کد خبر: ۱۶۲۸۱
زمان انتشار: ۱۰:۲۳     ۰۲ مرداد ۱۳۹۰

ساعت 16 امروز (شنبه) يكي از دانشجويان دوره دكتراي برق (گرايش قدرت) دانشگاه خواجه‌نصير‌الدين طوسي ترور شد.

به گزارش رجانيوز، داريوش رضايي‌نژاد به همراه همسر و فرزند خود در مقابل در خانه‌اش در خيابان بني‌هاشم خيابان خادم رضائيان هدف سوء قصد دو موتور سوار قرار گرفت و شهيد شد.

در اثر اين سوء قصد، همسر و كودك رضايي‌نژاد مجروح شده و براي مداوا به يكي از بيمارستان‌هاي تهران منتقل شده‌اند. داريوش رضايي‌نژاد از همكاران وزارت دفاع كشور بود و گفته مي‌شود در زمينه سوئيچ‌هاي انفجاري تخصص داشته است.

برخي رسانه‌ها به اشتباه رضايي‌نژاد را يكي از دانشمندان هسته‌اي قلمداد كرده بودند، در حالي كه جزو دانشمندان هسته‌اي نبوده و دانشجوي دوره دكتراي برق (گرايش قدرت) دانشگاه خواجه نصير بوده است. 

وي سال 87 به همراه 20 نفر ديگر در دوره مشترك كارشناسي ارشد مهندسي برق (گرايش قدرت) دانشگاه خواجه نصير با دانشگاه هانور آلمان پذيرفته شده بود.

در پي وقوع اين حادثه، ماموران كلانتري 120 سيدخندان قاضي محمد شهرياري ـ بازپرس كشيك قتل پايتخت ـ را در جريان حادثه قرار دادند و به اين ترتيب بازپرس جنايي تهران در صحنه جنايت حضور يافت و دستور انجام تحقيقات را صادر كرد.

هنوز خبري در مورد شناسايي و يا بازداشت عاملان اين جنايت منتشر نشده است.

سايت ايران هسته اي در مورد نحوه وقوع اين جنايت نوشت: «دو موتور سوار به رضایی‌نژاد و همسرش که سوار یک پژو بوده اند، حمله کرده و با شلیک 5 گلوله رضایی را به شهادت رساندند. همسر وی نیز مورد اصابت یک گلوله قرار گرفت اما زنده ماند.»

دکتر مسعود علی محمدی دانشمند هسته ای ایران روز سه شنبه 22 دی 1388 در منطقه در قیطریه تهران ترور شد. دکتر علی محمدی یکی از دانشمندان هسته ای شناخته شده ایران بود که بعدها پی گیری های وزارت اطلاعات نشان داد طراحی ترور وی توسط موساد انجام شده است.

همچنین در روز 8 آذر 1389 هم دکتر مجید شهریاری و دکتر فریدون عباسی دوانی دو دانشمند هسته ای ایران در تهران مورد سوء قصد قرار گرفتند. در جریان این حادثه دکتر شهریاری به شهادت رسید.

جان ساورز رییس MI6 یک هفته قبل از ترور شهریاری و دوانی از عملیات اطلاعاتی این کشور علیه دانشمندان ایرانی خبر داده بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۰ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۰
۰
۰
سلام
بیشتر این مسائل غفلت در دادن رزومه و سوابق کاریست .
--------------
برگ برنده دشمن هوشیاریو صید اطلاعات میباشد.
به هر حال روحش شاد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها