کد خبر: ۱۵۹۸۳۲
زمان انتشار: ۱۲:۴۰     ۰۲ شهريور ۱۳۹۲

مرصادنیوز: ادعای استفاده ارتش سوریه از سلاح‌های شیمیایی از مدتها پیش، بخشی از جنگ روانی و رسانه‌ای علیه دولت بشار اسد بود؛ اما دو روز پیش برای اولین بار یک مقام ارتش رژیم صهیونیستی ادعای استفاده از گاز مرگبار سارین را مطرح کرد. پس از آن، رسانه‌های حامی تروریست‌ها به تأیید آن پرداخته و نیروهای معارض سوری، مستندات آن را ارائه نمودند.

 سایت دبکا (debkafile) که وظیفه عملیات روانی برای پوشش اقدامات تروریستی اسراییل را بر عهده دارد ادعا کرد که ماهواره‌های آنان یک حمله شیمیایی گسترده را رصد کرده اند که توسط ارتش سوریه انجام شده و ۲۰۰ تا ۵۰۰ کشته داشته است. در خبر دیگر، این رژیم تعداد کشته‌ها را ۱۳۰۰ نفر اعلام کرد.

چهارشنبه شب، چاک هیگل، وزیر دفاع ایالات متحده و موشه یعلون (Ya’alon) همتای صهیونیستی او، به صورت تلفنی به تبادل اطلاعات در مورد وضعیت سوریه پرداختند. در این گفتگو، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی عنوان کرد: «وقتی ارتش سوریه میتواند مردم خود را با گاز سمی بکشد، حتما در مقابل اسراییل از آن استفاده خواهد کرد».

1

دبکا ، اتاق فکر و سازمان عملیات روانی رژیم اشغالگر قدس

 22

رادیو اسراییل سازمان جنگ روانی علیه حقیقت در خاورمیانه

این در حالی است که ویتالی چورکین، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، در تیرماه ۱۳۹۲ گزارشی هشتاد صفحه‌ای را به بان کی مون دبیر کل سازمان ملل تحویل داده بود که اثبات می‌کرد شورشیان سوریه در ماه مارس، موشکی به حومه حلب پرتاب کرده‌اند که حاوی گاز سارین بوده است.

با این حال، در واکنش به حمله شیمیایی اخیر در حومه دمشق، فرانسه نیز اعلام کرد که اگر ثابت شود حکومت سوریه مسئول آن بوده است، جامعه جهانی باید متوسل به زور شود. در همین حال ترکیه هم با انتقاد از عملکرد جامعه جهانی مدعی شد، «تمام خطوط قرمز» در سوریه نقض شده است.

3

رادیو فردا، سازمان جنگ روانی CIA

در این بین، مخالفان حکومت سوریه و در راس آنها، ائتلاف اپوزیسیون این کشور می‌گویند که ارتش سوریه، بامداد چهارشنبه ۲۱ اوت، مناطقی در حومه دمشق را هدف حمله با موشک‌های حامل گازهای شیمیایی قرار داده‌است. آن‌ها مدعی هستند که در این حملات، بیش از ۱۰۰۰ تن از غیر نظامیان کشته شده‌اند و تصاویر زیادی هم در این باره منتشر کرده‌اند.

یکی از مواردی که بر روی آن، مانور تبلیغاتی گسترده‌ای انجام شده است، فیلمی است که بر اساس ادعای اپوزیسیون سوریه، استفاده ارتش از گاز سارین را اثبات میکند. این فیلم در تاریخ ۲۰ اوت بارگذاری شده در حالی که در همه خبرها و از جمله گزارش سازمان ملل اشاره شده که حمله شیمیایی، صبح چهارشنبه ۲۱ اوت ۲۰۱۳ صورت گرفته است.

با افشاء این اقدام ناشیانه گروه های معارض دولت سوریه، مشخص شد شورشیان، گروه‌هایی از شهروندان سوری را به قتل رسانده و سپس با انتشار این تصاویر خواسته‌اند تا دولت سوریه را مسئول آن معرفی کنند؛ اما آن‌قدر در این کار عجله کرده‌اند که منجر به رسوایی آنها شده است. بطوریکه در رسانه‌ها عنوان شده حتی اگر این حمله انجام شده باشد، ممکن نیست با این سرعت از آن فیلم تهیه و در اینترنت آپلود شده باشد!

 44

پایگاه ترکیه ای زبان islamidavet فاش کرد

عملیات روانی مشترک اتاق فکر اسراییل و ارتش به اصطلاح آزاد (متشکل از تکفیری‌ها) با هدف خنثی کردن اثرات مهم کنفرانس بین المللی ژنو به مورد اجرا گذاشته شده که طبق برنامه، قرار است در پایان ماه اوت (ماه جاری میلادی)، با هدف حل و فصل بحران سوریه برگزار شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها