سرویس فرهنگی
پایگاه 598، اسطوره های دینی و اسلامی در طول تاریخ همواره در
معرض تحریف قرار گرفته اند که در این میان نقش و عامل انسان های مغرض و
بیمار دل بیش از همه به چشم می خورد.
مهدویت نیز از جمله مفاهیم مهم اسلامی است که در طول تاریخ اسلام
همواره در معرض تحریف واقع شده است و مغرضان و بیماردلان با عناوین و بهانه
های مختلف سعی در بدعت گذاری این حقیقت اعلی دینی را داشته اند.
ترویج فساد و ارتکاب معصیت در شب میلاد امام زمان (عج) از جمله گناهان
بزرگی است که باعث ناخشنودی آن حضرت می شود و به طور حتم عدم برگزاری چنین
جشن هایی بهتر از برگزاری آن می باشد.
متاسفانه از گوشه و کنار خبر هایی به گوش میرسد که در شب نیمه شعبان
جشن هایی برگزار می شود که بی حجابی (و نه فقط بد حجابی) و رقص مختلط در آن
به کرات به چشم می خورد.
متاسفانه در هفته گذشته،همزمان با نیمه شعبان و به مدت سه روز (شنبه 25
تیر تا دوشنبه 27 تیر) توسط معاونت فرهنگی-اجتماعی شهرداری تهران جشنی به
عنوان گرامیداشت این عید بزرگ که ولادت امام حی است برگزار شد که نه بویی
از انتظار نداشت ، بلکه در ادامه مراسم جوی کاملا غیر اسلامی همراه با گناه
و معصیت بر آن حاکم شد.
با ذکر این مقدمه جهت روشن تر شدن فضای جشن فوق برای خوانندگان نکاتی را از این جشن قید می نماییم که حاصل مشاهدات حضوری است :
• سامانه نشاط شهرداری منطقه یک،ناحیه دو به مدت سه روز و از تاریخ
شنبه 25 تیر 1390 شب نیمه شعبان تا دوشنبه 27 تیر فردای نیمه شعبان در آمفی
تئاتر ولنجک پس از غروب آفتاب برگزار شد.
• در روز اول ساعت ها قبل
از شروع برنامه از بلندگوهای کر کننده داخل آمفی تئاتر آهنگ زننده خواننده
زن خارجی به بهانه تست سیستم صوتی! پخش می شد که مورد اعتراض افراد محلی
هم قرار گرفت اما این رویه ادامه یافت.
• در مطلع برنامه ای که به مناسبت نیمه شعبان است، هرگز خبری از تلاوت قرآن کریم نبود.
• سهم مهدویت از این برنامه تنها یادآوری چند ثانیه ای مجری در پایان برنامه بود.
•
به دلیل جو مبتذل و صدای شدید موسیقی بار ها در طول جشن مشاهده می شد که
در جلو چشم مسئولین دختران مجلس شروع به رقص می کردند که با بی توجهی و
سکوت ایشان در شب اول رویه ای عادی در شب های بعدی شد.ابتذال برنامه به حدی
بود که در مقابل چشمان شگفت زده حضار نه چندان متشرع دو دختر حدودا 20 سال
در شب اول برنامه 10 دقیقه به صورت ایستاده و در وسط مجلس بدون هیچ
مزاحمتی اقدام به رقص مبتذلی کردند که بدلیل نبود امکانات در شب اول از ثبت
آن محروم ماندیم.
• در صورت مشاهده دوربین در دست جوانان معتقد محل
، اعضای انتظامات و حراست برنامه سراسیمه به دنبال دستگیری شخص و ضبط
دوربین بودند که در طول سه شب تعقیب و گریز خنده داری را موجب شده
بود.البته ممنوعیت فیلمبرداری فقط مختص به متدینین شناس محلی بود و دیگران
با خیال راحت مشغول به فیلمبرداری از رقاصی و طنازی خود و دختران همراهشان
بودند.
• برای حراست و انتظامات برنامه از اعضای یک باشگاه بدنسازی
در محله وین-درکه دعوت به عمل آمده بود که در شب دوم مراسم به طرز زننده و
زشتی اقدام به ضرب و جرح دو تن از متدینین و اقدامی نا موفق برای ضبط
دوربین و دستگیری این دو نمودند!
• به دلیل شدت اعتراض متدینین ، در
انتهای برنامه شب دوم مجری برنامه (جباری،مجری شبکه قرآن) اعلام کرد که شب
سوم برنامه نخواهند داشت.
• به دلیل شدت ابتذال برنامه طی این سه شب غالب حضار دختران و پسران
جوان بودند و حضور خانواده ها در این بزم گناه آلود بسیار کمرنگ بود که
تصاویر به اندازه کافی گویا است.
• حضور خوانندگان با حرکات زننده و ظاهری شبیه خوانندگان غربی از نکات
تاسف بار مراسم بودوبه گونه ای که بعضی دختران بد حجاب در گوشه و کنار
مراسم اقدام به رقص می نمودند!تاسف بارتر آنکه مجری برنامه که از مجریان
برنامه های قرآنی سیما است شوخی و حرکات نا متداول و غیر معمولی را انجام
می داد که از شان وی خارج بود.
• علیرغم تذکر و اعلام وضعیت به نیروی انتظامی و معاونت فرهنگی-اجتماعی
شهرداری تهران در شب اول برنامه ، این جشن به همین منوال در شب های یکشنبه
و دوشنبه اجرا شد.
در پایان سوال اینجاست که آیا می توان با برگزاری جشن هایی که مملو از
گناه و معصیت است و با هزینه سنگین بیت المال انجام می شود ، قلوب را به
سوی حضرت حجت (عج) معطوف نمود؟
آیا ارتکاب معصیت پیشروی مسئولین برنامه و نیروی انتظامی قبح آن را نمی زداید؟
آیا شهرداری نهادی است که متولی مستقیم دین مردم است؟
آیا برنامه هایی این چنین تغییر ذائقه مردم به سمت جو پیش از انقلاب را به همراه ندارد؟
استدلال شهرداری تهران برای چنین کارهایی که در نقاط دیگر تهران همزمان به اسم سامانه نشاط برگزار می شده است،چیست؟
سهم مهدویت ، دین ، انتظار و عفاف در برنامه های شهرداری کجاست؟