کد خبر: ۱۶۴۰۸
زمان انتشار: ۱۹:۵۸     ۰۳ مرداد ۱۳۹۰

به گزارش 598 به نقل از واحد مرکزی خبر، رییس مرکز تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در حاشیه توزیع جوایز نفرات برتر مسابقات ژیمناستیک دانش آموزان پسر مقطع راهنمایی سراسر کشور با بیان این که طرح اجباری کردن ژیمناستیک در بین دانش آموزان دوم ابتدایی در حال مطالعه است گفت : حدود 40 هزار مدرسه ابتدایی در کشور وجود دارد که در صورت اجرای این طرح در مدارس باید این تعداد مدرسه به تجهیزات و مربیان مورد نیاز برای اجرای آن مجهز شوند.

کیومرث هاشمی با اعلام اجرای تن آورز و طناب زنی در بین دانش آموزان مقطع دوم ابتدایی از سال تحصیلی آینده افزود : شیوه نامه اجرایی این طرح نیز در حال تدوین است و یک میلیون دانش آموز در قالب این طرح، 10 مهارت پیش بینی شده طناب زنی را آموزش خواهند دید.

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اجرای موفق طرح سباح ( اجباری کردن شنا در بین دانش آموزان سوم ابتدایی ) اعلام کرد : 90 درصد از این طرح با موفقیت اجرا و 10 درصد مابقی هم به علت نبود استخر در استان ها اجرایی نشده است.

هاشمی با اشاره به افزایش 15 برابری سرانه ورزش دانش آموزی نسبت به سال های گذشته گفت : پارسال اعتبارات ورزش دانش آموزی 900 میلیارد ریال بود.

وی افزود: در قانون توسعه پنجم کشور مقرر شده 2 درصد از بودجه های فرهنگی استان ها به ورزش دانش آموزی تعلق یافته و 20 درصد از یک درصد اعتبار ورزش استان ها به ساخت و ساز سالن های ورزشی اختصاص یابد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها