کد خبر: ۱۶۰۵۰۴
زمان انتشار: ۱۸:۳۵     ۰۴ شهريور ۱۳۹۲
مقدمات حمله به سوریه آماده شد/
ممکن است دیگر همپیمانان بشار اسد از جمله حزب الله و شاید حتی روسیه وارد عرصه جنگ و عکس العمل شوند.
جام، روزنامه مصری "الیوم السابع" (youm7) گزارش داد اردن که این روزها میزبان نشست فرماندهان ارتش 10 کشور عربی، اروپایی و آمریکایی می باشد از عواقب هرگونه حمله نظامی به سوریه ابراز نگرانی و شکایت می کند.

 

بنابراین گزارش فرماندهان بلندپایه نظامی 10 کشور بزرگ دنیا از جمله آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، کانادا، ایتالیا، ترکیه، عربستان، قطر و اردن در عمان پایتخت اردن گرد هم آمده اند تا درباره سناریوهای مختلف حمله نظامی به سوریه تبادل نظر کنند.  

 

بنابر گفته منابع نظامی اردنی در این نشست راه های حمله نظامی احتمالی به سوریه و همچنین بازتاب آن از جمله عکس العمل حکومت سوریه و همپیمانان آن به ویژه ایران بررسی می شود.

 

این منبع اردنی افزود: اردن می داند که حمله نظامی به سوریه، ایران را به شدت عصبانی خواهد کرد به همین خاطر از هرگونه پاسخ سنگین بشار اسد و ایران در صورت استفاده دشمنان سوریه از کشور اردن برای حمله، بسیار نگران می باشد و ممکن است دیگر همپیمانان بشار اسد از جمله حزب الله و شاید حتی روسیه وارد عرصه جنگ و عکس العمل شوند.

 

وی افزود: آنچه مسئولین اردنی را نگران می کند پاسخ سنگین و گسترده ایران به هرگونه تجاوز به سوریه می باشد، زیرا به احتمال قوی ایران موشک های خود را به سوی اسرائیل نشانه رفته اند، شلیک کند و بعید نیست در صورتی که اردن نیز در این تجاوز شرکت کند از پاسخ ایران و موشک های آن بی نصیب نماند.

 

این مسئول اردنی که نخواست نامش فاش شود همچنین گفت: در این نشست فرماندهان نظامی علاوه بر سناریوهای احتمالی حمله به سوریه در صورت  موفقیت آن، راه های ریشه کنی اسلامگرایان مسلح را که وابسته به القاعده می باشند نیز مورد بررسی قرار می دهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها