم روزنامه‌نگاران در برابر قدرت است

‹‹پاریس روز پنجشنبه، سوم اسفندماه، شاهد نشستی مطبوعاتی با موضوع روزنامه نگاران ایرانیِ در بند بود. این نشست با حضور برخی روزنامه‌نگاران ایرانی مقیم فرانسه و به همراهی گروهی از خبرنگاران و فعالان رسانه ای این کشور، در مرکز پذیرش رسانه‌های خارجی فرانسه (CAPE) واقع در گراند پاله در خیابان شانزه لیزه پاریس برگزار شد.

این نشست مطبوعاتی در اعتراض به موج جدید بازداشت و سرکوب روزنامه نگاران و وضعیت فشار بر رسانه ها در ایران با مدیریت سراج الدین میردامادی، از فعالان سابق دانشجویی و روزنامه نگار مقیم پاریس آغاز و با حضور و نظر الیویه دالاژ، نایب رییس فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (آی.اف.جی)؛ لوسی موریون، مدیر پژوهش سازمان گزارشگران بدون مرز؛ سارا دانیل، مسئول سرویس بین‌الملل هفته نامه فرانسوی نوول ابزرواتور؛ و عبدالرضا تاجیک روزنامه‌نگار مقیم فرانسه ادامه یافت. این برنامه با استقبال و پوشش رسانه های بین المللی از جمله رادیو بین المللی فرانسه، خبرگزاری فرانسه، تلویزیون الجزیره و تلویزیون فرانسوی آلمانی آرته و بخشی دیگر از رسانه های اروپایی روبرو شد.

در آغاز این نشست پس از مقدمه سراج الدین میردامادی؛ الیویه دالاژ،‌ نایب رئیس فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (اف‌آی‌جی)، با معرفی این فدراسیون، ضمن انتقاد و ابراز ناخرسندی از سرکوب روزنامه‌نگاران در ایران، نحوه برخورد نظام جمهوری اسلامی با انجمن صنفی روزنامه‌نگاران در کشور و بازداشت مسئولان انجمن را یادآورى کرد؛ وى همچنین به موج خروج روزنامه‌نگارانی که به کشورهای دیگر به‌ویژه ترکیه پناه برده‌اند، اشاره کرد و درباره فشار روزافزون حکومت بر خانواده های روزنامه نگاران فعال خارج از کشور گفت: "موج تازه اتهامات علیه روزنامه نگاران در ایران در همکاری با رسانه های فارسی زبان خارج از کشور غیر قابل قبول بوده و این در حالیست که اتهام جاسوسی به روزنامه نگاران همواره از سوی جمهوری اسلامی مطرح شده است.”

وی همچنین از تلاش فدراسیون مذکور برای بهبود وضعیت روزنامه نگاران ایرانی پناهجو در ترکیه خبر داد.

در این نشست، همچنین علی مزروعی (رییس انجمن صنفى روزنامه نگاران ایران) علی‌اکبر موسوی خوئینی (پژوهشگر و نماینده مجلس ششم) تقی رحمانی (روزنامه نگار و فعال ملى مذهبى)، نوشابه امیرى و هوشنگ اسدی (از اعضاى شوراى سردبیرى روزآنلاین)، رضا معینی (مسئول بخش ایران در سازمان گزارشگران بدون مرز)، مرتضی کاظمیان (روزنامه نگار و فعال ملى مذهبى) محمد جواد اکبرین (دین پژوه و روزنامه نگار) و پروین بختیارنژاد (پژوهشگر و روزنامه نگار) نیز حضور داشتند.››

برخي اخبار ديگر از ميردامادي در راديو زمانه







نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها