کد خبر: ۱۵۸۳۵۳
زمان انتشار: ۱۹:۱۲     ۲۷ مرداد ۱۳۹۲
اين خبر را جدي بگيريم يا آن را يك شايعه بدانيم؟ جباری خیلی زودتر از نیم فصلی که اطرافیانش گفته بودند قصد دارد سپاهان را ترک کند ،شاید تا پایان هفته ای که می آید. معلوم نیست نارضایتی از جایگاه اش در سپاهان او را به اینجا رسانده یا غزل خداحافظی فتح ا... زاده در استقلال که این روزها پر سر و صداترین و همه گیرترین غزل کوچه و بازاری است او را متمایل به این تصمیم کرده.البته اگر تصمیم جباری برای جدایی قطعی باشد باید تا نیم فصل بازی های لیگ را در خانه یا رستوران شخصی اش ببیند. این تصمیمی است که جباری آن را با دوستان نزدیکش در میان گذشته است.
نقل و انتقالات كه به پايان رسيد نظرسنجي درباره موفق‌ترين تيم بازار تابستاني و گرم خريد بازيكن آغاز شد. در اين نظرسنجي‌ها، بيشتر آرا اختصاص داشت به سپاهان. خيلي‌ها راي دادند به تيمي كه بازيكنان جديد و قدرتمندي را به خدمت گرفت. دروازه‌بان اول تيم ملي، دو مدافع مياني آماده، يك مدافع راست در حد تيم ملي، هافبكي بازيساز و خوشفكر، گوش چپي ملي پوش و جوان و در نهايت يك مهاجم پرمشتري با گام‌هايي بلند. اينها پست‌هايي بودند كه سپاهان در آن، اقدام به جذب بازيكن جديد كرد. با وجود شهاب گردان، رحمان احمدي به سپاهان رفت تا اين نقطه از زمين، به نقطه اطمينان اصفهاني‌ها بدل شود.

در خط دفاع، فرشيد طالبي و ميلان سوشاك جدا شدند تا هادي عقيلي و شجاع خليل زاده وارد شوند و زوج ميانه خط دفاع را تشكيل دهند. براي دفاع راست و با توجه به جدايي جعفرپور و حسن جعفري، علي حمودي جذب شد، آن هم پس از كشمكش‌هاي فراوان ميان مديران استقلال و سپاهان. براي خط مياني و با وجود محرم نويدكيا، سپاهان پاي يك شاه مهره را به اصفهان باز كرد.

شاه مهره‌اي كه مجتبي جباري نام داشت. هافبكي پاسور و بازيساز كه ديگر نيازي به تعريف و تمجيد ندارد. او سپاهاني شد تا همه بگويند اين تيم رويايي بسته شده. يعقوب كريمي هم در پست هافبك چپ به جمع بازيكنان سپاهان اضافه شد تا جناح چپ هم مثل سمت راست تقويت شود. براي خط حمله و در حالي كه همه از امضاي قرارداد آرش افشين با استقلال مي‌گفتند و خبر مي‌دادند، سپاهان اين رامهرمزي تند و تيز را به تور انداخت تا بعد از جذب افشين، پرونده نقل و انتقالات اين تيم متمول اصفهاني بسته شود.اين بازيكنان جذب شدند تا سپاهان را بهترين تيم نقل و انتقالات لقب بدهند.
با حضور اين بازيكنان، خيلي‌ها سپاهان را مدعي اصلي قهرماني معرفي كردند اما حالا كه 5 هفته از بازي‌ها گذشته نه

اين بازيكنان موثر بازي كرده‌اند و نه سپاهان نتايج قابل توجهي كسب كرده. اگر رحمان احمدي را فاكتور بگيريم بايد بگوييم همه خريدهاي سپاهان ناموفق بوده. تيمي كه در 5 بازي 5 گل دريافت مي‌كند قطعا در دفاع عملكرد مناسبي نداشته. پس تا اينجاي كار نمي‌توان به زوج عقيلي- خليل‌زاده نمره قبولي داد.

سپاهان مقابل فولاد دروازه‌اش را بسته نگه داشت. از استقلال يك گل خورد، از گسترش همينطور، يك گل از تراكتورسازي دريافت كرد و دو گل هم در بازي آخر مقابل فجر در كيسه‌اش ديد. اين 5 گل نشان مي‌دهد كه خط دفاعي سپاهان عملكرد ايده‌آلي به نمايش نگذاشته. در اين ميان اما رحمان احمدي با اينكه 5 گل دريافت كرده اما چندين و چند موقعيت مسلم حريفان را مهار كرده و باعث شده تا دروازه سپاهان بيشتر از 5 بار باز نشود.

براي دفاع راست، حمودي كسي را اميدوار نكرده. بازي‌هاي او حتي خيلي‌ها را نااميد كرده كه چرا و به چه دليل سپاهان براي جذبش اين همه با استقلال كلنجار رفت. اصلا آيا ارزش اين همه كشمكش را داشت يا نه؟ ظاهرا و تا اينجاي كار همه مي‌گويند نه. براي خط مياني، اثري از آن هافبك بازيسازي كه در استقلال و تيم ملي مدام مهاجمان را صاحب موقعيت مي‌كرد نيست. مجتبي جباري، متفاوت با مجتبي جباري استقلال ظاهر شده و خيلي‌ها را از اين خريد ميلياردي نااميد كرده. او در سپاهان نه پاس گل مي‌دهد و نه گل مي‌زند. درست برخلاف روزهايي نه چندان دور كه براي استقلال در زمين، همه كار مي‌كرد و يك فرمانده و پلي ميكر واقعي بود.

جباري تا پايان هفته پنجم نشاني از آن جباري هميشگي نداشته و مهاجمان سپاهان را آرزو به دل گذاشته براي ارسال پاس‌هاي ديدني و ميليمتري‌اش. جباري بايد ثابت كند كه ارزش پولي را كه سپاهان برايش هزينه كرده دارد. او اگر همينطور ادامه دهد سپاهان را وادار مي‌كند به استفاده دوباره از محرم نويدكيا و اين مي‌تواند تهديدي بزرگ براي مجتبي باشد. در سمت چپ، سپاهان خيلي تلاش كرد تا يعقوب كريمي را جذب كند. آنها هفته‌ها و ماه‌ها با پرسپوليس كلنجار رفتند، بيانيه دادند و كميته انضباطي رفتند تا يعقوب كريمي را به چنگ خود در بياورند. حالا همان بازيكني كه اين همه تلاش شد براي جذب او، هر از چندگاهي براي سپاهان بازي مي‌كند آن هم زماني در حدود 10، 15 يا نهايتش 20 دقيقه.

كرانچار برخلاف پيش بيني‌ها از يعقوب كريمي، آنچنان كه انتظار مي‌رفت بازي نمي‌گيرد. او اعتقادي به بازي كريمي ندارد، اين را مي‌شود از ميزان دقايق بازي كريمي برداشت كرد اما سوالي پيش مي‌آيد با اين مضمون كه اگر كرانچار به بازي كريمي اعتقاد نداشت چرا او را جذب كرد و اگر هم اعتقاد داشت و دارد چرا از او فقط 15، 20 دقيقه استفاده مي‌كند.
اين سوالي است كه كرانچار و شايد هم مسوولان سپاهان مي‌توانند پاسخش را بدهند. در خط حمله هم آرش افشين ناموفق ظاهر شده. مهاجمي كه اين همه براي جذبش سر و صدا شد نه گلي زده و نه از آن فرارهاي ويرانگرش خبري هست. بازي افشين در سپاهان خلاصه شده به يك گلي كه او هفته دوم وارد دروازه استقلال كرد. همين و همين. در بازي آخر مقابل فجر هم كرانچار او را روي نيمكت نشاند تا نشان دهد كم‌كم ايمان مي‌آورد كه افشين، خريد موفقي براي سپاهان نبوده و نخواهد بود.

خريدهايي كه از آنها حرف زديم، خريدهاي موفقي نبوده‌اند براي سپاهان. همه آنها هم با كلي حرف و حديث و كشمكش جذب شده‌اند اما هنوز كارآيي لازم را بروز نداده‌اند. با نگاهي سرانگشتي به قرارداد اين بازيكنان بايد گفت مبلغي در حدود 10 ميليارد براي جذب اين 7 بازيكن صرف شده اما سپاهاني‌ها هنوز جوابي از اين هزينه‌هاي سرسام‌آور نگرفته‌اند. انگار 10 ميليارد را دور ريخته‌اند، البته فقط تا اينجاي كار. حاصل تلاش آنها كسب 7 امتياز از 5 بازي بوده كه نمي‌تواند نتيجه قابل توجهي براي سپاهان باشد. بايد منتظر ماند و ديد آيا اين خريدها مي‌توانند اميد را به سپاهان بازگردانند يا اينكه سرنوشت طور ديگري رقم خواهد خورد.

جباري اين هفته از سپاهان جدا مي شود؟

اين خبر را جدي بگيريم يا آن را يك شايعه بدانيم؟ جباری خیلی زودتر از نیم فصلی که اطرافیانش گفته بودند قصد دارد سپاهان را ترک کند ،شاید تا پایان هفته ای که می آید. معلوم نیست نارضایتی از جایگاه اش در سپاهان او را به اینجا رسانده یا غزل خداحافظی فتح ا... زاده در استقلال که این روزها پر سر و صداترین و همه گیرترین غزل کوچه و بازاری است او را متمایل به این تصمیم کرده.البته اگر تصمیم جباری برای جدایی قطعی باشد باید تا نیم فصل بازی های لیگ را در خانه یا رستوران شخصی اش ببیند. این تصمیمی است که جباری آن را با دوستان نزدیکش در میان گذشته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها