کد خبر: ۱۶۰۳۰۹
زمان انتشار: ۰۸:۳۷     ۰۴ شهريور ۱۳۹۲
نابغه جوان ايراني كه به عنوان بهترين دانشجوي پزشكي سال 2013 تركيه معرفي شده است، براي تحقيقات پيرامون موضوع سخنراني سال آينده اش در سازمان ملل به ايران آمد.

سجاد يعقوبي - 21 ساله - در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار گفت: هر سال يك نفر از ميان دانشجويان برتر دنيا براي سخنراني در سازمان ملل انتخاب مي شود. از آنجا كه من نيز سال 2013 به عنوان بهترين و برترين دانشجوي پزشكي سال تركيه انتخاب شده ام و رسانه هاي تركيه لقب جوان ترين و بهترين مخترع را نيز به من داده بودند، براي اين سخنراني انتخاب شدم.

جوان نخبه ايراني گفت: در حال حاضر حدود 7 كشور ديگر نيز مرا براي مصاحبه هاي جهاني دعوت كرده اند، اما سخنراني در سازمان ملل افتخار بزرگي است كه نصيبم شده تا دانش و اعتبار ايران را به دنيا نشان دهم. وي در ادامه اظهار كرد: موضوع اين سخنراني صلح جهاني است و از آنجا كه رشته من نيز پزشكي است، درباره سلامت و صلح جهاني صحبت خواهم كرد. در همين راستا براي موضوع مورد نظر سه كشور ايران، تركيه و عراق را به عنوان مرجع تحقيقاتم انتخاب كردم. وي افزود: در اين سفر يك گروه 7 نفره مرا همراهي مي كند. البته خيلي دلم مي خواست همه اعضاي گروه ايراني باشند. بنابراين به ايران آمدم تا از ميان جوانان نخبه و دانشمند كشورم افرادي را انتخاب كنم. چندين نفر را نيز پيدا كرده ام اما متاسفانه به علت مسائل موجود در كشور و مشكل دريافت ويزا، آنها نمي توانند همراه من به امريكا بيايند.

به همين علت دو ايراني ديگر كه يكي از آنها دكتراي سياست از دانشگاه ميامي و ديگري دانشجوي ارشد سياست و اقتصاد در تركيه است را انتخاب كرده ام. يعقوبي در ادامه گفت: از اين تيم 7 نفره به عنوان مشاور در رشته هاي سياست، اقتصاد، پزشكي و... بهره خواهم گرفت و فقط تا فروردين آينده زمان دارم كه همراهانم را مشخص و معرفي كنم. اين در حالي است كه دلم مي خواهد جوانان نخبه ايراني را به همه دنيا بشناسانم تا در سال هاي آينده نيز به عنوان سخنرانان سازمان ملل انتخاب شوند و ايده هاي خود را به گوش جهانيان برسانند. اين جوان نخبه كه در حال حاضر دانشجوي پزشكي در تركيه است، تاكنون 19 اختراعي را به نام خود ثبت كرده كه آخرين اختراعش دستگاه ردياب تومور مغزي است كه ثبت جهاني شده است. وي در 17 مسابقه جهاني نيز شركت كرده كه در تمامي آنها موفق به كسب مدال طلاو مقام نخست شده است.

  روزنامه ايران، شماره 5435 به تاريخ 23/5/92، صفحه 6 (دانستني ها)
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها