کد خبر: ۱۶۰۳۷
زمان انتشار: ۱۰:۵۶     ۲۸ تير ۱۳۹۰

به گزارش اخبار چند رسانه ای واحد مرکزی خبر،سید محمد حسینی در گفت وگوی اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی دولت درباره وضعیت طرح تمرکز زدایی در حوزه سینما گفت: وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی آمادگی دارد تا استان ها فعالیت های خود را در حوزه سینما و تئاتر گسترش دهند اما برخی از استان ها آمادگی لازم را ندارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به تقسیم کشور به هشت منطقه فرهنگی از سوی این وزارتخانه اشاره کرد و اظهار داشت: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور ترویج فرهنگ فیلم سازی و تقویت ارزش ها و سنت های بومی و همچنین توزیع عدالت در سطح استان ها، کشور را به هشت منطقه فرهنگی تقسیم کرده ایم تا بخشی از اعتبارات حوزه معاونت سینمایی به استان‌ها تزریق و از ظرفیت فیلمسازان استان‌ها هزینه شود.

حسینی هدف از این تقسیم بندی را رشد و گسترش ظرفیت های بومی مناطق، توزیع عادلانه امکانات، کاهش هزینه های تولید فیلم، تمرکز زدایی، شناخت ساختارهای اجتماعی و وحدت ملی، پرکردن اوقات فراغت مردم مناطق و رواج آیین ها و سنت های بومی ذکر کرد.

وی ادامه داد: در قالب این طرح یک استان به عنوان محور چند استان دیگر قرار می گیرد و فعالیت های فرهنگی و هنری در این مناطق انجام شده و گسترش می یابد.

حسینی به مصوبات دولت در حوزه فرهنگی و هنری اشاره کرد و گفت: حتی در سفرهای استانی هم تصویب شد؛ اگر استان ها و شهرستان ها سوژه های مناسبی برای تبدیل به فیلم، سریال و تئاتر داشته باشد، حمایت های لازم صورت گیرد.

وی تصریح کرد: این آمادگی هنوز در برخی از استان ها به وجود نیامده اما این اراده وجود دارد که اگر در جایی سوژه، موضوع و پیشنهاد خوبی داشته باشند، حتما حمایت می کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین درباره علت تعدد جشنواره های سینمایی گفت: برگزاری جشنواره های سینمایی باعث ایجاد رقابت در بین اهالی سینما می شود. در این جشنواره ها، فیلم ها مورد ارزیابی قرار می گیرد و شرکت کنندگان باید بهترین کار خود را ارائه دهند.

حسینی افزود: در بعضی از موارد هم، حتی سفارش ساخت فیلم از سوی برخی از نهادها و ارگان ها داده می شود و بروی ساخت فیلمی سرمایه گذاری می کنند که فیلم های خوبی در این قالب ساخته می شود.

وی در عین حال تصریح کرد: جشنواره ها به کشف استعدادها و نیروهای جوان کمک می کنند و موجب ایجاد رونق در عرصه فیلم و سینمای کشور می شوند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها