کد خبر: ۱۵۸۵۷۰
زمان انتشار: ۱۴:۰۱     ۲۸ مرداد ۱۳۹۲
به گزارش پایگاه 598 به نقل از هم اندیشی؛ نماینده مرم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رأی نمایندگان به وزرای پیشنهادی معنی دار بود گفت:عدم رای اعتماد به سه وزیر پیشنهادی علوم، ورزش ، وآموزش و پرورش نشان داد  دوری جستن از فتنه و فتنه گران برای نمایندگان ملت که درواقع نمایندگان ملت هستند یک الویت مهم است.

وی با اشاره به عدم رای اعتماد به وزیر پیشنهادی ورزش گفت: در روند بررسی مستنداتی به دست نمایندگان رسید که هم  در عملکرد وی  در دوره استانداری و هم اخیراً که به عنوان گزینه پیشنهادی مد نظر بودند قول برخی از پستهای مهم را به افرادی ناموجه داده بودند.

آلیا با بیان اینکه در مجلس صحبت بر سر رد صلاحیت 6نفر ازوزرای پیشنهادی بودگفت: حتی  فراکسیون روحانیت مجلس بیانیه مکتوبی منتشر کرد که به شش نفر از گزینه های پیشنهادی رأی نخواهد داد امام سه وزیری که رای اعتماد گرفتند به نوعی سعی کردند تبعیت خودشان را از ولایت فقیه نشان دهند و قول دادند به نوعی گذشته را جبران کنند .

نماینده مردم تهران در مجلس شورای  اسلامی با اشاره به  عدم رای اعتماد به محمد علی نجفی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش گفت: شخصی که از مجلس رأی اعتماد نگرفت به عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی انتخاب شدواین مسئله درادامه برای تعامل سازنده دولت ومجلس می تواند مشکل ساز شود.

آلیا با اشاره به انتصاب سرپرست برای وزراتخانه های علوم، آموزش و پرورش و ورزش گفت:  افرادی که  به عنوان سرپرست برای این  وزارتخانه ها منصوب شده اند مرزبندی مشخصی با فتنه ندارند و اگر به عنوان سرپرست موقت باشند یک معنی دارد ولی اگر گزینه های وزارت باشند نمایندگان همان معیارهای قبلی را دارند و به آنها رأی اعتماد نخواهندداد.

آلیا ادامه داد: در چند هفته اخیر که نام آقای توفیقی برای وزارت علوم مطرح بود ائمه محترم جمعه  تلویحاً در این مورد موضعگیری کردند و گفتند که وزارت علوم مهم است و نباید بدست افراد مسئله دار بیفتد وحتی در جلسه ای که قرار بود که ایشان با آقای عارف شرکت کنند بعضی دستگاههای مسئول در این مورد موضعگیری کردند و گفتند که از حضور ایشان جلوگیری کنند .

وی تصریح کرد: آقای روحانی در این مورد باید دقت لازم را داشته باشند چراکه  برائت از فتنه برای مقام معظم رهبری ، مردم و نمایندگان مجلس مهم است.

نماینده مردم تهران درمجلس شورای اسلامی اضافه کرد: روحانی  قضایای کهریزک  را با فتنه  هم وزن دانستند که این قضیه از انصاف به دور است  چراکه  این صحبتها باعث می شود که از فتنه وخطر آن برای کشور  حساسیت زدایی شود.

آلیا با اشاره به لابیهای صورت گرفته برای انتخاب وزرا گفت: تاثیر لابی ها در انتخاب وزرا کاملا مشهود بود به طوری که بیشتر شبهای  ماه مبارک رمضان  در بیرون از مجلس مهمانیهایی بود که حتی هیئت رئیسه نیز نسبت به آن به نمایندگان هشدار داد.

وی ادامه داد : تاثیر این لابی گری در رد صلاحیت نشدن سه وزیری که روی آنها حواشی زیادی مطرح است کاملا مشهود بود.

آلیا افزود: برای مثال اگر جوابیه سپاه در پاسخ به اظهارات زنگنه در صحن علنی قرائت می شد ممکن بود اتفاق دیگری بیفتد.

آلیا  با اشاره به احتمال معرفی توفیقی و فانی به عنوان گزینه های نهایی وزاتخانه های علوم و آموزش و پرورش گفت:  این دو نفر اصلاح طلب هستند و این شائبه بیش از پیش قوت یافته که از اول قرار بوده که این دو وزارتخانه به اصلاح طلبان واگذار شود ولی ما امیدواریم که این افراد سرپرست باشند .

وی درپایان گفتگوی خود با هم اندیشی  خاطر نشان کرد :  جامعه دانشگاهی  و دانشجویان از انتصاب این افراد برای تصدی وزارتخانه حساسی همچون علوم  ناراضی هستندوآن را به نمایندگان مجلس منتقل کرده اند.

..........................

گفتگو از اکبر شهبازی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
مردم
UNITED ARAB EMIRATES
۱۶:۵۲ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۲
۰
۰
باسلام خدمت نماینده محترم مجلس شورای اسلامی،
خانم گرامی شما از طرف دانشگاهیان ودانشجویان، سپاه ، روحانیان ومراجع، ائمه جمعه، دستگاههای مسئول ،نمایندگان مجلس ،کهریزک که حتما منظورتان قوه قضائیه هم بوده ...
میشه بفرمایید شما وکیل مردم تهران هستی یا مدعی العموم...!؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها