کد خبر: ۱۶۱۴۵
زمان انتشار: ۱۵:۱۰     ۲۹ تير ۱۳۹۰

مسئول محترم سايت خبري 598

باسلام واحترام

عطف به مطلب مندرج درآن رسانه مورخ 25/4/90 باعناوين مختلف ازجمله :«دوميليارد هزينه براي يك اجلاس 3روزه / همايش ميلياردي براي چه ؟/ چه دليلي براي اجلاس يك ميلياردي روساي آموزش وپرورش وجوددارد؟ »به اطلاع مي رساند:

- از حسن توجه برخي رسانه ها به مهمترين اجلاس تربيتي – آموزشي سالانه كشور كه از قدمتي 27 ساله برخوردار است و از تذكري كه با رويكرد صرفه جويانه ولزوم پرهيز ازاسراف وتبذير (از باب پيروي از رهنمود هاي قرآن كريم در آيه شريفه فذكر فان الذكري تنفع المومنين) كه قطعا راهگشاست . تشكر و تقدير مي گردد .

- همان گونه كه در متن مطلب بدان اشاره شده است ، امسال بيست و هشتمين دوره اجلاس رؤساي آموزش و پرورش برگزار مي شود . اين تعداد برگزاري كه در ادوار مختلف وزارت وزراي پيشين نيز برگزار شده حاكي از آن است كه اين اجلاس قائم به شخص وزير نبوده و تكرار آن به جهت دستاوردهاي مهمي است كه نظام آموزشي كشور همواره از آن بهره مند شده است . جالب است بدانيم كه بنيانگذار آن نيز شهيد گرانقدر رجايي بوده است .

- اين اجلاس تنها اجلاسي است كه سالانه ، مديران و رؤساي آموزش و پرورش و صاحب نظران سراسر كشور را گرد هم مي آورد تا در تعاملي چهره به چهره به واكاوي و ارزيابي طرح ها و برنامه هاي اجرا شده در مناطق و بررسي قوت ها و ضعف طرح ها پرداخته و با ارائه نظرات و پيشنهادهاي سازنده خود سياست گذاران و برنامه ريزان كلان نظام آموزشي را در تدوين سياست ها و راهبردهايي كه منجر به حل مشكلات و بهينه سازي روش ها و ارتقاي كيفي نظام آموزشي كشور گردد ياري رسانند .

- اهل خرد به خوبي واقفند كه نظام مقدس تعليم و تربيت كشور با بيش از 12 ميليون دانش آموز تحت پوشش و بيش از900هزار پرسنل و صد ها هزار خانواده دانش آموزاني(تقريبا نيمي از جمعيت كشور) كه لاجرم تحت تاثير برنامه ريزي هاي اين نظام قرار دارند ، اين حق را به مخاطبان خود مي دهد كه نظرات و پيشنهادهاي خود را حتي از دورترين نقاط كشور توسط نماينده هر منطقه ( رئيس آموزش و پرورش ) به طور مستقيم به سمع و نظر مسولان و مديران عالي نظام آموزش و پرورش كشور برسانند .

- به رغم اظهار نظر مبتني بر پيش داوري اين منتقد محترم كه بدون حضور و درك برنامه هاي اين اجلاس آن را بي ثمر دانسته است ، تاكيد مي شود ، طبق نظرسنجي هاي به عمل آمده از همه اجلاس هاي قبلي مخصوصا اجلاس سال گذشته ، 82 درصد از مدعوين ميزان موفقيت اجلاس را در تحقق هدف تبادل نظر و انتقال تجربيات بين مسوولان صف و ستاد و قريب 80 درصد ، تحقق هدف مشاركت مديران آموزش و پرورش درتصميم سازي و برنامه ريزي آموزش و پرورش را بسيار موفق ارزيابي كرده اند .

- در خصوص بيانيه اجلاس ، هر چند بر اين باوريم كه مخاطبان و خوانندگان محترم و فرهيخته و صاحب نظر ، پيش داوري و غرص ورزي هاي نويسنده محترم را از لابه لاي جملاتي كه بدون پشتوانه علمي ، اطلاعاتي و آماري عنوان گرديده ، درك مي كنند و شايد نيازي به پاسخ نباشد، ليكن مزيد اطلاع تاكيد مي نمايد كه بيانيه ي پاياني هر همايش اشاره اي است به فلسفه وجودي آن و متناظر با اهداف و مأموريت هاي آن همايش كه آرماني بودن ، كلي بودن ، وحدت بخش بودن ، الهام بخش بودن ، از ويژگيهاي بارز آن است و قرار نيست در آن تئوريها و يا تمام مصوبات و دستاوردهاي آن همايش درج گردد . لذا خرده گرفتن نويسنده محترم نسبت به بيانيه سال گذشته همايش وجاهت علمي ندارد.

- برخلاف چرتكه اندازي هاي بي حساب و كتاب نويسنده محترم ، به اطلاع ايشان و خوانندگان محترم مي رساند، دغدغه اصلي برگزار كنندگان اين اجلاس در وهله ي نخست صرفه جويي و در مرحله بعدي ، اعمال نظرات و درخواستهاي مكرر رؤساي آموزش و پرورش در انتخاب مكاني شايسته و متناسب با تعداد مدعوين بوده است كه پس از بررسي هاي مكرر كارشناسي و استعلام هاي متعدد ، سالن مناسبي در نظر گرفته شده است كه آن هم بخشي از پيكره دولت و نظام جمهوري اسلامي است و لذا اعتبارات تخصيص يافته در حوزه دولت و با طرفيت دولت صورت گرفته است . و البته رقم اعلام شده (2 ميليارد تومان) بسيار بيشتر از هزينه اي است كه انجام شده است كه نويسنده را به تقواي الهي و قلم زدن با مستندات و پشتوانه علمي دعوت مي نمايد .

خواهشمنداست طبق قانون مطبوعات نسبت به درج جوابيه اين وزارتخانه اقدام لازم انجام گيرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها