کد خبر: ۱۶۱۴۷
زمان انتشار: ۱۵:۲۰     ۲۹ تير ۱۳۹۰
«خبرگزاري دانشجو»؛ هشت ماه به انتخابات مجلس شوراي اسلامي باقي مانده و اكنون نگاه ‌ها به كميته‌ 15 نفره اي است كه قرار است ليست واحدي براي اصولگرايان ارائه دهد تا جبهه اصولگرايي با اتحاد كامل در انتخابات نهم مجلس شوراي اسلامي شركت كند.
 
اما در حالي كه كميته مشترك اصولگرايي در قالب مكانيزم 8+7 در حال بحث و رايزني در خصوص نامزدهاي انتخابات مجلس نهم است، روز گذشته تشكلي به نام « جبهه ايستادگي  انقلاب اسلامي» اعلام موجوديت كرد كه طبق اخبار رسيده كساني چون طلايي نيك، دكتر مظاهري، حجت الاسلام علوي، حجت الاسلام حبيبي، اميرعلي اميري و علي رضايي در شوراي مركزي اين تشكل حضور خواهند داشت.
 
اعلام موجوديت اين تشكل در اين برهه زماني كه بحث انتخابات مجلس شوراي اسلامي داغ است، سوالات بسياري را با خود به همراه دارد و حضور چهره‌هايي چون علي رضايي فرزند محسن رضايي به اين مسائل دامن مي‌زند؛ چرا كه نشان مي دهد محسن رضايي در تشكيل آن نقش پر رنگي داشته است.
 
حجت الاسلام سید محمود علوی، رئیس شورای عالی جبهه ایستادگی ايران اسلامي ديروز در نخستين كنفرانس خبري اين جبهه در حالي بيان داشت كه «نشست خبری امروز برای تبیین موجودیت است؛ چرا که این جبهه در گذشته با صدور بیانیه های مختلف اعلام موجودیت کرده» كه تا پيش از اين سخني از تشكيل اين جبهه در رسانه ها به ميان نيامده بود.
 
حجت الاسلام علوي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به وحدت در جریان اصولگرا گفت: مطالبی مبنی بر اینکه «نیروهای همسو با جبهه ایستادگی ايران اسلامي در کمیته 8+7 نماینده ندارند» را قبول ندارم؛ زیرا همه اصولگرایان با هم برادرند و همه 15 نفر نماینده ما هستند.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه در خصوص فعالیت گروه 8+7 اصولگرایان برای انتخابات مجلس نهم گفت: ما از حضور همه نیروهای اصولگرا در صحنه سیاسی استقبال می کنیم، اما باید توجه داشت که تعامل را نباید تقابل تعریف کرد، از این رو تمامی نیروها بر اساس احساس تکلیف در انتخابات شرکت می کنند.
 
وی گفت: امیدوارم با تعامل اصولگرایان شاهد فهرست واحد این جریان در انتخابات مجلس نهم باشیم.
 
علوي در حالي از عدم سهم خواهي اين جبهه سخن مي گويد كه پيشترها محسن رضايي از مكانيزم كميته 15 نفره به دليل اينكه اين مكانيزم تمام اصولگرايان را تحت پوشش قرار نمي دهد، انتقاد كرده بود.
 
همچنين حضور شخصيت‌هايي چون علي رضايي فرزند محسن رضايي و استقبالي كه روزنامه‌ «ملت ما» از تشكيل جبهه ايستادگي ايران اسلامي به عمل آورده، اين شائبه را ايجاد مي كند كه تشكيل بدون مقدمه و سريع اين تشكل در قدم اول براي سهم خواهي از كميته 15 نفره صورت گرفته است و در قدم بعدي اگر اين نتيجه حاصل نشد، اين تشكل به طور انفرادي ليست انتخاباتي ارائه مي‌دهد.
 
سخنان دو پهلوي علي رضايي كه در مجلس ختم فرزند روح الاميني از عدم كانديداتوري خود و پدرش گفته بود و اينكه عنوان كرده بود از ليست اصولگرايان مورد تاييد پدرم حمايت مي كنم، در كنار تشكيل جبهه ايستادگي ايران اسلامي با حمايت محسن رضايي نشان مي دهد كه اين جبهه با هدف حضور در انتخابات مجلس تشكيل شده است و به هر حال چه در قالب كميته 15 نفره و چه به صورت مجزا در انتخابات مجلس افرادي را معرفي خواهد كرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها