کد خبر: ۱۶۲۵۷۵
زمان انتشار: ۲۱:۱۹     ۱۳ شهريور ۱۳۹۲
«ژان مارک آیرو» ضمن حمایت از اقدام نظامی علیه سوریه، گفت: بی‌تفاوتی نسبت به استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه، پیامی غلط در مورد برنامه هسته‌ای به ایران می‌دهد.

به گزارش 598، به نقل از خبرگزاری فارس خبرگزاری فرانسه، «ژان مارک آیرو» نخست‌وزیر فرانسه روز چهارشنبه مدعی شد عدم اقدام علیه سوریه، پیامی غلط به تهران می‌فرستد.

وی ضمن حمایت از اقدام نظامی علیه سوریه، گفت بی‌تفاوتی به استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه، پیامی غلط در مورد برنامه هسته‌ای به ایران می‌دهد.

نخست‌وزیر فرانسه تأکید کرد که نباید به بشار اسد اجازه دهیم که از سلاح کشتار جمعی استفاده کند و ما اسناد و مدارکی داریم که نشان می‌دهد دمشق از سلاح شیمیایی استفاده کرده است.

 

آیرو افزود: عدم تحرک به معنای اجازه به اسد برای ادامه اقدامات سرکوبگرایانه و دشمنانه‌اش است و حمله به سوریه سریع و قدرتمند خواهد بود و پاریس نیروهای زمینی برای حمله به سوریه اعزام نخواهد کرد.

وی این اظهارات را پیش از آغاز جلسه پارلمان فرانسه با موضوع مشارکت در اقدام نظامی علیه سوریه، بیان کرد. نمایندگان دو مجلس فرانسه قرار است در مورد این موضوع بحث کنند، اما تصمیم نهایی در مورد همراهی با آمریکا را «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور اتخاذ خواهد کرد. وی پیشتر بر آمادگی پاریس برای همراهی آمریکا تاکید کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها