کد خبر: ۱۶۰۷۷۹
زمان انتشار: ۱۶:۳۲     ۰۵ شهريور ۱۳۹۲
مديرعامل باشگاه داماش گيلان در واکنش به کسر امتياز از تيمش به دليل تخلف تماشاگران و لغو اردوي تيم ملي، فدراسيون فوتبال و کميته‌ انضباطي آن را به باد انتقاد گرفت.

امير عابديني در گفت‌وگو با ايسنا در واکنش به تصميم کميته‌ انضباطي فدراسيون فوتبال مبني بر کسر يک امتياز از داماش به دليل تخلف تماشاگرانش اظهار کرد: با اين حکم مخالفيم و به همين علت به کميته‌ استيناف شکايت ‌کرده‌ايم. آقاي صالحي داوري است که دو بار براي تيم ما قضاوت کرده و هر دو بار محروم شده است و آن وقت کميته‌ داوران باز هم او را براي بازي داماش انتخاب مي‌کند. اين داور دو پنالتي براي ما نگرفت که باعث شد تماشاگران نسبت به او معترض شوند.
 


"اَه اَه" فحش نيست

عابديني در ادامه گفت: داور در دقايق پاياني ديدار با استقلال پنالتي واضح روي "که‌به" را نگرفت تا تماشاگران ما فرياد بزنند: "داور اَه اَه!" اولا جمعيتي که اين شعار را دادند، حدودا 50 نفر بودند و دوما در عرف ورزش اين کلمه فحش نيست. شايد اين فرياد در يک محفل سياسي فحاشي محسوب شود ‌اما در ورزش اين طور نيست.
 


مسئوليت مدير در قبال شعار تماشاگران بحث قشنگي است!

 

وي در ادامه گفت: اين که بگويند مدير باشگاه نسبت به رفتار تماشاگران مسئول است و باشگاه بايد به اين دليل جريمه شود، بحث قشنگي است اما شرط و شروطي دارد. زماني مي‌توان باشگاه را نسبت به عملکرد تماشاگران مسئول دانست که کنترل تماشاگران، بليت‌فروشي و اين مسائل در اختيار باشگاه باشد، صندلي‌ها شماره‌دار و معلوم باشد که چه کسي در چه جايي نشسته است. داور مي‌گويد از قبل به تماشاگران خط داده بودند؛ در حالي که اين طور نيست. وقتي تماشاگر مي‌بيند که به او زور مي‌گويند، عصباني مي‌شود.
 


مجموعه داوري رو به زوال است

 

مديرعامل باشگاه داماش ادامه داد: چيدمان داوري در کميته‌ داوران تعريف خاصي دارد. آنها هر بازي را که بخواهند آن طور که لازم است، از آب درمي‌آورند. کارشناساني هم که در تلويزيون حاضر مي‌شوند هواي داوران را دارند. جامعه‌اي که بخواهد به هر طريقي برابر ديگران از خود دفاع کند، رو به زوال مي‌رود. داوري بخش عمده‌اي از فوتبال است که دست فدراسيون و سازمان ليگ نيست و دست افراد ديگر است. اگر اين طور پيش برود، ناچار مي‌شوم اتفاق‌هاي پشت پرده را فاش کنم!
 


نمي‌توانند کسي را از خدمات اجتماعي محروم کنند

 

وي در ادامه با انتقاد از کميته‌ انضباطي فدراسيون فوتبال گفت: آقايان تهديد مي‌کنند که اگر مصاحبه اعتراضي بکنيم، برخورد مي‌کنند. اصلا ما را ترور کنند، اعدام کنند! گويي کم‌کم خود را در جايگاه قضا قرار داده‌اند. اختيارات کميته‌ انضباطي در حد همين کميته‌ است. فکر مي‌کنند که در چه حدي مي‌توانند تصميم بگيرند؟ نمي‌توانند کسي را از خدمات اجتماعي محروم کنند. متاسفانه فدراسيون فوتبال ملوک‌الطوايفي اداره مي‌شود.
 


فقط سازمان ليگ بايد پاسخگو باشد

عابديني ادامه داد: اگر در فدراسيون اقتدار و عرضه وجود داشت و هر کسي براي مطامع خود نمي‌جنگيد، ملوک‌الطوايفي نمي‌شد. در بحث فوتبال فقط يک جا بايد پاسخگو باشد و آنجا سازمان ليگ است. اکنون هر کميته‌اي براي خود تصميم مي‌گيرد و کسي پاسخگو نيست. هر هفته‌ شاهد ده‌ها اشتباه داوري هستيم. مي‌خواهند همه تيم‌ها را قتل‌عام کنند.
 


فقيرترين تيم هستيم اما رشادت داريم

وي در ادامه درباره وضعيت تيم خود پس از گذشت شش هفته‌ از ليگ برتر اظهار کرد: فقيرترين و بي‌پول‌ترين تيم ليگ هستيم اما رشادت داريم. بچه‌هاي ما باصفا هستند و با بي‌پولي‌ها مي‌سازند و کار مي‌کنند ولي در همين اوضاع فدراسيون حق آنها را مي‌خورد. پس از پنج هفته‌ يک برد به دست آورده‌ايم اما بلافاصله يک امتياز از ما کم کردند؛ آن هم در شرايطي که هفته‌ بعد با سپاهان بازي داريم. بعد هم براي آن که هوادار ما را بيشتر آتش بزنند، ملوان را تشويق مي‌کنند! اين کار نه معرفت است، نه علم، نه جامعه‌شناسي و نه حقوقداني. اين کار بيماري است.
 


خدا مرا لعنت کند!

عابديني که از حکم کميته‌ انضباطي به شدت عصباني بود در ادامه خطاب به رييس اين کميته‌ گفت: آقاي حسن‌زاده! شما دوست جامعه فوتبال نيستيد. شما به دنبال اين بوديد که در فوتبال قدرقدرت شويد که شديد. خدا مرا لعنت کند اگر اسمم به عنوان دوست شما ثبت شود! اکنون مهدي تاج در سازمان ليگ هيچ کاري را بدون هماهنگي هيات رييسه انجام نمي‌دهد اما کميته‌ انضباطي بدون اين که به کسي بگويد، تصميم مي‌گيرد.
 


فدراسيون بي‌عرضه است و کارها را خوابانده!

 

عابديني درباره لغو دوباره اردوي تيم ملي به دليل بي‌پولي هم گفت: اين هم از بي‌عرضگي فدراسيون است. کار در فدراسيون بي‌ارزش شده و لابي‌هاي ارزش پيدا کرده‌اند. متاسفانه فدراسيون کارها را خوابانده است. اگر شروع کنم به حرف زدن و حرف دلم را بزنم،‌ جامعه فوتبال از غصه گريه‌اش مي‌گيرد. خدا مرا لعنت کند که همچنان در فوتبال مانده‌ام و اين‌ها را مي‌بينيم. هر چه سکوت مي‌کنيم، هر کاري دلشان مي‌خواهد مي‌کنند!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها