کد خبر: ۱۶۱۰۶۵
زمان انتشار: ۰۰:۰۰     ۰۸ شهريور ۱۳۹۲
پیش‌بازی پرسپوليس- فولاد/
دايي مي داند پرسپوليس براي رسيدن به بمب روحيه كار بسيار دشواري در پيش دارد چرا كه حريف صدرنشين ليگ است
سايت گل – هميشه بازي هاي قبل و بعد دربي  بازي هاي ويژه اي براي استقلال و پرسپوليس بوده اند.بازي هايي كه نتيجه و حتي كيفيت آنها تاثيربساري در ذهنيت هواداران ،كادر فني،رسانه ها و خود بازيكنان داشته و بر شرايط آن تيم تاثير مستقيم گذاشته است. در  اين ميان بعضا باخت هاي قبل از دربي مي توانسته در حكم  عامل بحران زا براي تيم عمل كند و در نقطه مقابل پيروزي در اين مسابقه ويژه بمب روحيه را در رختكن سرخابي ها منفجر كرده تا مقابل حريف سنتي  حداقل در دقيقه صفر شرايط خوب باشد.

پرسپوليس اين بار تمام  اين ويژه بودن ها را در نظر مي گيرد  اما بعيد است كل حواسش را به دربي بدهد  و از حريف فردايش غافل شود.اين را هم خود بازيكنان هم سرمربي پرسپوليس گفته اند و به نظر مي رسد با توجه به شرايط اين تيم مي توان صداقت را در كلام آنها  پيدا كرد چرا كه باخت مقابل نفت تيم دايي را در شرايطي خاص رودرروي فولاد قرار مي دهد و ظاهرا چاره اي جز شكست تيم قرمز پوش اهوازي نيست.

با اين حال همه و البته خود دايي مي دانند پرسپوليس براي  رسيدن به بمب روحيه كار بسيار دشواري در پيش دارد  چرا كه حريف  صدرنشين ليگ است و بعد از 5 برد پياپي حتي به قرباني كردن پرسپوليس در خانه اش فكر مي كند.

در حالي كه پرسپوليس از 6 بازي گذشته خود 10 امتياز به دست آورده اما فولاد بعد از شكست هفته اول مقابل سپاهان  در 5 بازي متوالي پيروز شده  و البته فوتبال با كيفيت و قابل دفاعي(حداقل در مقايسه با پرسپوليس) ارائه داده است.فولادي ها در 5 بازي متوالي حريفان كوچك و بزرگ خود را درو كرده اند  كه البته كمي شانس (مثل همين بازي  با استقلال همشهري ) و كمي هم اشتباهات داوري(مثل بازي با سورينت) به كمك شان آمده  تا ركورد 5 برد متوالي را ثبت كنند و صدرنشين بدون شريك ليگ باشند.

فولاد اين فصل البته جدا از كمي خوش شانسي  مجموعه اي قابل احترام و دوست داشتني است كه حتي نسبت به فصل قبل كامل تر و با تجربه تر به نظر مي رسد.تقريبا در تمام خطوط اين تيم مي توان بازيكنان با كيفيت و  تاثيرگذاري را پيدا كرد كه البته توسط يك سرمربي لايق و كاردان به نام حسين فركي رهبري مي شوند.

حسين فركي كه بعد از دستياري برانكو در تيم ملي طي سال هاي اخير با نفت تهران و فولاد نتايج خوبي گرفته تا همين جاي فصل بار ديگر بر شايستگي هايش صحه گذاشته و حالا بايد براي ادامه اين روند شاگرد سابق خود در تيم ملي را پشت سر بگذارد.فركي اليته  در تقابل هاي قبلي با دايي پرسپوليس نتايج خوبي نگرفت و در ليگ دهم متحمل باخت هاي  بدي با نفت مقابل پرسپوليس شد  اما حالا شرايط فرق مي كند و او تيم با جربزه و تقريبا كاملي در اختيار دارد.

در ادامه راه فركي مقابل دايي در مصاف هاي  فولاد – راه آهن  و نفت – راه آهن نتايج بهتري گرفت و حالا دنبال اين است  تا شاگرد سابقش را به عنوان سرمربي پرسپوليس هم شكست دهد.

در نقطه مقابل علي دايي كه ظاهرا از شاگردانش در بازي قبل راضي نبوده كار دشوارتري براي شكست مربي سابقش دارد چرا كه بعد از باخت به نفت و انتقادهايي كه به او و تيمش شد بايد بازيكنان را جمع و جور كرده و آماده اين مسابقه  مهم كند.در اين ميان دايي هم مثل فولاد تيم تقريبا كاملي را در اختيار دارد و همين نكته مي تواند به جذابيت هاي اين بازي كه احتمالا باز هم جدالي نزديك و شانه به شانه خواهد بود مي افزايد.

پرسپوليس كه تا كنون در ورزشگاه آزادي گل نخورده و نتايج خوبي گرفته  ناگزير است تا فردا ترمز فركي و شاگردانش را بكشد  و البته مساوي هم به درد دايي و شاگردانش نمي خورد اما  شايد با در نظر گرفتن دربي و شرايط فولاد يك امتياز هم بد نباشد.يك امتيازي كه البته بعيد است هواداران پرسپوليس را راضي كند.

در عين حال فعلا آمار پرسپوليس مقابل فولاد در ليگ برتر طوري نشده كه سرخ ها بر اساس آمار واهمه اي از اين تقابل داشته باشند.آنها 8 بار فولاد را برده اند(كه بيشترشان بازي هاي خانگي بوده) و 6 بار هم  به اين تيم باخته اند.ساير بازي ها از جمله دو تقابل فصل گذشته شان هم به تساوي انجاميده است.پرسپوليس البته مدت هاست در اهواز فولاد  را شكست نداده اما اين بازي در تهران برگزار مي شود وتيم دايي هم كه نشان داده تيم بازي هاي خانگي است.آيا  با شكست صدرنشين دايي و تيمش به كورس برمي گردند؟
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها