کد خبر: ۱۵۹۹۵۷
زمان انتشار: ۲۰:۲۸     ۰۲ شهريور ۱۳۹۲
رئیس مجمع عالی واردات از روال عادی ترخیص کالا‌ها از گمرک خبر داد و گفت: دولت کالاهای اساسی را از بازرگانان بخش خصوصی با ارز ۲۴۷۷ تومان خریداری و با ارز ۱۲۲۶ تومان در کارخانه‌ها و مردم توزیع می‌کند.
محمد حسین برخوردار در گفت‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در مورد روند ترخیص کالا‌ها از گمرک با توجه به اینکه در دولت جدید قرار است کالا‌های اساسی با ارز 1226 تومان توزیع شود، اظهار داشت: در حال حاضر روند ترخیص کالا‌ها روال عادی پیدا کرده و مشکلی وجود ندارد. البته به طور کلی کالا‌هایی که توسط بازرگانی دولتی خریداری می‌شود با ارز 1226 تومان است و در مورد بخش خصوصی که کالاهای اساسی دارند دولت مابه‌تفاوت را پرداخت می کند.

وی با بیان اینکه بازرگانان وقتی کالاهایی را وارد می‌کنند دولت این کالاها را خریداری می‌کند، گفت: پس از اینکه این کالاهای اساسی توسط دولت از بازرگانان به نرخ ارز 2477 تومان خریداری شد، دولت این کالاها را با ارز 1226 تومان در بین کارخانه ها و مردم توزیع خواهد کرد. البته در مورد اینکه این مابه‌تفاوت از چه محلی است باید در بودجه جایی برای آن دیده شود.

به گزارش تسنیم، با توجه به اینکه در اواخر دولت دهم، ارز مرجع حذف شد و بازار در راستای این مصوبات دچار آشفتگی گردید، با شروع به کار دولت یازدهم صورت جلسه ای توسط معاون اول دولت یازدهم تهیه شده که بر اساس آن اعلام شده بانک مرکزی باید تا پایان سال ارز کالاهای اساسی را با نرخ 1226 تومان تامین کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها