کد خبر: ۱۵۹۵۸۴
زمان انتشار: ۱۳:۳۱     ۳۱ مرداد ۱۳۹۲
آمارخط آتش سرخ‌ها نااميدکننده است
به گزارش 598 به نقل از 90،ايراد گرفتن از تيمي که ده نفره مي تواند حريف خود را شکست دهد هم انصاف نيست و هم در چارچوب منطق نخواهد بود. با اين همه بايد نکاتي را در خصوص تيم پرسپوليس که با گل عاليشاه سر به آسمان سائيده مکتوب کنيم زيرا شرط عقل چنين است.
تيمي که با يک گل خورده داراي بهترين خط دفاعي است و دايي هم بايد به اين موضوع ببالد اما در خط حمله با گذشت پنج هفته چهار گل به ثمر رسانده يعني هر 112 دقيقه توانسته گلزني کند. اين آمار براي تيمي که سرمربي‌اش بهترين گلزن تاريخ فوتبال دنياست يک ايراد اساسي است البته قرار نيست شهريار شق‌القمر کند و قطعا در هفته‌هاي آينده اين معضل را برطرف مي‌کند اما فراموش نکنيم خط حمله پرسپوليس در حال حاضر بعد از ذوب‌آهن که در رده پانزدهم جدول قرار دارد، داراي ضعيف‌ترين خط حمله است.
البته شايد گفته شود پرسپوليس بر اساس يک تاکتيک پنهان قبل از هر چيز به فکر خط دفاعي‌اش است و از اين استراتژي پيروي مي‌کند که اول نبايد گل خورد، سپس چشم به دروازه حريفان داشته باشد و با اين رويکرد نه تنها گلي را از ملوان 11 نفره دريافت نکرد بلکه توانست از اواسط نيمه دوم با گل عاليشاه تير خلاص را شليک کند. بي‌گمان اين تفکر در جاي خود بسيار ارزشمند است و خط دفاع پرسپوليس و نيلسون سنگربان برزيلي اين تيم‌ به خوبي وظيفه‌شان را انجام داده‌اند. اما اين مسئله چيزي ازکم کاري مهاجمان سرخ‌پوش کم نمي‌کند زيرا آنها نيز وظيفه گلزني پرسپوليس را بر عهده دارند و چنانچه اين وظيفه را به درستي در برابر سايپا در هفته چهارم انجام مي‌دادند و به حداقل امتياز دست مي‌يافتند الان پرسپوليس در مکان سوم قرار داشت.
علي دايي که تاکنون موفق عمل کرده بهتر از هر کسي مي‌داند اهميت از دست دادن آن سه امتياز در کرج، بعدها که حساسيت رقابتهاي ليگ برتر اوج مي‌گيرد و تيم‌ها در هفته‌هاي پاياني براي امتياز سر و دست مي‌شکنند، کاملا به چشم خواهد آمد.
پرسپوليس پس از اخراج کفشگري در جهنمي که ناخواسته خود سازنده‌اش بود دقايق بسيار سختي را پشت سر گذاشت و چنانچه ملوانان ترسو بازي نمي‌کردند و احيانا گل اول را آنها به ثمر مي‌رساندند آن وقت بازگشت دوباره به بازي کار بسيار سختي بود که احتمال داشت جوانان پرسپوليس به خاطر بي‌تجربه بودن از پس آن بر نيايند و قطعا تبعات اين شکست احتمالي پرسپوليس و شهريار را وارد بحراني مي‌کرد که بيرون رفتن از آن به راحتي ميسر نبود.
مهاجمان پرسپوليس اگر حتي به عشق دايي از جان مايه مي‌گذارند قبل از سکته دادن او هنر گلزني خود را نشان دهند تا احيانا دايي مجبور نشود کل تيم را پشت در رختکن نگه دارد و با اين تنيبه سمبوليک آنها را به خودشان آورد.
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها