کد خبر: ۱۵۹۵۶
زمان انتشار: ۱۷:۴۴     ۲۶ تير ۱۳۹۰
به گزارش خبرنگار سياسي شبکه خبری آتي‌نيوز؛ ارتباط با رسانه‌هاي خارجي كار دست بازيگر جوان سينماي ايران، پگاه آهنگراني داد.
 اين درحالي است كه 2 سال قبل وقتي اين بازيگر براي پوشش اخبار جشنواره‌اي سينمايي راهي آلمان شده بود روزنامه‌ كيهان خطاب به پگاه آهنگراني نوشت:« مواظب باشد وقتی به آلمان می‌رود وطن‌فروشی نکند.»

 در حالي كه رسانه‌هاي داخلي كمتر به اين موضوع پرداخته‌اند از هفته گذشته سايت‌هاي اينترنتي خارجي و در راس آنها سايت خبرگزاري «دويچه‌وله» به انعكاس اين ماجرا و كيفيت دستگيري اين بازيگر پرداخته است.

دویچه‌وله درباره دستگيري پگاه آهنگراني نوشته است؛ ساعت ۸ شب یکشنبه ۱۹ تیرماه، ۴ مرد و یک زن وارد خانه پگاه آهنگرانی، بازیگر سینما و فیلمساز، شده و او را به همراه یک سری از وسایلش با خود بردند. این اتفاق زمانی افتاده که وی در منزلش تنها بوده است. بنا برهمین اطلاعات، این بازیگر سینما تا شامگاه 22 تیرماه در اختيار ماموران بوده و سپس به نيروهاي امنيتي تحويل شده است.

اين درحالي است كه منیژه حکمت، فیلمساز و مادر پگاه آهنگرانی، تا کنون درباره ناپدید شدن دخترش يا دستگيري او هیچگونه مصاحبه‌ای نکرده است.

 یک منبع آگاه به دویچه وله گفته پگاه توانسته تماس کوتاهی با مادرش بگیرد و تنها به او گفته که نه می‌داند کجاست و نه می‌داند جرمش چیست؟

 ماجراي پگاه آهنگرانی از چندين روز قبل آغاز شد، زماني كه زمزمه‌ها حاكي از آن شد كه او براي پوشش اخبار جام جهاني زنان قرار است به آلمان برود و با دويچه‌وله آلمان همكاري كند. وي قرار بود از تاریخ ۴ تا ۱۲ جولای (۱۳ تا ۲۱ تیرماه) مشاهدات خود را از بازی‌های جام جهانی فوتبال زنان در دویچه وله منتشر کند.

 پگاه آهنگراني درباره تبعات دعوتش به آلمان به دويچه‌وله گفته است: یک روز قبل از سفر به آلمان، از طرف وزارت اطلاعات با خانم آهنگرانی تماس گرفته شده و به او گفته شده که به فرودگاه نرود وگرنه در همانجا دستگیر خواهد شد. به همین دلیل وی از سفر به آلمان منصرف شد.

 همكاري با رسانه‌هاي خارجي براي بازيگران و ديگر اصحاب رسانه در ايران مدتي است كه بدون دردسر نبوده است. چندی پیش‌ «مریم مجد» عکاس ورزشی،  نیز به گرفتاري پگاه آهنگراني دچار شد. او نیز قرار بود برای عکاسی از بازی‌های جام جهانی فوتبال زنان به آلمان برود، اما شب قبل از سفرش در منزل خود دستگیر شد.

 البته دويچه‌وله درباره علت دستگيري پگاه آهنگراني به نكته‌اي ديگر هم اشاره كرده است. اين رسانه خارجي نوشته است : پگاه آهنگرانی در کنار بازیگری فیلم‌های مستند نیز می‌سازد. عنوان آخرین اثر او "ده‌‌نمکی‌ها" است که به زندگی مسعود ده‌نمکی، از رهبران حزب‌الله که اخیرا به فیلم‌سازی روآورده، می‌پردازد. این فیلم چند هفته پیش در تلویزیون فارسی‌ بی.‌بی.‌سی پخش شد. پگاه آهنگرانی به چند تن از دوستانش گفته بود که به این دلیل توسط وزارت اطلاعات مورد بازخواست قرار گرفته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها