کد خبر: ۱۶۳۴۴
زمان انتشار: ۱۰:۴۹     ۰۳ مرداد ۱۳۹۰
به گزارش جام نیوز آقای توکلی دراین اظهارات که بی بی سی امروز24جولای(2مرداد) آن را تیتر یک اخبار ایران خود قرار داده است،با انتقاد شدید از رییس جمهور،دستوروی را علت عدم اعلام آمار به مردم دانسته است.

به گزارش بی بی سی« رئیس مرکز پژوهشهای مجلس می گوید که داشتن اطلاعات صحیح و به موقع شرط تصمیم گیری مناسب برای مسئولان و مردم است و اگر اطلاعات در دسترس نباشد یا به موقع ارائه نشود، تصمیمات غلطی گرفته می شود.

به گفته این نماینده اصولگرای مجلس، بانک مرکزی که نزدیک به شش دهه در تهیه آمارهای ملی از جمله شاخص تورم سابقه کار دارد "از دادن اطلاعات به مردم ایران بر خلاف برنامه پنجم توسعه منع شده است."»

بنا بر گزارش بی بی سی« آقای توکلی می گوید در قانون برنامه پنجم توسعه، مرکز آمار، مسئول رسمی آمار ذکر شده اما "دستگاههای اجرایی از جمله بانک مرکزی برای ارائه آمارهای تخصصی حوزه خود مجاز شناخته شده اند."

به عقیده این نماینده اصولگرای مجلس، این وضعیت باعث شده تا "رئیس جمهور بی محابا اعلام کند که نرخ رشد 3.5 درصد غلط است و نرخ رشد (اقتصادی ایران) 10 درصد است."

آقای توکلی که ریاست مرکز پژوهشهای مجلس را بر عهده دارد، پرسیده که "آیا دولت می خواهد مردم و نمایندگان ندانند که به جای اجرای قانون هدفمند سازی (یارانه ها) با فشار رئیس جمهور، مسئولان ضعیف بانک مرکزی دست به انتشار اسکناس زده اند و پول را روانه بازار کرده اند که فشار تورم را بر دوش مردم زیاد می کند؟"»

بی بی سی در ادامه نوشت:« نکته دیگری که آقای توکلی مطرح کرده مربوط به گزارشهای مالی است که دولت به مجلس می داده اما اکنون مدتهاست که گزارشهای ماهانه و گزارش سالانه به مجلس ارائه نشده است. تا به حال وزارت اقتصاد هر ماه گزارش عملکرد مالی ماه قبل دولت را به مجلس می فرستاد و در اردیبهشت هر سال نیز گزارش مالی سال قبل را به مجلس ارائه می کرد اما به گفته آقای توکلی از بهمن ماه سال گذشته گزارش ماهانه قطع شده و گزارش سالانه نیز تا به حال با گذشت پنج ماه از سال جدید ارائه نشده است.

رئیس مرکز پزوهشهای مجلس همیچنین به مصوبات "کمیته تدابیر ویژه اقتصادی برای مقابله با تحریم ها" اشاره کرده که به عقیده وی "تصمیمات بعضا غیرقانونی می گیرد و با مهر به کلی سری صادر می کند."
آقای توکلی مثال آورده که سال گذشته این کمیته وارد کنندگان شکر، گندم، جو، ذرت و مشابه آن را مجبور کرده تنها به وسیله کشتیرانی جمهوری اسلامی کالای خود را حمل کنند در حالی که "کشتیرانی ما تحریم است و این تصمیم به معنای تحریم خود ساخته در هشت قلم کالای اساسی است."

این تصمیم دولت به گفته آقای توکلی مهر سری داشته و باعث گرانی می شود.

او از آقای احمدی نژاد پرسیده که "اگر با این تصمیم و آن مهر سری، عده ای معاون اول و شما را متهم می کنند که به نفع وارد کنندگان خاصی حرکت کرده اید، چه می گوئید؟"

آقای توکلی می گوید که یک سال از این تصمیم نادرست و مشابه آن که اکثر آنها ضد تولید و مصرف است، گذشته ولی همچنان اجرای آن ادامه دارد و رئیس مجلس باید برای "لغو این قبیل مصوبات غیرقانونی" کوتاهی نکند.»

شایان ذکر است سخنان امروز احمد توکلی در حالی است که مقام معظم رهبری بارها بر ضرورت اجتناب از سخنان و مواضع تفرقه افکن و نومید کننده تاکیدو در بیانات شب گذشته اشان با اشاره به شگردهای گوناگون دشمنان برای ایجاد یأس و ناامیدی در ملتها و تضعیف اراده ملی آنان، دامن زدن به اختلافات درونی را از جمله شیوه ها و طراحی ها برشمردند و تأکید کردند:« ایجاد اختلاف میان قومیت ها و مذاهب گوناگون، میان جناحها و گروههای سیاسی و میان سازمانها و دستگاههای مختلف از جمله روشهای تضعیف اراده و عزم ملی است.»

رهبر انقلاب اسلامی با یادآوری آیه شریفه «واعتصموا بحبل الله جمیعاً و لاتفرقوا» خاطرنشان کردند:« امروز مخاطب این سخن الهی آحاد ملت ایران بویژه مسئولان، گروهها و جریانهای سیاسی، اقوام، و مذاهب گوناگون کشور هستند و همه باید با چنگ زدن جمعی به ریسمان الهی، پرهیز از اختلاف را وظیفه ملی و دینی خود بدانند.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۲ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۰
۰
۰
اولا که رشد اقتصادی سه و نیم درصدی هم در شرایطی که اکثر کشورهای دنیا رشد اقتصادی صفر یا منفی را تجربه می کنند بسیار عالی است.
دوما به توکلی بگید که مگه چه کاره است؟ اگه عرضه داشتی رئیس جمهور میشدی. خیلی آمار دوست داری، رئیس جمهور شو و خودت آمار بده. که نمی تونی. از نظر ما توکلی یکی از فتنه گران است که عامل اصلی کینه نسبت به رئیس جمهور است....

خدا را شکر برای رفتن توکلی از مجلس داریم لحظه شماری می کنیم تا از دستش راحت بشیم

درود بر مقام معظم رهبری
درود بر احمدی نژاد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۷ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۰
۰
۰
آقای توکلی با این حرفها میخوای رای جمع کنی که همیشه همه صحبت هایتان یا در بی بی سی و یادر اخبار شبکه من و تو شنیده میشه!!!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها