کد خبر: ۱۶۲۵۲۲
زمان انتشار: ۲۰:۱۸     ۱۳ شهريور ۱۳۹۲
ایمون زاید با گلزنی در آخرین دربی، طلسم 180 دقیقه ای را برای گلزنان دربی 77 برجای گذاشته و باید دید آیا کسی قادر به شکستن آن هست یا خیر.

جام ورزشی؛ درآيتم مربوط به گل و گلزني آمار قبل از دربي 77 به سود استقلالي هاست چرا كه در بين بازيكنان اين تيم 5 بازيكن سابقه گلزني در دربي را دارند اما در اردوي رقيب اين اتفاق مهم تنها براي يك بازيكن رخ داده است.

 

در بين استقلالي ها فرهاد مجيدي با به ثمر رساندن 4 گل بهترين گلزن آبي هاست و بعد از او آرش برهاني، عليرضا واحدي نيكبخت (كه البته با پيراهن پرسپوليس دروازه استقلال را باز كرده)، امير حسين صادقي و حنيف عمران زاده هم در اين بازي مهم جزء گلزنان تاريخ دربي هستند.

 

در سوي مقابل هادي نوروزي هم با به ثمر رساندن 3 گل در دربي ها تنها بازيكن از كادر بازيكنان فعلي تيم پرسپوليس است كه در اين مسابقه گل زده اما با وجود اين مهم بعيد است كه عصر جمعه در تركيب اصلي تيمش به ميدان برود.

 

نكته ديگر اينكه از دربي 68 به بعد كه پرسپوليس با گل هاي هادي نوروزي و كريم باقري برنده شد سرخ ها در 7 بازي تنها 5 گل زده اند كه شامل هت تريك زايد در دربي بهمن سال 90 و دو گل نوروزي در جام ولايت است.

 

اين در حالي است كه آبي ها در همين تعداد بازي و از دربي 68 به بعد 11 گل به تيم حريف زده اند و از اين حيث شرايط بهتري نسبت به رقيب شان دارند.

 

* طلسم ایمون زاید

با اينكه ايمون زايد از پرسپوليس جدا شده و از فوتبال ايران رفته است اما به غير از اينكه نام او در تاريخ دربي ها جاودانه شده و بعد از شش تاي تاريخي سال 52 مهمترين ابزار كري خواني پرسپوليسي ها براي هواداران رقيب به حساب مي آيد اما يك مورد ديگر هم در خصوص اين بازيكن وجود دارد.

 

زايد با گل دقيقه 93 خود در دربي برگشت ليگ يازدهم كه برتري دراماتيك 2-3 مقابل استقلال را رقم زد زننده آخرين گل دربي هم بوده و بعد از او دربي تهران گلزن ديگري نداشته است.

 

هر دو ديدار استقلال پرسپوليس در فصل گذشته با تساوي بدون گل به پايان رسيد و حالا همه منتظرند تا ببينند اين طلسم را كدام بازيكن مي شكند؟ واقعا اگر قرار بر گلزني يكي از بازيكنان دو تيم باشد فكر مي كنيد چه كسي گلزن باشد؟ آيا بايد منتظر درخشش مهاجمان بود؟ آيا مجيدي دوباره گلزن آبي هاست؟ آيا در تيم پرسپوليس بازيكني گل مي زند كه كسي فكرش را هم نمي كند؟ نظرتان درباره احتمال گلزني مدافعان چيست؟

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها