کد خبر: ۱۶۲۲۳۵
زمان انتشار: ۲۲:۱۹     ۱۲ شهريور ۱۳۹۲
در شرایطی که آمریکا برای اقدام نظامی علیه سوریه آماده می‌شود، رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با دو سناتور مخالف اقدام نظامی در سوریه از بازگشت اولین تیم آموزش‌دیده تروریست‌های سوریه تحت نظارت «سیا» به دمشق‌ خبر داد.

به گزارش 598،  خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز»، مقامات آمریکایی که اطلاعاتی درباره مکالمه روز دوشنبه «باراک اوباما» با سناتور «جان مک‌کین» و «لیندسی گراهام» از اعضای کمیته نیروهای مسلح سنا داشتند، اعلام کردند که آمریکا مسلح کردن و آموزش شبه‌نظامیان سوری که در حال مبارزه با دولت این کشور هستند را آغاز کرده است.

بر اساس این گزارش، اوباما امیدوار است که اینگونه تلاش‌های مخفیانه‌اش بعد از آنکه برخی اهداف داخل قلمرو سوریه را هدف گرفت، نتایج مثبتی بدهد.

نیویورک‌تایمز با اشاره به اظهارات مک‌کین گزارش کرد که اوباما در حین نشست یک ساعتی خود، اوباما بر حمایت بیشتر جامعه بین‌الملل از شبه‌نظامیان سوریه تأکید کرد.

بر اساس این گزارش، «سیا» تاکنون دستکم 50 تروریست سوری را آموزش داده است و هم‌اکنون به سوریه بازگشتند تا با دولت این کشور مبارزه کنند.

مک‌کین، اعلام کرد که در صورتیکه اوباما سلاح‌های بیشتری در اختیار مخالفان سوریه قرار دهد از حمله محدود به دمشق حمایت می‌کند.

نیویورک‌تایمز گزارش کرد که توافق گسترده‌ای بین اوباما و سناتورها در این زمینه صورت گرفته است که حمله به سوریه باید سامانه‌های تحویل دولت سوریه را بی‌ارزش کند.

واشنگتن بدون آنکه سند و مدرکی را ارائه کند مدعی شده است که دولت سوریه حمله شیمیایی 21 آگوست در نزدیکی دمشق که به کشته شدن صدها نفر منتهی شد را انجام داده است. سوریه تمامی این اتهامات را رد کرده است.

مک کین و گراهام همچنین در صدد هستند تا با «سوزان رایس» مشاور امنیت ملی آمریکا درباره راهبرد واشنگتن درباره سوریه بحث و گفت‌وگو کنند.

گراهام در خصوص دیدار اخیر خود با اوباما گفت: من احساس بهتری نسبت به قبل از برگزاری این نشست درباره ایده حمله به سوریه داشتم و اینکه هدف حمله در مقایسه با آنچه که من فکر می کردم، بهتر و مناسب‌تر است.

مک‌کین اعلام کرد که اوباما به وضوح نگفت که چه سلاح‌هایی را در اختیار مخالفان قرار می‌دهد و جزئیات اینکه چه اهدافی ممکن است در سوریه در صورت حمله آمریکا هدف قرار گیرد.

نشست اوباما با این دو سناتور پس از آن صورت گرفت که این دو سناتور جمهوری‌خواه با اقدام نظامی یکجانبه آمریکا علیه سوریه مخالفت کردند و مخالفت‌هایی از جانب کشورهای دیگر از جمله روسیه نیز با این حمله صورت گرفت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها