کد خبر: ۱۶۰۱۳۵
زمان انتشار: ۱۴:۱۴     ۰۳ شهريور ۱۳۹۲
با تصویب نمایندگان مجلس وزارت اطلاعات و نیروهای انتظامی موظف شدند گروه‌های سازمان‌یافته قاچاق کالا و ارز و دارایی‌های آنها را شناسایی کنند.
به گزارش 598 به نقل از تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح امروز پارلمان که به بررسی لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اعاده‌شده از سوی شورای نگهبان اختصاص داشت، برای تامین نظر این شورا دو ماده دیگر را اصلاح کردند.

بهارستان‌نشینان با اصلاح ماده 33 لایحه مذکور مقرر کردند هرگاه در زمان کشف جرم قانون دستگاه کاشف اجرایی یا دستگاه مامور وصول درآمدهای دولت بر اساس قرائن و امارات موجود از جمله وسایل و تجهیزات مورد استفاده در ارتکاب جرم، حجم و ارزش کالای مکشوفه احراز نمایند یا احتمال قوی دهند که جرم در یکی از وضعیت‌های زیر واقع گردیده است مکلفند این موضوع را با ذکر قرائن و امارات مزبور برای انجام اقدامات قانونی به مقام قضایی اعلام نمایند.

وکلای ملت همچنین ماده 34 لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز را به شرح ذیل اصلاح کردند:

ماده 34 - وزارت اطلاعات و نیروهای انتظامی موظفند با هماهنگی مرجع ذی‌صلاح قضایی، خود یا بنابر اعلام دستگاه کاشف، شبکه‌های اصلی، گروه‌های سازمان‌یافته قاچاق کالا و ارز و دارایی‌های آنها را شناسایی و اقدام به تشکیل پرونده و تکمیل تحقیقات نمایند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها