کد خبر: ۱۶۳۲۳۷
زمان انتشار: ۲۳:۴۵     ۱۶ شهريور ۱۳۹۲
با چه استدلال و منطقي مي‌خواهند مسئوليت‌ مهمي چون شهرداري تهران را به افرادي بدهند كه خودشان يا عملكرد اطرافيان آنها هزينه‌هاي سنگين سياسي را براي جامعه ايجاد كرده است و چه تضميني وجود دارد كه بتوانند اين افراد را مديريت كنند، افرادي كه نظم و انضباط مالي نداشتند و ندارند كساني كه بيشترين اتهامات آنها رانت‌هاي مالي است.
عضو مجمع نمايندگان تهران در مجلس شوراي اسلامي تاكيد مي‌كند كه شهردار تهران بايد صلاحيت‌هاي لازم را داشته باشد و انتخاب فردي كه صلاحيتش در هيات نظارت مجلس براي شوراي شهر رد شده واكنش نمايندگان را به دنبال خواهد داشت.

علي اصغر زارعي در گفت‌وگو با رجانيوز با بيان اينكه مطابق قانون مسئوليت نظارت بر انتخابات شوراي شهر روستا بر عهده مجلس شوراي اسلامي است، تصريح كرد: مجلس هم يك هيات مركزي نظارت بر انتخابات شوراها تشكيل داد كه نظارت كلان را انجام دهند گخ يكي از ماموريتهاي هيات نظارت مجلس در شهر تهران بررسي صلاحيت نامزدهاي حضور در شوراي شهر بود.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به عدم احراز صلاحيت تعدادي از كانيداهاي شوراي شهر توسط هيات مركزي مجلس گفت: الان زمزمه انتخاب فردي براي شهرداري تهران است كه صلاحيتش براي حضور در شوراي شهر توسط هيات نظارت مجلس تاييد نشده است.

زارعي با بيان اينكه عده اي براي شهرداري تهران به دنبال افراد رد صلاحيت شده توسط هيات نظارت هستند كه اين رفتار كاملا غير منطقي است كه با شعار اعتدالي كه امروز از طرف دولتمردان مي‌شنويم در تعارض است چرا كه اعتدال با انتخاب افراد حاشيه‌دار نمي خواند و كمكي در حل مشكلات مردم نمي‎كند.

عضو مجمع نمايندگان تهران در مجلس اظهار داشت: انتظار ما از دوستان شوراي شهر اين  است كه مطابق آيين نامه هر چه زودتر فردي را براي شهرداري تهران انتخاب كنند كه چنين حواشي‌اي نداشته باشد و علاوه بر آن تجربه خوبي در مديريت شهري داشته باشد كه البته تجربه ذي قيمتي هم در اين زمينه وجود دارد.

زارعي در ادامه تصريح كرد: با چه استدلال و منطقي مي‌خواهند مسئوليت‌ مهمي چون شهرداري تهران را به افرادي بدهند كه خودشان يا عملكرد اطرافيان آنها هزينه‌هاي سنگين سياسي را براي جامعه ايجاد كرده است و چه تضميني وجود دارد كه بتوانند اين افراد را مديريت كنند، افرادي كه نظم و انضباط مالي نداشتند و ندارند كساني كه بيشترين اتهامات آنها رانت‌هاي مالي است.

نماينده مردم تهران در مجلس با بيان اين پرسش كه چرا بايد با اشتباه خود اين افراد را مجددا انتخاب كنيم، اشتباهي كه هزينه آن را بايد مردم شهر تهران بپردازند افزود: انتظار ما اين است كه دوستان ما در شوراي شهر با سعه صدر بيشتر و با يك استدلال و منطق قوي و با يك آينده نگري بهتر تصميم بگيرند و خودشان را دچار حواشي نكنند و خود را دچار مديريتي كه نسبت به عملكرد مالي‌اش شائبه وجود دارد نكرده تا بتوانند براي تهران سرنوشت خوبي را تدبير كنند.

وي با بيان اينكه انتخاب فردي كه به رد صلاحيت شده در برابر هيات نظارت مجلس ايستاد است، گفت: اعضاي شوراي شهر دقت داشته باشند كه شان نظارتي مجلس كماكان به قوت خود باقي است و ما در هر صورت نظارت خود را بر شوراي شهر و شهرداري تهران خواهيم داشت و درباره عملكرد‌هاي  آن از وزير كشور و مسئولان دولتي بازخواست مي‌كنيم.

زارعي ادامه داد: اميدواريم كه از نقش نظارتي مجلس در تعامل مجلس و دستگاه‌هاي اجرايي درست استفاده شود تا بتوانيم در حمايت از حقوق مردم بهتر با هم كار كنيم و دوست نداريم كه مسئولين را به مجلس بكشانيم و از آنها پاسخ بخواهيم.

نماينده مردم تهران در مجلس با تاكيد بر اينكه امضا كردن حكم شهردار تهران براي وزير كشور يك نقطه كليدي است، گفت: خصوصا با نگاه راهبردي كه وزير كشور نسبت به مسائل شهري خصوصا كلان شهر تهران دارد و اين مسئله بايد مدنظر دوستان شوراي شهر باشد كه وزير كشور را در برابر انتخابي ضعيف و بي منطق قرار ندهند و دچار كشمكش با وزارت كشور نشوند بلكه كمك كنند كه وزير كشور هم يك ارتباط تعاملي قوي با شهرداري واستانداري تهران برقرار كند.

وي تاكيد كرد: يكي از مطالبات مجلس از وزير كشور، شهرداري تهران است و اينكه فردي حائز صلاحيت شهردار تهران شده و مجلس نسبت به صلاحيت او ايرادي نداشته باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها