کد خبر: ۱۶۳۹۰۶
زمان انتشار: ۲۰:۲۶     ۱۸ شهريور ۱۳۹۲
مدافع تیم فوتبال پرسپولیس گفت: «مردم حق دارند ناراحت باشند چون دربی خوبی ندیده‌اند.»
سید جلال حسینی دلیل قانع‌کننده‌ای برای بازی ضعیف دو تیم استقلال و پرسپولیس در دربی نداشت و مدام می‌گفت نمی‌داند چرا این‌طور شد.

 

* چون جمعه دربی بود، از این مسابقه شروع کنیم. بازیکنان خوبی در زمین بودند. مربیان خوبی هم کنار زمین ولی چرا بازی این‌طور از آب درآمد؟ ما تیتر زدیم دربی بی‌خاصیت، یکی هم زد شرم‌آور.

- ببینید مردم حق دارند ناراحت باشند. دربی خوبی نبود. ما خودمان پس از بازی فولاد انتظار بازی بهتری داشتیم. خوب تمرین کردیم. گفتیم بازی خوبی می‌شود ولی نمی‌دانم فشار و حساسیت چطور در روز بازی ما را تحت تأثیر قرار داد. تا داور سوت بازی را زد، اصلاً نتوانستیم بازی کنیم. پرسپولیس 50 درصد خودش هم نبود. هر دو تیم بد بازی کردند ولی الان چند سالی است که وضعیت این‌طوری است.

 

* به سؤال ما پاسخ ندادی که چرا؟

- نمی‌توانم جوابی برای سؤال‌تان پیدا کنم. نمی‌دانم چرا بازی بد از آب در آمد. هر حرفی بزنید، درست است. مثلاً ما بازیکنان باتجربه خوبی داشتیم که بازی‌های بزرگتر از دربی بازی کرده‌اند. واقعاً نمی‌دانم چرا با وجود این بازیکنان، بازی استقلال و پرسپولیس معمولاً قشنگ از آب درنمی‌آید.

 

* برخی از بازیکنان شما عقیده داشتند خطاهای مکرر بازیکنان استقلال باعث شد بازی قشنگ نشود.

- زدن، جزئی از فوتبال است. استقلالی‌ها زیاد خطا کردند ولی ما هم کم خطا نداشتیم اما این دلیل خوبی برای قشنگ نشدن بازی نیست. ما در نیمه دوم کم پاس خوب ندادیم. می‌خواستیم خوب بازی کنیم ولی نمی‌شد. علتش را هم نمی‌دانم. دو تیم برای برد به زمین آمده بودند. هم ترکیب ما تهاجمی بود و هم ترکیب استقلال. ما عقب نکشیدیم ولی فکر می‌کنم اگر می‌شد یک گل در نیمه اول زده شود، بازی این‌طور از آب درنمی‌آمد. از طرفی، فصل قبل هم بازی‌ها همین‌قدر سرد و بی‌روح بود.

 

* اگر خودت تماشاگر بازی بودی، پس از مسابقه در استادیوم چه‌کار می‌کردی؟ راستش را بگو! صندلی می‌شکستی؟

- نه، من از این کارها نمی‌کنم ولی خیلی ناراحت می‌شدم. به‌ هر ‌حال مردم انتظار دارند بازی قشنگ شود. در طول سال این همه منتظر چنین مسابقه‌ای می‌مانند ولی بازی که بد باشد، اذیت می‌شوند. کاش حداقل بازی گل داشت و مساوی می‌شد، این‌طور می‌شد شاهد بازی خوب باشیم. اگر یک تیم گل می‌زد، تیم دیگر حمله می‌کرد و بازی قشنگ می‌شد.

 

* استقلال تیمی بود که بتواند پرسپولیس را ببرد؟

- بازی کردن جلوی استقلال خیلی سخت است. تیم باتجربه‌ای است. از طرف دیگر ما هم بازیکنان جوان و دونده‌ای داریم. استقلال از تجربه تیمی‌‌اش خوب استفاده می‌کند. 7، 8 بازیکن ملی‌پوش در این تیم هستند و بازی جلوی آنها سخت است. استقلال به ویژه روی ضربات ایستگاهی خطرناک است. با اینکه ما سرزن بودیم ولی اذیت شدیم.

 

* تو به محمدمهدی نظری هم یکی، دو بار اعتراض کردی. از اول بازی، با هم درگیر بودید.

- نظری روی نیلسون خطا کرد و سوار او شد. بعد هم در یک صحنه می‌خواستیم هد بزنیم، ضربه‌ای به سرم زد. به او گفتم چه‌کار می‌کنی؟ گفت توپ مال ما بود. بعد هم در یک صحنه تکل بدی زد زیر پایم و گفتم آرام بازی کن. اما در کل از بازی او خوشم آمد. نظری بازیکنی تکنیکی و سرعتی است ولی در این بازی شیوه بازی‌‌اش را عوض کرده بود. او قدرتی بازی می‌کرد و خوب می‌جنگید. این برخوردها هم در فوتبال طبیعی است.

 

* استقلالی‌ها می‌گویند کجا پرسپولیس می‌توانست بازی را با دو گل ببرد؟ می‌گویند موقعیت‌های ما بیشتر بود.

- به نظر من موقعیت ساموئل خوب بود ولی موقعیتی که مجیدی از دست داد، نه. مجیدی نتوانست توپ را جلوی دروازه ما بزند. اصلاً توپ روی پایش ننشست و موقعیت حساب نمی‌شد ولی ضربه سر نکونام هم موقعیت گل بود. همین صحنه‌ نشان داد دفاع پرسپولیس باید بیشتر روی من‌تومن‌ها کار کند. موقعیت ساموئل هم که با اشتباه خود ما برای استقلالی‌ها درست شد. خودمان توپ را به آنها دادیم.

 

* نظرت درباره کری‌خوانی‌های 6 و 4 چیست؟

- 6 و4؟ توضیح می‌دهید؟

 

* همین 6 تایی و 4 تایی را می‌گوییم. عالم و آدم می‌دانند!

- خب این از قدیم مانده است. استقلالی‌ها هم که ماشاءا... هر بازی را می‌برند، روی همین 4 می‌گذارند، در حالی که پرسپولیس هم بازی‌های زیادی را برده است. معروف‌ترینش هم همان برد 6 تایی است.

 

* برخی می‌گفتند این دربی و پرسپولیس یک زاید نیاز داشتند.

- نه، من مخالفم. مهاجم‌هایی که الان داریم، بهتر از ایمون زاید هستند.

 

* قبول داری بازی خیلی خشن بود؟

- بله، واقعاً درگیری‌های زیادی داشت و به نظرم می‌شد داور دو بازیکن را اخراج کند. یک صحنه‌هایی، ضربات واقعاً وحشتناکی رد و بدل می‌شد. چند خطای بد شد. تکل‌های خطرناکی بود.

 

* نوع چینش ترکیب پرسپولیس، برای برد بود؟

- آنهایی که روی بازی خوب دقت کرده باشند، نظرشان همین است. غلامرضا، صادقیان، دهنوی و سیدصالحی همه مهره‌های هجومی بودند. ما با همین بچه‌ها به فولاد سه گل زدیم و چندتا هم نزدیم. متأسفانه بازی ما در دربی نگرفت.

 

* برخی از بازیکنان می‌گفتند روزنامه‌ها چون بازی را حساس می‌کنند، قشنگ از آب درنمی‌‌آید. ولی ما بررسی کردیم و دیدیم روزنامه‌های اروپایی خیلی با شدت بیشتری روی دربی‌هایشان زوم می‌کنند. این حرف درست است؟

- اتفاقاً من معتقدم خود بازیکنان هستند که این حساسیت را به وجود می‌آورند. این هم از کری‌خوانی‌های قبل از بازی شروع می‌شود. من که اهل این کارها نیستم ولی انصافاً این کری‌خوانی‌ها هم نباشد، بازی قشنگ نمی‌شود. ما هر جا می‌رویم مردم می‌گویند ببرید، شاید به خاطر همین چیزها نیز حساسیت بیشتر شود و روی بازیکنان فشار به وجود‌‌ آید.

 

* قدیم‌ها هم این فشارها بوده، چرا آن‌وقت‌ها بازی این‌قدر سرد نمی‌شد؟

- به نظر من حساسیت با گذشت سال‌ها بیشتر شده و ظرفیت شکست هم پایین رفته. ما اگر بتوانیم ظرفیت شکست را بالا ببریم، قطعاً بازی قشنگ می‌شود. تیم اگر شکست بخورد، مردم اعتراض می‌کنند و اوضاع بد می‌شود، به خاطر همین بازیکنان و مربیان می‌گویند حداقل شکست نخورند. این از زیبایی بازی کم می‌کند. خیلی وقت‌ها واقعاً بازیکن به مساوی قانع است، به خاطر چی؟ همین مسئله. باید فرهنگ دربی عوض شود.

 

* واقعاً عوض‌شدنی است؟

- چرا که نه؟ عوض‌شدنی است. من به عنوان بازیکن راهکاری ندارم ولی شما رسانه‌ها خیلی می‌توانید کمک کنید.

 

* شما در شهر خودتان نیز دربی مهمی برگزار می‌کنید؛ ال‌گیلانو بین ملوان و داماش. آن دربی حساس‌تر است یا این دربی؟

- خب من در این دربی بازی کرده‌ام. آنجا زد و خوردها خیلی بیشتر است. باید انتظار داشته باشی که دعوا و زد و خورد شود. چه ببری چه ببازی، ممکن است این اتفاق بیفتد.

 

* خودت هم روی سکو دعوا کرده‌ای؟ زمان جوانی‌ات.

- نه، من همیشه در انزلی مثل یک بچه خوب، یک گوشه می‌نشستم و بازی را می‌دیدم. (خنده)

 

* کلاً شخصیت تو در داخل و خارج از زمین فرق می‌کند. در خارج از زمین خیلی آرام‌تر هستی.

- سؤال خوبی کردید. من واقعاً تنهایی را دوست دارم و هر جا باشم، دوست دارم کم صحبت کنم و تنها باشم. این‌طور راحت هستم. به نوعی نیاز به آرامش زیادی دارم ولی در بازی که بحث فرق دارد. فشار و استرس باعث می‌شود خیلی بدوم و اخمالو باشم.

 

* کلاً یکی از ویژگی‌های مدافع این است که اخمو باشد؟

- الان که مهاجم‌ها اخمو هستند.

 

* در انزلی به تو می‌گفتند یاپ استام. لقب جالبی بود نه؟

- خب من در انزلی سرم را تیغ می‌انداختم به خاطر همین می‌گفتند یاپ استام. این لقب را دوست داشتم ولی دوست نداشتم در پرسپولیس این لقب را به من بدهند.

 

* قبول داری با اختلاف زیاد، ضدستاره هستی؟

- این هم سؤال خوبی است. می‌دانید به نظر من در حال حاضر ستاره بودن معنی ندارد. شما کل دنیا را ببینید. من سه دفاع یوونتوس را خیلی دوست دارم. شما ببینید آنها در تیم‌ملی ایتالیا چطور بازی می‌کنند. بیشتر از همه تلاش می‌کنند ولی برایشان مهم نیست آخر سر چه می‌شود. آنها تلاش می‌کنند ولی یک فوروارد گل می‌زند و همه چیز به پای او نوشته می‌شود. به نظر من یک تیم وقتی موفق است که تیم باشد. ما زمان امیر قلعه‌نویی تیمی پرستاره در سپاهان داشتیم ولی تیم هم بودیم و موفقیت‌های خوبی کسب کردیم.

 

* ولی خیلی‌ها با نظر تو ممکن است مخالف باشند، مخصوصاً طرفداران. آنها انگار دوست دارند در تیم‌شان ستاره حضور داشته باشد.

- ولی من هم موافق این نظر نیستم. شما نگاه کنید، همین پرسپولیس. پارسال می‌گفتند تیم ما کهکشانی است ولی دیدید که فقط کهکشانی و پرستاره بودن جواب نمی‌دهد.

 

* ولی یک وقت‌هایی به یکی مثل مجیدی هم نیاز هست.

- من نمی‌توانم بگویم چه بازیکنی ستاره است و چه بازیکنی نیست. این نظر من است.

 

* مثلاً سال قبل همین بحث پورشه و آپارتمان در پرسپولیس بازارش داغ بود...

- آخ آخ، همیشه این مسئله ما را خیلی اذیت کرد. ببینید در این لیگ همه سعی می‌کنند تیم‌شان را خوب ببینند ولی وقتی آمدیم پرسپولیس، این بحث‌ها را درست کردند. همان‌ها که این حرف را می‌زدند، خودشان کلی سرمایه‌گذاری می‌کردند. شما این را هم در نظر بگیرید که برخی از تیم‌ها که مهره‌های خودشان را نگه داشتند، اتفاقاً پول بیشتری هزینه کردند. مثلاً فلان باشگاه حاضر بود به این بازیکن یک میلیارد بدهد ولی باشگاه باید 100 میلیون بیشتر می‌داد که او را نگه دارد. پرسپولیس اما این شرایط را نداشت. اغلب بازیکنان جدید آمدند. همین که به ما گفتند کهکشانی، فشار زیادی را روی بازیکنان ایجاد کردند که نتوانستند این فشار را تحمل کنند. بعد هم ماجرای پورشه را وسط آوردند. شاید گفتنش درست نباشد ولی من خودم تا اواخر لیگ نزدیک به 35 درصد از قراردادم را نگرفته بودم. یا امسال که یک ریال هم دریافت نکرده‌ام.

 

* امسال برعکس سال گذشته بحث پورشه و اینها نبود.

- امسال گفتیم هر کس سند و مدرکش را دارد، بیاورد آن‌وقت می‌گوییم حق با شماست. از سویی ما واقعاً این چیزها را نگرفتیم که می‌گفتند.

 

* یعنی تو پورشه سوار نشدی؟

- من اصلاً ماشین‌باز نیستم. البته چند تا از بچه‌ها دارند و دیده‌ام ولی ربطی به باشگاه ندارد. خودشان خریده‌اند. اینها همه شایعه بود که فشار روی تیم ما ایجاد شود. شما زنگ بزنید به آقای رحیمی یا آقای ساکت و بپرسید جلال حسینی در این تیم چقدر گرفته است؟ خواهش می‌کنم این کار را انجام بدهید تا بفهمید من جزو بازیکنانی بودم که در این فوتبال کم پول گرفته‌ام، بعد مقایسه کنید با برخی دیگر.

خبرورزشی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها