کد خبر: ۱۵۸۶۲۷
زمان انتشار: ۱۹:۰۲     ۲۸ مرداد ۱۳۹۲
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در گفتگو با پایگاه ۵۹۸:
در هفته های گذشته نام آقای توفیقی به عنوان وزارت علوم مطرح می شد که در همان موقع بعضی از ائمه جمعه محترم در نماز جمعه تهران به صورت تلویحی یک گوشزدی کردند که برای انتخاب وزیر وزارت علوم دقت لازم را داشته باشید و ما شاهد هستیم که به همین فرد حکم سرپرستی داده اند و الان نیز بر سر زبان ها افتاده که به عنوان گزینه پیشنهادی معرفی کنند که قطعا مجلس هم طبق سوگندی که یاد کرده به وظیفه اش عمل خواهد کرد.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، به وجود آمدن فضای دوستی و همدلی در بین دولت یازدهم و مجلس نهم از نکات مثبتی است که موجب رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به اکثر وزرای کابینه یازدهم هم شد. برخی از کارشناسان بر این عقیده اند که با توجه به لزوم وجود فضای آرام و به دور از تنش در کشور نیازمند نظارت دقیق و ایستادگی کامل بر اصول مبانی انقلاب از دیگر الزمات تداوم مسیر دولت تدبیر و امید در مسیر انقلاب اسلامی می باشد.

در همین موضوع فاطمه آلیا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی پایگاه 598 اظهار داشت: نمایندگان ملت با توجه به خلق حماسه سیاسی توسط مردم و همینطور در پی تنفیذ حکم ریاست جمهوری توسط مقام معظم رهبری که در واقع تایید رای مردم بود و همچنین اعتباری برای ریاست جمهوری بود تبریک گفتند و بنا را بر همکاری و کمک به دولت گذاشتند در واقع با این رویکرد کارها شروع شد همانطوری که می دانید نمایندگان معیارهایی داشتند که قبل از آن چه در جلسات و چه در جاهای دیگر مطرح میکردند که در واقع عصاره معیارها هم مشخص بود که عبارت بودند از بحث ولایت مداری تقید به ارزشهای دینی کارآمدی و سلامت اقتصادی و مالی و ساده زیستی.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: یک معیار هم در بین این معیارها به عنوان شاخص مهمی معمولا تکرار و تاکید میشد که گزینه های پیشنهادی وزارت و منصوبین رئیس جمهور محترم در فتنه فعال نبوده باشند و جانبداری هم نکرده باشند و دلایلش هم بسیار شفاف بود و در واقع فتنه یک اتفاقی نبود که بگذرد و تمام شود این تاکید رهبری به صورت مکرر بود و به نظر میرسد که شاخص مهمی بود.

فاطمه آلیا گفت: در مواضع موافقین و مخالفین شاهد بودیم که همواره بحث فتنه مطرح بود و البته در کمیسیون ها و فراکسیون ها بسیار جدی تر مطرح می شد و در نهایت در رای اعتماد این پیام به صورت شفاف و صریح مشخص شد و گزینه هایی که به نحوی یا مشارکت داشتند یا جانبداری یا حمایت کردند بعضا رای اعتماد که نگرفتند بلکه مخالفین بالایی هم داشتند از جمله گزینه پیشنهادی وزارت علوم که نه تنها رای نیاورد بلکه مخالفینش هم بالای صد رای بود یا همچنین گزینه وزارت ورزش و جوانان و پیام مجلس در رای اعتماد به وزرا بسیار مشخص و واضح بود.

نماینده سه دوره مجلس شورای اسلامی در خصوص انتظار نمایندگان از وزرای انتخاب شده بیان نمود: از این به بعد هم این انتظار را نه تنها در مورد وزرا بلکه در مورد معاونین و همچنین در لایه های مختلف دولت باید افرادی باشند که وفادار به نظام بوده و دارای علم نافع برای کشور باشد در واقع کسی که علمش، هوشش، کارآمدیش در آن بزنگاه های حساس به درد اسلام نخورد به چه دردی خواهد خورد؟ ما پناه می بریم به خدا از علمی که نافع نیست از توانمندی هایی که سر بزنگاه ها به درد نظام نخورد. این ها شاخص اصلی ما و پیام مجلس به رئیس جمهور محترم بود.

آلیا با بیان استفاده از آقای نجفی که رای اعتماد نمایندگان را کسب ننمود در پست دیگر نوعی بی توجهی به رای نمایندگان است تصریح کرد: همانطوری که می دانید ما شاهدیم که شخصی که برای وزارت رای نیاورده به یک معنا به عنوان معاون رئیس جمهور منصوب میشود و این یعنی اینکه میخواهند وی را در کابینه نگه دارند که البته بعضی ها اسم این کار را دهن کجی گذاشته اند اما من حالا می گویم که به پیام مجلس بی توجهی شد چون مجموعه میراث فرهنگی یک مجموعه فرهنگی است و بسیار مهم می باشد و لذا خود این انتصاب یک پیامی دارد.

وی افزود: در رابطه با موضوع تعامل بین مجلس و دولت که بارها رهبری به آن اشاره داشته اند و در دولت گذشته هم گاهی از طرف دولت بوده و گاهی از طرف مجلس بوده و بحث تعامل همین مسائل است اعم از انتخاب کابینه و لوایح و بحث بودجه این تعامل و همکاری باشد و این انتصابات جدید چه آقای نجفی و چه گزینه های سرپرستی به خصوص سرپرستی وزارت علوم که از اصلاح طلبان هست بحث تعامل را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس هشتم گفت: در هفته های گذشته نام آقای توفیقی به عنوان وزارت علوم مطرح می شد که در همان موقع بعضی از ائمه جمعه محترم از جمله آیت الله خاتمی در نماز جمعه تهران به صورت تلویحی یک گوشزدی کردند که برای انتخاب وزیر وزارت علوم دقت لازم را داشته باشید و ما شاهد هستیم که به همین فرد حکم سرپرستی داده اند و الان نیز بر سر زبان ها افتاده است که به عنوان گزینه پیشنهادی معرفی کنند که خوب قطعا مجلس هم طبق سوگندی که یاد کرده به وظیفه اش عمل خواهد کرد.

فاطمه آلیا اظهار داشت: پیام مجلس این هست که به کسانی که مواضع شفافی در قبال جریان فتنه نداشته باشند رای نمی دهد با توجه به اینکه کلیت مجلس اصولگراست و در واقع به نام دولت فراجناحی اما در تمایل به سمت اصلاح طلبان که این کار قابل تحلیل است و همه این ها بر میگردد به عنصر تعامل و همچنین در دولت آقای احمدی نژاد هم در بحث تعامل با مجلس تا حدودی همینطور بود یعنی از یک جایی بی توجهی به تعامل شروع شد که گاهی از طرف دولت و گاهی از طرف مجلس بود و زاویه بین مجلس و دولت بیشتر می شد و رسید به جایی که دیگر تعاملی بین دولت و مجلس وجود نداشت و کار به جایی رسید که آن یکشنبه سیاه را به وجود آورد و به طرفین توهین شد که مقام معظم رهبری تذکر شفافی هم به رئیس مجلس و هم به رئیس دولت داشتند.

عضو فراکسیون اصولگرایان در پایان بیان نمود: وقتی به عنصر تعامل کم توجهی می شود مباحثی چون اختلافات به وجود می آید و الان هم اگر از همین ابتدای کار این مقدمات رعایت نشود خدایی ناکرده ممکن است به بحث تعامل لطمه وارد شود .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
seyed
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۱ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۲
۵
۷
با سلام البته این موضوع که نصب معاون توسط رییس جمهور که از اختیارات شخص رییس جمهور میباشد نیازی به تایید یا مشورت با نمایندگان و یا دیگران ندارد فقز شامل دولت احمدینژاد بود که در دو مورد وزارت کار و وزارت خارجه کار به استیضاح وزیر انجامید اما در مورد دولت اعتدال کسی حق ندارد اعتراضی کند حتی به کسانیکه فتنه گر بودند و الان در دولت ایشان هستند
پاسخ
سینا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۳ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۲
۳
۱۴
احسنت حاج خانم آلیا
با این بانوی با بصیرت بیشتر و بهتر گفتگو کنید. با تشکر.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۱ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۲
۶
۱
ماشالله نون مجلس ...
پاسخ
مرصاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۴ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۲
۱
۲
به نظر می اید که رای اعتماد به نمایندگان وابسته به اعتماد جریان خاصی به مجلس به ان وزیر است که موجب حمایت دیگر نمایندگان می شود

بماند ...
پاسخ
تورج
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۵ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۲
۱
۴
آقاي روحاني با اين انتصاب مي خواهد بگويد مجلس در رآس امور است و از لحاظ تخصصي آموزش پرورش با ميراث فرهنگي برادر است0
پاسخ
الیا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۱ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۲
۱۰
۱
اقای نجفی فقط یک رای برای وزیر شدن کم داشت
پاسخ
امین تبریزی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۶ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۲
۰
۰
لجبازی مانع ازوزیر شدن جناب نجفی شد ونمایندگان مخالف امثال الیا در اون دنیا باید جواب فرهنگیان را بدهنداقای نجفی انسان مستقل الفکری هستند وامثالش در ایران بسیار کم
پاسخ
حقیقت گو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۲ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۲
۶
۰
ظلم بزرگ مجلس به فرهنگیان در عدم رای به نجفی بود انها را نخواهیم بخشید
پاسخ
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۷ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۲
۰
۰
نمایندگان مخالف در نظراتشان بارها اعلام کرده اند که مخالفت آنها به معنای عدم صلاحیت آن فرد برای سایر پست ها نمی باشد بلکه مخالفت با برنامه های ارائه شده برای وزارت می باشد.
پاسخ
ساسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۱ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۲
۷
۰
وقتی مجلسیان پیام خرداد مردم و خواسته فرهنگیان برای وزارت نجفی را نشنیدندهمان بهتر که اقای روحانی هم صدای مجلس رانشنود
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۲۱ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۲
۰
۰
وقتی مجلس تکلیف خودش رو نمیدونه روحانی چی کار کنه؟ شما اگر میخواستید به کسانی که در فتنه 88 دست داشتند رای ندید به چند نفر دیگر هم نباید رای میدادید.
پیام مجلس فقط اختلافات داخلی مجلس بود و نمیشه از روحانی هم انتظار داشت که مثل مدیریت 8 سال گذشته که هرکسی رو به بهانه فتنه کنار گذاشت و کشور رو به این روز انداخت او هم آدمی مثل نجفی رو با کلی تجربه کنار بذاره
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها