کد خبر: ۱۶۱۹۷
زمان انتشار: ۲۱:۱۲     ۳۰ تير ۱۳۹۰

برخي از روزنامه‌ها كه گويا مأموريت خود را سياه‌نمايي در حوزه مورد توجه مردم يعني معيشت و اقتصاد تعريف كرده‌اند، گاهي گاف‌هاي جالبي مي‌دهند كه نشانه رويكرد صرفا منفي آن‌ها در اين موارد است و اعتناي چنداني نيز به فهم مخاطب نمي‌كنند.

به گزارش رجانيوز، اين روزنامه‌ها كه بناي خود را بر اين گذاشته‌اند كه هيچ‌گونه مطلب انتقادي سايت‌ها و خبرگزاري‌ها عليه دولت را از دست ندهند، برخي اوقات با ناشي‌گري، انتقادات متناقضي را منتشر مي‌كنند.

يك نمونه از اين موارد روز گذشته در برخي از اين روزنامه‌ها منتشر شد و در حالي كه روزنامه‌هاي روزگار، آفتاب‌يزد و اعتماد از "فاجعه واردات شكر" ابراز نگراني كردند، يك روزنامه ديگر متعلق به اين جريان  از "كاهش واردات شكر" انتقاد كرد.

روزنامه‌هاي روزگار، آفتاب‌يزد و اعتماد با انعكاس انتقاد يك نماينده مجلس از واردات بي‌رويه شكر نوشتند:

«عده‌ای تعرفه واردات شکر را بار دیگر به صفر رسانده‌اند و از این مسیر به دنبال کسب سود و منفعت کلان هستند... سودجویانی با حذف تعرفه واردات شکر و وارد کردن این کالا به زیر قیمت محصول داخلی، به صنعت و کشاورزی این بخش صدمه زدند و خوداتکایی و خودکفایی کشور را در این عرصه نابود کردند... فاجعه واردات شکر دوباره در حال رخ دادن است... باید مشخص شود که پشت پرده این تصمیم چه کسانی هستند و آیا این تصمیم صرفا یک اشتباه است و یا سوءاستفاده و منفعت‌طلبی و رانت‌خواری در پشت داستان است.»

در مقابل، روزنامه جهان‌صنعت كه برخي از تندروترين نويسندگان جريان موسوم به اصلاح‌طلب در آن قلم مي‌زنند، از كاهش واردات شكر انتقاد كرد و نوشت:

«در چند ماه اخیر میزان واردات شکر ایران آن‌قدر کاهش یافته که سرانجام پس از کمبود این محصول در کشور، دولت میزان تعرفه واردات آن را به چهار درصد کاهش داد... نگرانی فعالان بخش خصوصی از این است که سیاست کاهش واردات در مورد کالاهای ضروری همچون شکر نباشد و از سوی دیگر نمی‌توان محدودیت‌های ایران ناشی از تحریم را هم فراموش کرد که سیاست کاهش واردات ایران در این شرایط در حال عملی شدن است.»

نمونه ديگر مربوط به روزنامه مردم‌سالاري است؛ اين روزنامه در صفحه 7 خود گزارش ايسنا در مورد واردات داروهاي بيوتكنولوژي را به‌طور كامل در يك نيم صفحه منتشر كرد.

در گزارش اين خبرگزاري از وادات داروهاي بيوتكنولوژي به كشور به‌دليل شكستن انحصار بازار توليدكنندگان داخلي اين‌گونه داروها حمايت شده است.

بر اساس اين گزارش، از تحركات رسانه‌اي توليدكنندگان داخلي داروهاي بيوتكنولوژي نيز به شدت انتقاد و ادعا شده آنها نگران از دست دادن بازار انحصاري خود هستند.

در حالي كه انتشار اين گزارش در يك نيم صفحه كامل روزنامه مردم‌سالاري به منزله موضع رسمي اين روزنامه اصلاح‌طلب تلقي مي‌شود، در يك صفحه بعد (صفحه 8) اين روزنامه، نامه جمعي از توليدكنندگان داروهاي بيوتكنولوژي در انتقاد از واردات اينگونه داروها را به طور كامل منتشر كرده است.

اين در حالي است كه در يك صفحه قبل، چنين تحركات رسانه‌اي توليدكنندگان داروهاي بيوتكنولوژي ناشي از ترس آنان نسبت به از دست دادن بازار انحصاري‌شان خوانده شده است. بيچاره خوانندگان اين رسانه‌ها كه ادعاي حرفه‌اي بودن را هم دارند...

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۰ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۰
۰
۰
پس دوست عزیز میبینیم که اینا با هم هماهنگ نیستن! اینهم نتیجه اخلاقیش!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها