کد خبر: ۱۶۱۰۵۹
زمان انتشار: ۲۲:۲۷     ۰۷ شهريور ۱۳۹۲
بهترین گلزن تاریخ بازی‌های پرسپولیس و فولاد، بهنام سراج ملی‌پوش اسبق و آبادانی فوتبال ایران است

سایت گل- ۲۲ مسابقه‌ای که تیم‌های قرمزپوش تهران و اهواز در تاریخ ۱۳ ساله لیگ بر‌تر مقابل هم انجام داده‌اند، ۵۰ گل را به همراه داشته است. فولاد خوزستان در طول این سال‌ها برای پرسپولیسی‌ها حریف قابل احترامی بوده است، خصوصاً در یک دوره سه-چهار ساله قبل از سقوطش به لیگ دسته اول که ۵ پیروزی متوالی در مصاف‌های رو در رو با پرسپولیس کسب کرد و تبدیل به کابوس تیم تهرانی شد.

فولادی‌ها اما بعد از بازگشت مجدد به این رقابت‌ها با خریداری امتیاز سپاهان نوین اصفهان، توفیق زیادی برابر پرسپولیس نداشته‌اند و حالا به ورزشگاه آزادی می‌آیند تا طلسم ۵ ساله نبردن مقابل تیم پرطرفدار پایتخت را بشکنند. مروری می‌کنیم بر بازیکنانی که در مسابقات رودرروی پرسپولیس و فولاد موفق به گلزنی شده‌اند؛ از علی دایی گرفته تا احمد مومن‌زاده و پائولو دی کارمو!


http://www.khouznews.ir/files/fa/news/1392/4/18/11282_465.jpg

بهنام سراج فاتح دروازه پرسپولیس

بهترین گلزن تاریخ بازی‌های پرسپولیس و فولاد، بهنام سراج ملی‌پوش اسبق و آبادانی فوتبال ایران است. سراج که بعد از چند فصل بازی در پرسپولیس به خوزستان برگشته بود، زننده اولین گل فولاد در مقابل پرسپولیس در لیگ بر‌تر و البته بهترین گلزن بازی‌های این دو تیم محسوب می‌شود. بهنام سراج ۳ گل با پیراهن فولاد به تیم سابقش زد تا بهترین گلزن مصاف‌های این دو تیم باشد.

گلزنان دو جانبه

در ۲۲ مسابقه‌ای که فولاد و پرسپولیس در لیگ بر‌تر مقابل هم انجام داده‌اند، دو بازیکن سابقه گلزنی با پیراهن دو تیم را داشته‌اند. دو بازیکنی که اکنون با پیراهن آبی در لیگ بر‌تر بازی می‌کنند. حسین کعبی و محمد قاضی بازیکنانی بودند که ابتدا با پیراهن فولاد به پرسپولیس گل زدند و سپس با پیوستن به پرسپولیس دروازه تیم سابق خود را گشودند.


http://img.tebyan.net/big/1387/08/1451992411631421138556424557611051612253.jpg

گلزنان ویژه پرسپولیس و فولاد

اما مصاف قرمزهای تهران و پرسپولیس، گلزنان ویژه‌ای هم داشته است. احمد مؤمن‌زاده که نماد مهاجمان گل‌نزن فوتبال ایران محسوب می‌شود، با پیراهن فولاد به پرسپولیس گل زده است و در سوی مقابل، پائولو دی‌کارمو مهاجم برزیلی که بعد از حضور در پرسپولیس سوژه رسانه‌های ورزشی بوده و هست، با پیراهن پرسپولیس موفق به گشودن دروازه فولاد شد. دی‌کارمو تنها گلزن خارجی پرسپولیس برابر فولاد و عماد رضا تنها گلزن خارجی فولاد مقابل پرسپولیس بوده‌اند. علی دایی سرمربی فعلی پرسپولیس هم سابقه یک بار گشودن دروازه فولاد را دارد.

جوان‌ترین گلزن

کم سن و سال‌ترین بازیکنی که در بازی‌های رودرروی پرسپولیس و فولاد گلزنی کرده، حجت چهارمحالی است. چهارمحالی که به عنوان پدیده فولادی‌ها در لیگ پنجم چهره شد، در سن ۱۶ سالگی موفق به فتح دروازه قرمزهای پایتخت شد. چهارمحالی که خیلی زود در فوتبال ایران مطرح شد و قابلیت‌های فنی زیادی داشت، نتوانست به درخشش خود تداوم ببخشد و اکنون در سن ۲۴ سالگی از سطح اول فوتبال کشور دور شده است.


http://u.goal.com/250900/250965hp2.jpg

آن‌هایی که حضور دارند

در بین بازیکنان فعلی دو تیم، چهار بازیکن جزو گلزنان دیدارهای قبلی محسوب می‌شوند. هادی نوروزی که سابقه دو بار گلزنی به فولاد را دارد، همراه با محمد نوری در پرسپولیس حاضر هستند. در سوی دیگر میدان، بختیار رحمانی و ایوب کلانتری هر کدام یک گل دقیقه ۹۰ به پرسپولیس را در کارنامه دارند که پیروزی یک بر صفر پرسپولیس را به تساوی یک بر یک مبدل کرده است. البته اسماعیل شریفات هم از دیگر بازیکنانی است که در میدان حضور خواهد داشت و قبلاً با پیراهن تیم‌های استقلال اهواز و تهران در ورزشگاه آزادی به پرسپولیس گل زده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها