کد خبر: ۱۶۲۳۴
زمان انتشار: ۱۲:۲۳     ۰۱ مرداد ۱۳۹۰
یک مقام مسئول در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به ساخت 95 درصد جایگاههای CNG کشور از برنامه چهارم توسعه تاکنون اعلام کرد: با توسعه CNG مصرف روزانه بنزین 17 میلیون لیتر در روز کاهش یافته است.

به گزارش مهر، شهرام اسدپور درباره آخرین وضعیت ساخت و توسعه جایگاه‌های CNG با بیان اینکه از سال 1383 ساخت و توسعه جایگاه‌هایCNG در سطح کشور اجرایی شده است، گفت: با وجود اجرایی شدن برنامه توسعه و ساخت جایگاههای CNG از سال 83 ، از برنامه چهارم توسعه تاکنون 95 درصد جایگاه‌های CNG فعلی کشور ساخته شده و در مدار بهره برداری قرار گرفته است.
مدیر طرح توسعه CNG شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان اینکه در حال حاضر حدود یکهزار و 700 جایگاه  CNG در سطح کشور طراحی، نصب و راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: تاکنون دولت حدود سه میلیارد دلار برای طرح ملی CNG سرمایه گذاری کرده است.
 
وی با اعلام اینکه بومی سازی تجهیزات، دستیابی به دانش فنی و تکنولوژی ساخت برخی از کالاها و ایجاد ارزش افزوده از مهمترین اهداف پیش رو برای توسعه صنعت CNG است، اظهار داشت: در حال حاضر ساخت، نصب و راه اندازی اکثر تجهیزات و کمپرسورهای پیچیده صنعت CNG توسط سازندگان و پیمانکاران داخلی انجام می‌شود .
 
این مقام مسئول با اشاره به برنامه کلان دولت برای تنوع بخشیدن به سبد سوخت مصرفی در بخش حمل و نقل، بیان کرد: در شرایط فعلی با توزیع بیش از 17 میلیون متر مکعب CNG  در کشور به طور متوسط روزانه 17 میلیون لیتر از مصرف بنزین کشور کاسته شده است .
 
وی تعداد کل خودروهای دو گانه سوز فعال در ناوگان حمل و نقل کشور را بیش از دو میلیون و 500 هزار دستگاه اعلام کرد و افزود: با توجه به مصوبه کارگروه توسعه حمل و نقل عمومی نباید سهم CNG و LPG در سبد سوخت خودروها بیش از 25 درصد باشد .
 
مدیر طرح توسعه CNG شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، تاکید کرد: بر این اساس به منظور ایجاد تعادل بین تعداد خودروهای دو گانه سوز و جایگاه‌های CNG لازم است نظارت موثر بر تولید و تبدیل خودروهای دوگانه سوز بیش از پیش اعمال شود .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها