کد خبر: ۱۵۹۲۸۱
زمان انتشار: ۱۳:۴۸     ۳۰ مرداد ۱۳۹۲
خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به معرفی سرپرست وزارت علوم از سوی رئیس جمهور گفت: حضور قانون شکنان در دولت با روحیه اعتدال هماهنگ نیست.
حجت‌الاسلام نبویان، استاد حوزه و دانشگاه و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به معرفی سرپرست جدید وزارت علوم از سوی رئیس‌جمهور گفت: وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش از جمله وزارتخانه‌های فوق العاده مهم برای ما هستند که از وزارت نفت، صنعت و اقتصاد نیز برای ما مهم‌تر محسوب می‌شوند، زیرا در بحث اقتصاد مسائل مربوط به اقتصاد مطرح می‌شود، اما این وزارتخانه‌ها با مسایلی فرهنگی و اعتقادی که برای ما از اقتصاد مهم‌تر است ارتباط دارند.

وی با اشاره به نقش مهم دانشگاه‌ها در پرورش مدیران کشور گفت: دانشگاه‌ها نقش مهمی در کشور دارند، زیرا مدیران ما خروجی دانشگاه‌های ما هستند و با یک حساب سرانگشتی متوجه می‌شویم بیش از 90 درصد مدیران کلان،‌ میانی و پایین جامعه ما خروجی دانشگاه‌ها هستند. به طوری که امروز بسیاری از وزرا، معاونین، مدیران کل، استان‌داران،‌ روسای بانک‌ها، شرکت‌ها و دانشگاه‌ها و اساتید آنها نتیجه کادرسازی دانشگاه در نظام انقلاب اسلامی ایران بوده‌اند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: مدیران در جامعه براساس اندیشه‌های خود تصمیم می‌گیرند و عمدتا کسانی که در راس یک مجموعه قرار می‌گیرند براساس اعتقادات، باورها و چیزهایی که در دانشگاه‌ها یاد گرفتند به تصمیم گیری می‌پردازند.

نبویان ادامه داد: آنچه که امروز به ویژه در حوزه علوم انسانی کشور وجود دارد این است که کسانی که به عنوان گزینه‌ پیشنهادی وزارت علوم معرفی شدند و شخص فعلی که به عنوان سرپرست وزارتخانه علوم معرفی شده است اشخاص سکولاری هستند و نمی‌توانند آینده نظام اسلامی وجامعه اسلامی بر مبنای آموزه‌های انبیا و ائمه که جان خود را در این مسیر فدا کردند قرار دهند؛ فکری که در این زمینه وجود دارد نمی تواند تامین کننده انقلاب اسلامی ما باشد زیرا آنها در دانشگاه و بخصوص در حوزه علوم انسانی سکولار هستند و به تعبیر مقام معظم رهبری بخش‌هایی از این تفکر ضد اسلام،‌ ضد آموزه‌های انبیا و ائمه است.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: مدیری که براساس این نگاه تربیت شود با فکر خود نمی‌تواند جامعه را به سمت اسلامی شدن پیش ببرد متاسفانه وزیری که برای وزارت علوم و آموزش و پرورش معرفی شد دو ضعف عمده داشتند یکی اینکه اندیشه‌های آنها سکولار بود بخصوص آقای میلی منفرد نامه‌ای که برای آقای روحانی به عنوان برنامه‌های خود امضا کرده بود و آن را به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارائه شد من به ایشان و آقای نجفی گفتم دانشگاه ما باید اسلامی شود و با این اندیشه‌ها نمی‌تواند به این سمت حرکت کند و اساسا خروجی چنین دانشگاهی مدیر اسلامی نخواهد بود.

وی با بیان اینکه اولین قدم برای اسلامی شدن دانشگاه‌ها تحول متون درسی است گفت: آقای منفرد در این زمینه چیزی را مطرح نکرده بود اگر نگوییم ضد آن را معرفی می‌کرد و دیگر اینکه در برنامه‌های آنها امکان باورمند کردن اندیشه‌ها دانشجویان و اساتید به آموزه‌های اسلامی نبود، اگر استاد معتقد به اندیشه‌های اسلامی نباشد نمی تواند دانشجویی را در این زمینه تربیت کند و خروجی ان از دانشگاه مدیری می ‌شود که به عنوان  مدیر جامعه اسلامی سودمند نخواهد بود و این در حالی بود که آقای میلی منفرد در برنامه‌اش که به اقا روحانی  داده بود این مسئله را ذکر کرده بود که باید جلوی این روند در دانشگاه‌ها گرفته شود در حالی که مصوب نظام شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم در این مبنا قرار داشت و یکی از معیارهای ارتقای اساتید دانشگاه ها محسوب می‌شد. امری که با استقبال بسیاری از اساتید دانشگاه‌ها روبرو شده بود به طوری که بنده در یکی از این کلاس‌ها که برای ارتقای اساتید دایر شده بود دیدم تنها 200 استاد تمام شرکت کرده بودند و این نشان دهنده علاقمندی اساتید به این مسئله بود.

نبویان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از نکاتی که باید درباره بخش از این گزینه‌ها عنوان کرد این بود که آقای منفرد در یکی از بندهای برنامه اش عنوان کرده بود که باید از ورود افراد نامتجانس به دانشگاه ممانعت شود. من در یکی از جلسات از او پرسیدم منظور شما از نیروی نامتجانس یعنی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها؟

وی با بیان اینکه مشکل ما با میلی منفرد این بود که فکرش سکولار بود، گفت: کسی که چنین سبک فکری داشته باشد نمی‌تواند وزیر شود. من مصاحبه آقای توفیقی با یکی از رسانه‌ها را نیز مطالعه کرده‌ام و برخی از این نکات را در این دیدگاه‌های ایشان نیز دیده‌ام. در حالی که اسلامی شدن دانشگاه‌ها نیازمند تحول در متون،  تحول در اساتید، تحول در دانشجویان و تحول در ظواهر دانشگاه‌ها است که امروز ظواهر دانشگاه‌های ما اگر نگوییم مذکّر شیطان نیست مذکّر ایمان نیز نیست. با این وجود چنین افرادی با چنین نگاهی نمی‌توانند تغییر ایجاد کنند و خروجی چنین تفکری در دانشگاه‌ها نیز نمی‌تواند مدیری در شان در نظام اسلامی باشد.متاسفانه آقای توفیقی و میلی منفرد به این نکات باور ندارند و هر دو اندیشه سکولار دارند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: مسئله دیگری که باعث رای ندادن مجلس به میلی منفرد بود، حضور او در فتنه‌ها بود. ما در تاریخ انقلاب دو فتنه بزرگ داشتیم که یکی فتنه 78 و دیگری فتنه 88 بود که او در هر دو فتنه حضور داشت.

نبویان با اشاره به سوابق توفیقی نیز گفت: طبق اسناد توفیقی نیز در فتنه حضور داشته است و در تحصن‌ها شرکت داشته است. من به آقای میلی منفرد نیز در کمیسیون آموزش و تحقیقات گفتم شما قرار است وزیر نظام جمهوری اسلامی ایران شود همین حرف را به آقای توفیقی نیز می‌زنم و معنی آن این است که کسی که وزیر نظام جمهوری اسلامی شود باید هر وقت این نظام در معرض تهدید قرا رگرفت از آن دفاع کند اما شما در زمانی که نظام تهدید شد با حضورتان بر آتش فتنه دمیدید و تحصن کردید.

وی اظهار داشت: این گونه افراد چگونه می‌خواهند وزیر نظام جمهوری اسلامی ایران شوند و از آن دفاع کنند. شاید با حمایت از انجمن اسلامی یا تشکل‌های دیگر که این خیانت به منافع نظام و مردم است!

نماینده مردم تهران در ادامه به برخی از سخنان رئیس جمهور در مراسم تالیف نیز اشاره کرد و گفت: آقای روحانی در روز تحلیف گفتند میزان را رای ملت می‌دانند و اهل صداقت و قانون گرایی هستند. اگر میزان رای ملت است آیا فقط رای ملت در سال 92 میزان است یا در سال 88 هنوز اینگونه بود؟ اگر این گونه بود چرا فردی که در سال 88 میزان را رای ملت ندانست و در مقابل رای ملت ایستاد و در تحصن‌ها شرکت کرد به عنوان وزیر معرفی کردند و آیا این اعتدال است یا افراطی‌گری است.

نبویان افزود: افرادی که در سال 88 دروغ بزرگی را نسبت به یک نظام بستند و ادعای جابجایی رای 11 میلیونی را داشتند آیا افراد صادقی هستند که به عنوان وزیر در کابینه حضور داشته باشند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با اشاره به تاکیدات رئیس جمهور به قانون‌گرایی خاطر نشان کرد: کسانی که در سال 88 قانون را زیر پا گذاشتند و اردوکشی خیابانی‌راه انداختند، علیه نظام و منافع مردم تحصن می‌کنند آیا صلاحیت حضور در دولت را دارند و‌ آیا به چنین اشخاصی می‌توان معتدل گفت.

وی تصریح کرد: معرفی چنین اشخاصی برای وزارت با اعتدال جور در نمی‌آید من هنوز با آقای توفیقی برخورد نکردم اما متاسفانه چیزی که در برخی از وزرا دیده‌ام پدیده دروغ گویی بوده است که برخی از آنها به خود من دروغ گفتند و علنی در کمیسیون ادعاهای کذب را مطرح می‌کردند که این روحیه روحیه خوبی نیست و اگر این دولت با این افراد تشکیل شود با اصل صداقت جور نیست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها