کد خبر: ۱۶۳۹۷۱
زمان انتشار: ۰۰:۳۷     ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
پنج شنبه و جمعه این هفته بازی های لیگ با برگزاری هشت بازی دنبال خواهد شد. آغاز هفته نهم می تواند پایانی باشد برتمام حاشیه هایی که پس از داربی 77 به وجود آورد.
هنوز هم صحبت از آن بازی است، اما بی شک اگر بازی های هفته نهم انجام شود، نگاه ها معطوف بازی های تازه تر سرخابی ها و دیگر تیمهای مدعی خواهد شد و اتفاقات داربی از ذهن فاصله خواهد گرفت.
البته هفته نهم متأثراز هفته قبل برگزار خواهد شد، بخصوص برای سرخابی ها که تغییراتی در ترکیب اصلی تیمشان ایجاد خواهد شد. این تغییرات ناشی از دو دلیل است، اول عملکردبازیکنان در داربی و دوم مصدومیتها. دلیل اول بیش از آنکه بخواهد استقلال را تحت‌تأثیر قراردهد، پرسپولیس را با تغییراتی مواجه خواهد کرد. در پرسپولیس به دلیل عملکرد نامطلوب برخی بازیکنان شاهد دگرگونی هایی خواهیم بود. شاید انتقاد تند پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس هم در به وجود آمدن این جا به جایی ها اثر گذار باشد، اما سرمنشأ این تغییرات خود دایی است.
در داربی هفتاد وهفتم، هافبکها و مهاجمان پرسپولیس عملکردمطلوبی نداشتند. بگذریم از اینکه علی دایی در نشست خبری پس از بازی مدافع عملکردشاگردانش شد. خوددایی هم می دانست که تیمش به لحاظ کیفی نتوانست انتظارها را برآورده کند و اگریکی دو حرکت انفرادی پیام صادقیان هم نبود، آنگاه دایی هیچ حرفی برای گفتن نداشت.
ضعفهای پرسپولیس در داربی، دایی را به سمتی برده که ترکیب تیمش را برای بازی هفته آینده مقابل گسترش فولاد تغییر دهد. بازگشت عالیشاه نیز این تغییرات را سرعت می بخشد، اما ممکن است در بازی هفته نهم شاهد جا به جایی های بیشتری باشیم. نیمکت نشینی غلامرضا رضایی دراین بازی قطعی است. شاید دایی این بار فرصت بازی کردن را به میلادغریبی بدهد. نیمکن نشینی محمد نوری نیز می تواند یکی از راهکارهای دایی برای بیرون آمدن از شرایط موجود باشد. به جای او هم ممکن است از ابتدا خلعتبری در ترکیب اصلی پرسپولیس به میدان برود. پیش بینی اینکه پرسپولیس در بازی هفته نهم دست کم با سه تغییر راهی میدان بشود، هرگز دورازذهن نیست.
در استقلال نیز شاهد تغییراتی خواهیم بود. بازگشت هاشم بیک زاده شاید منجر به نیمکت نشینی دوباره نوری شود.
اما وقتی می بینیم نوری بی گمان بهترین بازیکن استقلال در داربی بود، قدری باوراینکه نوری از ترکیب اصلی بیرون برود، دشوار می شود. این احتمال وجود دارد که نوری در خط میانی به کارگرفته بشود. مثلا جای اکبرپور که با مصدومیت رو به روست. درخط حمله استقلال نیز برخی تغییرات دور از ذهن نیست. محمدقاضی درداربی عملکرد خوبی نداشت و نشاندن او روی نیمکت و احتمالا بازی کردن برهانی از ابتدا می تواند یکی از راه حلهای امیر قلعه نویی باشد.
امیر قلعه نویی با این کارهم به تک مهاجم تیمش استراحت می دهد و هم اینکه انگیزه برهانی را برای فعالیت در استقلال افزایش می دهد. تداوم حضور نظری درترکیب اصلی استقلال نیز یکی از احتمالات بازی آینده آبی ها است. غیبت خسروحیدری دست امیر را باز می کند تا از وجود این بازیکن باردیگر بهره بگیرد. به بازی کردن فردین عابدینی در ترکیب اصلی استقلال هم می توان فکر کرد، این بازیکن هم شانس کمی برای ورود دوباره به ترکیب استقلال ندارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها