کد خبر: ۱۵۹۸۴۰
زمان انتشار: ۱۴:۰۷     ۰۲ شهريور ۱۳۹۲
خبر روزنامه السفیر لبنان از توطئه جدید تکفیری ها در لبنان:
روزنامه السفیر لبنان در مطلبی به نقل از منابع آگاه امنیتی اعلام کرد: بعد از آنکه عناصری از گروه تروریستی "الطریق الجدیدة" که نیروهای امنیتی لبنان در هفته گذشته آنان را دستگیر کردند، روشن شد که این گروه در صدد اجرای حملات تروریستی علیه جنبش حزب الله در بیروت و منطقه ضاحیه بود. در همین یک منبع آگاه لبنانی در گفتگو با پایگاه خبری "العهد" تأکید کرد که گروه‌های سلفی در این اواخر فعالیت‌های خود را در منطقه "بشامون" به‌شدت افزایش داده‌اند.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، روزنامه السفیر لبنان در مطلبی به نقل از منابع آگاه امنیتی اعلام کرد: بعد از آنکه عناصری از گروه تروریستی "الطریق الجدیدة" که نیروهای امنیتی لبنان در هفته گذشته آنان را دستگیر کردند، روشن شد که این گروه در صدد اجرای حملات تروریستی علیه جنبش حزب الله در بیروت و منطقه ضاحیه بود.

اطلاعات به دست آمده از این عناصر همچنین حاکی از آن است که این شبکه تروریستی در مرحله مقدماتی و برنامه ریزی و همچنین تهیه مواد منفجره و آماده سازی مکان مورد نظر بوده است.

این حمله به حزب الله در حالی قرار بود صورت بگیرد که حدود ده روز گذشته وقوع انفجاری در نزدیکی مجتمع الشهداء واقع در ضاحیه که یکی از مراکز تجمع حزب الله و سخنرانی های "سید حسن نصرالله" دبیر کل این جنبش به شمار می رود، منجر به شهادت 30 شهروند و زخمی شدن حدود 200 تن دیگر شد.



مطالعه‌ای میدانی درباره اماکن انتشار و پراکندگی این هسته‌های تکفیری در "بیروت" و منطقه "الجبل" نشان می‌دهد که هسته‌های تروریستی در مناطق "بشامون"، "عرمون"، "خلدة"، "الناعمة" و "الطریق الجدیدة" فعال هستند که مورد شناسایی دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی واقع شده‌اند.

هر چند این هسته‌ها اکنون به‌ظاهر کوچک نشان می‌دهند، اما می‌توانند، همچون بمبی ساعتی برای امنیت منطقه خطرناک باشند و اقدام اخیر این گروه‌ها جهت منفجر کردن یک خودرو بمبگذاری شده گواهی بر این مدعاست.

در همین یک منبع آگاه لبنانی در گفتگو با پایگاه خبری "العهد" تأکید کرد که گروه‌های سلفی در این اواخر فعالیت‌های خود را در منطقه "بشامون" به‌شدت افزایش داده‌اند و از مناطق مرتفع و کوهستانی منطقه به‌عنوان محلی برای آموزش‌ها و تمرین‌های نظامی خود استفاده می‌کنند.

 اگرچه نیروهای امنیتی و ارتش لبنان مقرهای آنها را مورد حمله قرار داد، اما آنها پیش از آغاز عملیات ارتش و نیروهای امنیتی لبنان این منطقه را ترک کردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها