وی، دستیابی به مدیریت یکپارچه شهری و به تبع اصلاح موازنه کاری و تداخل کاری که نیاز اصلی کلانشهر تهران را تشکیل می دهد فرصت 4 ساله شورای چهارم برای تحویل یک پارلمان مدیریت شهری در پایان دوره خود دانست.
طلایی افزود: در دوره سوم شورای اسلامی شهر تهران ده ها هزار هکتار به فضاهای فرهنگی و اجتماعی و فضای سبز شهر اضافه شد و در شورای چهارم این روند با محوریت آرمان شهر اسلامی در اولویت قرار دارد .
وی با اشاره به ضرورت داشتن متولی مدیریتی در شهر و روستاها بیان داشت: اولین دستور دومین جلسه رسمی شورای چهارم که یکشنبه به صورت غیر علنی برگزار خواهد شد تعیین شهردار خواهد بود که به عقیده من باید در اولین روز مشخص شود و شهر را حتی برای یک روز هم در بلا تکلیفی و سرپرستی قرار ندهیم .
طلایی ادامه داد: البته دیدگاهها مختلف است و نظر من تنها به عنوان یکی از اعضای شورای چهارم بر این است که سه ماه فرصت وجود داشته برای مصاحبه و مذاکره درباره گزینه های پیشنهادی و در حال حاضر نیز دو نفر اصلی باقی مانده اند و باید در روز یکشنبه تعیین تکلیف شوند.
نایب رئیس شورای شهر تهران با اشاره به برنامه های شورای چهارم در حوزه حمل و نقل عمومی اذعان داشت: تلاش گسترده ای انجام شده و باید ادامه یابد که مردم را در اداره شهر و تصمیم سازی های شهر دخیل کنیم و در زمینه حمل و نقل نیز بدون مشارکت مردم عملیاتی نخواهد شد چرا که حتی اگر روزی تمام ظرفیت توسعه حمل و نقل را برابر سند چشم انداز قرار دهیم اما کماکان شهروندان اولویت را استفاده از وسیله شخصی قرار دهند کاری پیش نخواهیم برد و این موضوع نیاز به فرهنگ سازی دارد و مردم باید نقطه به نقطه کاری که انجام می دهیم دخیل باشند.
وی افزود: بر این اساس از اولویتهای شورای چهارم پس از اولویت توسعه انسانی و معنوی و اخلاقی ، توسعه خدمات است و یکی از اولویتهای خدمات توسعه حمل و نقل است که در مترو در حال حاضر قابلیت 25 کیلومتر توسعه مترو را داریم که بودجه قابل توجهی به آن اختصاص داده شده و امیدواریم در برنامه شوری چهارم توسعه حمل و نقل به سرانجام برسد.
طلایی در خصوص برنامه های شورای چهارم برای بهبود فضای ترافیکی گفت: برای بهبود فضای ترافیکی ابتدا باید قانون پذیری نهادینه شود و سپس به فرهنگ سازی و آموزش توجه شود و مدیریت بر ترافیک با مشخص کردن ساعات ترافیک، پیک ترافیک و توزیعات حمل و نقل و ترافیک و نیز مدیریت سامانه حمل و نقل گام عملی در مدیریت شهری و در این راستا صورت پذیرد.
وی در خصوص ترویج معماری ایرانی - اسلامی اظهار داشت: متاسفانه در گذشته و در نبود طرح تفضیلی شهر یک رشد نامتوازن داشته و اکنون باید به دنبال بازسازی هویت محلی و تاریخی شهر باشیم و این اقدامات از جمله برنامه های بین بخشی است که با تعامل و همکاری مجلس و دولت می توان یک تحول در فضای شهر تهران را فراهم کنیم.
طلایی با اشاره به برنامه های کاهش آلودگی هوا در شورای چهارم بیان کرد: یکی از برنامه هایی که نیاز به همکاری های بین بخشی دارد حل معضل آلودگی هواست چرا که تا زمانی که خودروهای به تولید استاندارد نرسند ، سوخت در سطح استاندارد مورد استفاده قرار نگیرد، ترافیک به سطح مورد نظر نرسد و بسیاری موارد دیگر، معضل آلودگی هوا حل نخواهد شد اما از اقدامات ما توسعه فضای سبز است که در حال حاضر با استاندارد های جهانی فاصله نزدیکی دارد اما کاهش آلودگی هوا نیاز به سلسله اقدامات در دستگاههای مختلف اجرایی دارد طلایی خاطر نشان کرد: امیدواریم با یک مدیریت یکپارچه شهری در دولت آتی انتظارات مردم محقق شود.