کد خبر: ۱۶۰۶۳۴
زمان انتشار: ۱۰:۳۹     ۰۵ شهريور ۱۳۹۲
سرمربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان گفت: آن زمان که محمد بنا فریاد می‌زد و از بی‌توجهی‌ها گلایه می‌کرد نگران همین موضوع بود و هشدار این روزها را داده بود.

به گزارش 598،رشید خلیل‌محمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره نتایج فرنگی‌کاران نوجوان در رقابت‌های جهانی گفت: این نتایج زنگ خطر را برای آینده کشتی فرنگی به صدا درآورد. در سال‌های 2011 و 2012 هشت مدال جهانی کسب کردیم (سه طلا، دو نقره و سه برنز) اما نتایج امسال نگران‌کننده و زنگ خطری برای آینده کشتی فرنگی بود.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد برنامه‌ریزی و تمرینات طراحی شده، درست نبوده است، کسب تنها یک مدال در مسابقات جهانی برای کشتی فرنگی ما جالب نیست. اگر برنامه‌ریزی مناسبی نداشته باشیم، در آینده کشتی ما بدتر از این هم خواهد شد. اینکه همواره انتخابی برگزار کنند، در این رده سنی به کشتی‌گیر آسیب می‌زند. در گذشته هم انتخابی برگزار می‌شد، اما نه به این شکل که کشتی‌گیران تحت فشار قرار بگیرند.

سرمربی پیشین تیم کشتی فرنگی نوجوانان تصریح کرد: آقایان یک سال تیم را در اختیار داشتند، اما متأسفانه برنامه‌ریزی‌ای که باید، انجام نشد. بعضاً گفته‌اند تنها سه ماه تیم در اختیار ما بود و تدارکات مناسبی وجود نداشت، اگر اینطور بود مسئولیت قبول نمی‌کردند.

وی عنوان کرد: رفتن محمد بنا هم بیشتر به خاطر عدم توجه به کشتی پایه بود. آن زمان که محمد بنا فریاد می‌زد و از بی‌توجهی‌ها گلایه می‌کرد نگران همین موضوع بود و هشدار این روزها را داده بود؛ او احساس می‌کرد که این فدراسیون هدفی جز ظاهر ندارد.

محمدزاده افزود: این همه مسابقات داخلی برگزار شد، کدامیک از آن کشتی‌گیران برای مسابقات بین‌المللی مطرح شدند و به تیم ملی راه یافتند؟ این همه هزینه شد، اما نتیجه‌ای نداشت. تمام ورزش خلاصه به ورزش قهرمانی و بزرگسالان شده است و همواره منت می‌گذاشتند که هزینه‌ای که برای تیم‌های پایه می‌شود از خرج بزرگسالان است.

وی ادامه داد: زمانی ما در کشتی فرنگی نتیجه گرفتیم که تیم‌های پایه خوبی داشتیم. نفراتی مانند عبدولی، باباجان‌زاده، قربانی و خیلی‌های دیگر از نوجوانان مطرح شدند که با مدیریت خوب و برنامه‌ریزی محمد بنا به قهرمانی در المپیک ختم شد. اگر تیمی می‌خواهد قهرمان المپیک شود باید حداقل 10 هزار ساعت کار مفید انجام دهد که از همین تیم‌های پایه شروع می‌شود.

محمدزاده خاطرنشان کرد: متأسفانه عده‌ای با رابطه فدراسیون کشتی را در دست گرفته‌اند و با تصمیمات غلط، آینده کشتی را به خطر انداخته‌اند. اگر همین شرایط ادامه پیدا کند در بازی‌های آسیایی و المپیک برزیل لطمات بیشتری از عدم توجه به رده‌های پایه خواهیم خورد.

به گزارش فارس، در پایان رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی نوجوانان جهان تیم کشورمان با کسب تنها یک مدال طلا و 28 امتیاز به عنوانی بهتر از هشتمی جهان نرسید.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها