کد خبر: ۱۶۱۷۶۵
زمان انتشار: ۲۳:۱۲     ۱۰ شهريور ۱۳۹۲
ضرورت واکاوی شکاف ایدئولوژیک هاشمی با امام و رهبری:
ریشه نگاه غلط حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی به تحولات سوریه را می توان در سخنان ایشان در اوایل خرداد ماه 1390 همزمان با شروع فتنه انگیزی در سوریه پیدا نمود که درست زمانی که رهبری انقلاب وقایع سوریه را فتنه می خوانند ایشان سخن از بیداری، آگاهی مردم در سوریه می زند سخنانی که پس از 25 ماه دوباره سرباز می کند.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، ریشه نگاه غلط حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی به تحولات سوریه را می توان در سخنان ایشان در اوایل خرداد ماه 1390 همزمان با شروع فتنه انگیزی در سوریه پیدا نمود که درست زمانی که رهبری انقلاب وقایع سوریه را فتنه می خوانند ایشان سخن از بیداری و آگاهی مردم در سوریه می زند.

هاشمی رفسنجانی در خرداد سال 90 این چنین اظهار می دارد:"می‌توان منطقه را دید كه مردم هوشیار، آگاه، مجاهد و مبارز شده‌اند. مردم یمن ماه‌هاست در خیابان هستند و شهید می‌دهند. در لیبی نیز مردم می‌جنگند و كشته می‌دهند. در سوریه نیز مردم مقاومت می‌كنند. در بحرین كه یك مظلمه‌ای است و هیچ پناهی نیز در این دنیا ندارند."

حال با گذشت 25 ماه از سخنان انحرافی هاشمی رفسنجانی درباره سوریه، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اینبار در مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله‌صالحی مازندرانی این چنین اظهار می دارد: "سوریه در این ۲سال آسیب‌های فراوانی دیده‌اند، زندان‌ها مالامال از مردم است و دیگر ورزشگاه‌ها را بدل به زندان کرده‌اند، بیش از ۱۰۰ هزار نفر کشته و میلیون‌ها آواره وضعیت اسفبار سوریه را بیش از پیش نمایان می‌کند."


(تصویر خبر سخنان هاشمی در ایلنا)

آقای هاشمی در ادامه می گوید:" مردم از طرف حکومت خودشان مورد حمله شیمیایی واقع شده‌اند و حالا هم باید منتظر حمله خارجی‌ها باشند."

همسویی این اتهام مطرح نشده نسبت به جریان مقاومت در سوریه  از طرف آقای هاشمی رفسنجانی با ادعاها و اتهامات مقامات کاخ سفید و رژیم صهیونیستی نکته قابل تاملی است که ریشه در شکاف عمیق ایدئولوژیک آقای هاشمی با مواضع امام و رهبری دارد.

لذا با توجه به اهمیت موضوع سوریه و کشیده شدن درگیری تاریخی جبهه حق و باطل در این کشور و موضع همیشه محکم جمهوری اسلامی ایران و همچنین حضور آقای  هاشمی در مسند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ضرورت ریشه یابی این موضوع بیش از پیش احساس می گردد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۰
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۲ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۲
۱۱۶
۱۷۳
زنده باد هاشمی و شجاعتش در ابراز حقایق ملموس ، حداقل ایشان به شعورمردم بابت مطلع بودن از واقعیت توهین نمیکنند و مانند عده بسیار زیاد دیگری حرف دیگران را قرقره نمیکنند.زنده باد ایران و اسلام و مدافعان برحقش
پاسخ
علی
-
۰۰:۴۷ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۲
۳۶
۶
ایلنا اصلاحش کرده. نمیدونم اگر واقعا اشتباه نوشته بودن چرا چنین اشتباه واضحی؟
پاسخ
وحید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۴۶ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۲
۶۶
۱۵۶
آقای هاشمی شما درست ترین نظرت را دادی بشار یک جنایتکار است و باید نابود شود از خدا میخواهم به آمریکا در راه نابودی بشار جنایتکار کمک کند تا دیگر از سلاحهای شیمیایی علیه مردم مظلوم سوریه استفاده نکند
پاسخ
درویش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۰۷ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۲
۴۵
۶۸
من از عناوین حوزوی چیزی نمیدانم ولی معمولا باید یکسان گویی کرد همه سایتا میگن
آیت ا...هاشمی شما میگین حجت الاسلام یعنی ........
پاسخ
مرتضی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۹ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۲
۲۹
۸۰
ببینید چه هاشمی را آیت الله خطاب کنید یا حجت الاسلام برای من (نوعی)که هیچکدامش رو قبول ندارم زیاد فرق نمیکند الا در یک مورد آنهم اینکه اختلاف بین شما ها برای من کورسویی از امید ایجاد میکند که انشالله از شر شما شاید خلاص شدیم .
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۲ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۲
۸۰
۳۷
خدا عاقبت همه مارا ختم بخیر کند
این هاشمی هرچه میکشد از خانواده اش است
پاسخ
امیرابراهیمیان پور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۳ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۲
۵۹
۲۵
خدا به آقای هاشمی ... دهد!
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۷ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۲
۲۴
۹
بر شما فرض اینه که اصلاحیه اون خبر رو هم چاپ کنید
http://ilna.ir/news/news.cfm?id=101152
هاشمی سپس گفت: مردم سوریه از یک طرف مورد حمله شیمیایی واقع شده‌اند و حالا هم باید منتظر حمله خارجی‌ها باشند.
پاسخ
رسول
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۲ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۲
۸۱
۳۱
جای تاسف دارد مجلس کشور خونخوار و استعمارگر پیر حمله به سوریه را رد کردند بعد این اقای رفسنجانی دلیل می اورد که کشورهای خارجی حق دارند که به سوریه حمله کنند !!
سوال از اقای هاشمی این است که :
1- شما از کجا فهمیدی که دولت سوریه به مردم خودش حمله ی شیمیایی کرده است ؟ ان هم زمانی که ماموران سازمان ملل هنوز درباره این موضع تصمیم گیری نهایی را انجام نداده اند .
2- چرا دولت سوریه باید مردم خود را زمانی که ماموران سازمان ملل انجا بودند و رسانه های خارجی هم انجا رصد می کنند روی سر مردم خود بمب می ریزد .
3- اقای رفسنجانی اصلا در جایگاهی هستید که درباره این موضوع صحبت کنید ؟
4- در حالی که دوران دفاع مقدس و بعد از ان دولت و ملت سوریه همراه با ایران و یکی از محورهای مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان اسلام بودن . ایا شایسته است در این موقعیت حساس شما اینگونه سخن ها را مطرح کنید .
5- چرا شما در جبهه ای قرار گرفته اید که دشمنان قسم خورده ی اسلام قرار دارند . برخی از کشورهای غربی که خود در دوران دفاع مقدس به عراقی ها سلاح شیمیایی می دادن با حمله نظامی علیه سوریه مخالفت کرده اند بعد شما به گونه ای جنگ علیه سوریه را تایید می کنید .
متاسفانه این رفتار و گفتار شما در تضاد با مبانی جمهوری اسلامی است .
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۸ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۲
۱۰۳
۴۷
من صمیمانه از آقای هاشمی که زحمت بیدریغ کشیدند و ما را از جامعه ای پرتلاش و ایثارگر و انقلابی به جامعه‌ ای مصرفی و پول و موقعیت پرست با زندگی متظاهرانه گذر داد تشکر می کنم.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها