کد خبر: ۱۶۱۵۴۳
زمان انتشار: ۱۱:۰۴     ۱۰ شهريور ۱۳۹۲
از گوشه و کنار دانشگاه‌ها چه خبر
در حالی که تعطیلات پر فراز و نشیب تابستان 92 به پایان خود می‌رسد و دانشگاه‌ها درهای خود را به روی «بچه درس خوان‌ها» باز می‌کند، از گوشه و کنار دانشگاه‌ها خبرهایی شنیده می‌شود که به آنها می‌پردازیم.

به گزارش 598، سایت خبرنامه دانشجویان ایران، نوشت: در حالی که تعطیلات پر فراز و نشیب تابستان 92 به پایان خود می‌رسد و دانشگاه‌ها درهای خود را به روی «بچه درس خوان‌ها» باز می‌کند، از گوشه و کنار دانشگاه‌ها خبرهایی شنیده می‌شود که به آنها می‌پردازیم.

* تجمع صنفی دانشجویان در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

تعدادی از دانشجویان خوابگاهی کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تجمع درمقابل ساختمان ریاست این دانشگاه نسبت به تخلیه خوابگاه های خود اعتراض کردند.

این دانشجویان که ورودی کارشناسی ارشد سال 90 و دکتری 88 دانشگاه صنعتی امیرکبیر هستند بیان می کردند که به آنها فرصت داده شده تا در پایان این هفته نسبت به تخلیه خوابگاه خود اقدام کنند و این درحالی است که براساس قوانین تا آبان ماه فرصت دارند که از تسهیلات خوابگاهی استفاده کنند.

براساس ادعای دانشجویان معترض، در سال های گذشته تهمیداتی اندیشیده شده بود و به موجب آن دانشجویان به عنوان نیروی اضافه بر ظرفیت در خوابگاه حضور داشته و 100 هزارتومان برای هر ماه شهریه پرداخت می کردند ولی درسال جاری هیچ تمهیداتی در نظر گرفته نشده و مسئولان دانشگاه نیز پاسخگو نیستند.

* شهادت یکی از دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی در کشور سوریه

«علی دراجی» از دانشجویان رشته حقوق ورودی 91 دانشگاه شهید بهشتی که تبعه کشور عراق بوده است در روز سه شنبه 29 مردادماه در پی حمله تروریست‌های وهابی به ساحت مقدس حرم حضرت زینب(س) و مزار صحابه‌های پیامبر(ص) در منطقه زینبیه به مقام پر فیض شهادت نائل گشت.

این دانشجو در قالب هیأت‌های مدافعان حرم حضرت زینب(س) و از طریق کشور عراق به سوریه سفر کرده بود.

* کنایه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی به پیگیری های علمی سرویس سیاسی یک خبرگزاری!

در حالیکه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی در نامه ای خطاب به آیت ا... «آملی لاریجانی» ضمن حمایت از دکتر «صدرالدین شریعتی» خواستار برخورد قضایی با رسانه های هتاک و توهین کنندگان به رئیس این دانشگاه شد؛ یک خبرگزاری روز چهارشنبه 30 مردادماه با انتشار بیانیه ای منتسب به انجمن اسلامی دانشجویان این دانشگاه در سرویس سیاسی خود ضمن انتقاد از رییس این دانشگاه و درخواست از رییس‌جمهور برای بازگشت اعتدال به فضای دانشگاه‌ها، آورده است که این تشکل دانشجویی بیانیه‌ای در حمایت از رییس دانشگاه صادر نکرده است.

پس از انتشار تکذیبیه مذکور، بیانیه دیگری از سوی این تشکل دانشجویی منتشر گردید و طی آن ضمن رد تکذیبیه مذکور که در این خبرگزاری منتشر شده آورده است: "ضمن تاکید بر لزوم نقد منصفانه و سازنده کلیه مسئولین کشور و مستثنی ندانستن مسئولان دانشگاه علامه طباطبایی از این قائده، حاشیه‌سازی و شایعه‌پراکنی اخیر راجع به مجموعه مدیریتی این دانشگاه را بیشتر شبیه به نوعی تسویه حساب سیاسی می‌دانیم تا نقدی علمی و منصفانه؛ بزرگترین شاهد بر این ادعا نیز انعکاس اخبار مربوطه در سرویس سیاسی رسانه‌ها به جای سرویس دانشگاهی آنهاست!"

* اعتراض صنفی دانشجویان در دانشگاه بوعلی سینا همدان

تعدادی از دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا همدان نسبت به انتشار اطلاعیه ای از سوی اداره خوابگاه های دانشگاه در خصوص اینکه قطعی مکرر آب  در خوابگاه اجتناب ناپذیر خواهد بود و دانشجویانی که قصد سکونت در خوابگاه را دارند با اطلاع از این مشکل و تمایل جهت حضور در خوابگاه ثبت نام می کنند، اعتراض کردند.

این دانشجویان خواستار پیگیری مسئولان دانشگاه بوعلی سینا همدان جهت رفع اساسی این مشکل در سال تحصیلی جدید شدند.

* آغاز نشست‌های سالانه اتحادیه‌های دانشجویی

اما آخرین خبر اینکه این روزها تشکل های دانشجویی نیز که بعد از انتخابات ریاست جمهوری فعالیت چندانی در دانشگاه ها و فضای سیاسی فرهنگی کشور نداشتند، همچون سال های گذشته نشست های سالانه خود را برگزار می کنند.

در این میان اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، سازمان بسیج دانشجویی و جنبش عدالتخواه دانشجویی از عمده تشکل های دانشجویی هستند که نشست سالیانه خود را در دانشگاه های کشور برگز ار می کنند.

هدف از این نشست ها انتخاب شورای مرکزی جدید اتحادیه های دانشجویی و آمادگی تشکل ها برای آغاز سال جدید تحصیلی است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها