کد خبر: ۱۵۸۱۱۲
زمان انتشار: ۰۰:۰۲     ۲۷ مرداد ۱۳۹۲
به گزارش 598 به نقل از بي باك، همكاري و توافق دو فراكسيون اصولگريان و رهروان ولايت در راي ندان به عموم وزاري پيشنهادي مسئله دار قابل تقدیر می باشد كه اين موضوع مي تواند نقطه شروعي براي تداوم همكاري بين اصولگرايان مجلس كه در اكثريت قرار دارند باشد.

 حسينعلي حاجي دليگاني عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس و نماينده مردم شاهين شهر در گفتگو با بي باك اظهار داشت: توافق و همفكري دو فراكسيون اصولگرايان و رهروان ولايت براي راي ندادن به سه وزير كه در پرونده آنها ابهامات و نقاط تاريكي وجود داشت نشان دهنده همفكري اين دو فراكسيون بود كه اين همكاري ها مي تواند ادامه پيدا كند.

وي اظهار داشت: تلاش هاي زيادي را انجام داديم كه در همين بررسي ها بتوانيم دو استفاده اساسي ببريم يكي بحث راي اعتماد به وزراي پيشنهادي كه همان انجام وظيفه بود و در ادامه آن بستر راي اعتماد بتواند يك نتيجه ديگري هم داشته باشد و آن موضوع نزديك شدن بيشتر دو فراكسيون اصولگرايان و رهروان ولايت تا جايي كه از لحاظ ساختاري هم در قالب يك فراكسيون قرار بگيريم ولي با وجود رايزني هايي كه در روز آخر بررسي راي اعتماد براي وزرا داشتيم، متاسفانه بعضي از همكاران اصولگرا اين امر را نخواستند و همچنان اصرار دارند كه اين دوگانگي در مجلس در بين اين دو فراكسيون اصلي وجود داشته باشد.

حاجي دليگاني در ادامه بيان داشت: تلاش و بررسي هاي زيادي در ميان نمايندگان صورت گرفت تا با ارائه مستندات، دلايل مخالفت با وزراي پيشنهادي را به مردم ارائه دهند اما متاسفانه اين تلاش توسط همه نمايندگان صورت نگرفت و فقط برخي از نمايندگان تلاش زيادي در جهت انجام رسالت كاري خودشان انجام دادند.

وي تاكيد كرد: نمايندگان بايد با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبري حمايت حكيمانه، رصد هوشمندانه و نقد منصفانه داشته باشند. اگر نمايندگان بتوانند از عهده اين سه رسالت بخوبي بربيايند، وظيفه اي را كه مردم بر عهده ما قرار داده اند را توانسته ايم انجام دهيم.

عضو كميسيون برنامه و بودجه تصريح كرد: قانون اساسي جمهوري اسلامي اين ظرفيت را به وجود آورده است كه وزرا از طرف رئيس جمهور پيشنهاد شوند و از طرفي اين اختيار را به مجلس داده است كه آنها را مورد بررسي دقيق قرار دهد. و امر باید به گونه ای دقیق باشد که حتي اگر در گذشته وزیر پيشنهادي بدون مسئله بوده است، در این بحث و تحقیق شود که آیا وزير پيشنهادي مي تواند در آينده چنين رسالت مهمي را انجام دهد يا نمي تواند از عهده آن بر بيايد.

حاجي دليگاني خاطر نشان كرد: مردم وظيفه سنگيني را بر عهده نمايندگان قرار داده اند و به اعتقاد بنده هر كدام از ما نمايندگان در روز راي اعتماد، اگر راي را كه داده ايم بر اساس حجت شرعی و تحقيقات باشد، وظيفه خود را انجام داده ايم اما اگر صرفا به جهت اينكه فلان تشكيلات و گروه از ما خواسته كه راي بدهيم يا ندهيم، کاری صورت داده باشیم، نتوانسته ايم رسالت خود را انجام دهيم.

وي در پايان گفت: قطعا تلاش و تحقيقات كاملي هم درباره سه وزير پيشنهادي بعدي علوم، آموزش و پرورش و ورزش و جوان صورت خواهد گرفت و تفاوتي با بررسي كل كابينه نخواهد داشت و باز همين فراينده بررسي ادامه خواهد داشت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها