کد خبر: ۱۶۲۲۴۱
زمان انتشار: ۲۲:۲۳     ۱۲ شهريور ۱۳۹۲
کاخ سفید از آمادگی خود برای ایجاد تغییراتی در بخش‌های پیش‌نویس لایحه حمله به سوریه به منظور جلب حمایت نمایندگان کنگره خبر داد که این تغییرات می‌تواند شامل ضرب‌الاجل تکمیل اقدام نظامی و همچنین تخمین هزینه حمله به سوریه ‌شود.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا، یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که کاخ سفید آمادگی دارد تغییراتی را در پیش‌نویس لایحه اقدام نظامی علیه سوریه ایجاد کند تا بتواند نظر کنگره را برای تصویب این لایحه جلب کند.

کاخ سفید پس از آن حاضر شد تا امتیازاتی را برای جلب نمایندگان کنگره در زمینه پیش‌نویس لایحه اقدام نظامی علیه سوریه اعطا کند که «پاتریک لیهی» رئیس کمیته قضایی سنا تصریح کرد که در صدد است درخواست رئیس‌جمهور را مجددا بازنویسی کند تا در نهایت به وی اجازه اقدام نظامی در سوریه را بدهد.

یکی از مقامات کاخ سفید اعلام کرد: رئیس‌جمهور به وضوح اعلام کرده است که آمریکا درباره جنگ زمینی یا مداخله نظامی نامحدود در سوریه فکر نکرده است و قصد دارد عملیات نظامی محدود صورت دهد. ما آماده همکاری با کنگره درباره تغییر زبان پیش‌نویس در چارچوب پارامترهایی که رئیس‌جمهور توضیح داده است، هستیم.

کاخ سفید در حالی تصمیم گرفته تا بخش‌هایی از پیش‌نویس اقدام نظامی علیه سوریه را تغییر دهد که بسیاری از دموکرات‌ها  و نمایندگان کنگره تمایلی به حمایت از مداخله نظامی آمریکا در سوریه ندارند و از کنگره خواسته‌اند تا میزان حدود وظایف قطعنامه را محدود کند.

بسیاری از نمایندگان کنگره، پیش‌نویس اوباما برای اقدام نظامی علیه سوریه را نامناسب دانسته بودند زیرا این پیش‌نویس می‌توانست شرایط را برای اقدام نظامی نامحدود آمریکا در سوریه هموار کند.

بر اساس این گزارش، پیش‌نویس اصلاح شده شامل ضرب‌الاجل برای تکمیل اقدام نظامی در سوریه و همچنین تخمین هزینه این اقدام نظامی خواهد بود.

این پایگاه اینترنتی ادامه داد حتی همانطور که برخی در کنگره امیدوار هستند، اندازه و میزان اقدام نظامی در سوریه را محدود کنند، برخی دیگر در حال اعمال فشار به اوباما هستند تا یک راهبرد جامع‌تر اتخاذ کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها