کد خبر: ۱۶۱۹۱۸
زمان انتشار: ۲۲:۲۴     ۱۱ شهريور ۱۳۹۲
رئیس‌جمهور ترکیه می‌گوید هر کشوری ارزیابی‌های مستقل خود را دارد و ممکن است گاهی سیاست‌های ترکیه و آمریکا در قبال سوریه مشابه نباشد.

به گزارش 598،  خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «تودی زمان»، «عبدالله گل» رئیس‌جمهور ترکیه با بیان اینکه «باراک اوباما» به دلیل اوضاع داخلی آمریکا مجبور شده طرح حمله به سوریه را در کنگره به رأی بگذارد، می‌گوید سیاست‌های آمریکا و ترکیه در قبال سوریه همیشه یکسان نیست.

رئیس‌جمهور آمریکا دو روز قبل در پی کناره‌گیری انگلیس از مشارکت در اقدام نظامی علیه سوریه، تصمیم‌گیری در مورد حمله به سوریه را به کنگره سپرد. این اقدام غیرمنتظره که حمله به سوریه را دستکم تا هفته بعد به تاخیر انداخت، برخلاف درخواست‌های کشورهایی چون ترکیه بود که حمله فوری به سوریه را خواستار هستند.

گل که امروز در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت هر کشور در تصمیمات خود ارزیابی‌ها و ملاحظات مستقل خود را در نظر می‌گیرد. به همین جهت ممکن است سیاست‌های آمریکا و ترکیه در قبال سوریه همواره مشابه هم نباشد.

وی افزود: ما به عنوان یکی از همسایه‌ها قطعا احساسی متفاوت نسبت به آمریکایی‌ها داریم که بسیار دورتر هستند.

ترکیه یکی از اصلی‌ترین حامیان اقدام نظامی و حمایت از مخالفان دولت سوریه است. اغلب کمک‌های نظامی به مخالفان نیز از مرز 910 کیلومتری ترکیه وارد سوریه شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها