کد خبر: ۱۵۸۰۴۸
زمان انتشار: ۲۰:۳۷     ۲۶ مرداد ۱۳۹۲
محسن ترکي گفت: بسياري از مشکلات ما در داوري کشور، ناشي از خود جامعه داوري است.

داور بين‌المللي فوتبال با ابراز گلايه از برخي مشکلات جامعه داوري کشور اظهار کرد: پيش از اين، بسياري از مشکلات خود را با فدراسيون فوتبال مطرح مي‌کرديم و از آن‌ها براي حل مشکلات داوري کمک مي‌خواستيم، اما امروز متوجه شده‌ايم که بسياري از مشکلات مربوط به خود جامعه داوري است.

به نقل از ايسنا،وي ادامه داد: احترام و شخصيت يک داور از اهميت زيادي برخوردار است اما متاسفانه اين شأن و منزلت نزول کرده است. متاسفانه در يکي از برنامه‌هاي تلويزيوني هفته گذشته هر چقدر که از صحبت‌هاي يک بازيکن باتجربه لذت بردم، از صحبت‌هاي يک داور قديمي متاسف شدم. هر يک از داوران کشور بايد اين را بدانند که يک شخصيت حقوقي داشته و به عنوان نماينده جامعه داوري کشور، بايد مراقب اعمال، رفتار و گفتار خود باشند.

داور بين‌المللي فوتبال تصريح کرد: در کلاس‌هاي داوري توجه به درستي اعمال و رفتار و حتي نحوه پوشش داوران به آن‌ها تذکر داده مي‌شود. ما نيز بايد به اين مسائل توجه لازم را داشته باشيم چرا که بسياري از ما به عنوان الگوي داوران جوان به شمار مي‌آييم.

ترکي تصريح کرد: از فريدون اصفهانيان، رييس کميته داوران فدراسيون فوتبال مي‌خواهم تا در اين رابطه برخورد قاطع داشته باشد. اين تقاضايي بود که پيش از اين نيز از مديران پيشين اين کميته خواسته بودم.

وي با بيان اين که ريشه اين مشکلات از چند سال قبل آغاز شده است، يادآور شد: متاسفانه بسياري از اطلاعات و مشکلات جامعه داوري توسط برخي از داوران به رسانه‌ها و مطبوعات مي‌رسد. ديدن برخي مسائل در رسانه‌ها واقعا ناراحت‌کننده بوده و براي جامعه داوري گران تمام مي‌شود. بايد با اين مسائل برخورد شود و حل مشکلات را از خودمان آغاز کنيم؛ بيشترين مشکل ما در مسايل شخصيتي است.

وي اضافه کرد: تا زماني که به فکر خود نباشيم از مسوولان توقعي براي حل مشکلات نخواهد بود. پيش از اين نيز چندين مرتبه مشکلات رفاهي و معيشتي داوران و نيز برگزاري صحيح کلاس‌هاي داوري را با مسوولان در ميان گذاشته‌ايم که ترتيب اثر داده نشده است. با اين حال احساس مي‌کنيم آن‌ها حق دارند، چرا که ما هنوز نتوانستيم مشکلات بين خودمان را حل و فصل کنيم.

ترکي دربارع قطعي شدن حضورش به عنوان داور در رقابت‌هاي ليگ برتر فوتبال کشور، تصريح کرد: حضور يا عدم حضور من در داوري مهم نيست و آنچه اهميت دارد، داوري کشور است؛ بودن در فوتبال به هر قيمتي ارزش ندارد.

وي خاطرنشان کرد: علت حاضر شدن در تست‌آمادگي جسماني نيز به اين دليل بود که برخي در مورد وضعيت فيزيکي و جسماني من ترديدهايي را وارد کرده بودند. با اين حال پس از برگزاري تست آمادگي‌جسماني، بي‌ميلي و عدم رغبت خود را براي حضور در داوري کشور به فريدون اصفهانيان، رييس کميته داوري فدراسيون فوتبال، ابراز کردم چرا که شأن و منزلت داوري کاهش يافته است.

داور بين‌المللي فوتبال در بخش ديگري از اين گفت‌وگو در مورد ارزيابي خود از ليگ برتر فوتبال کشور گفت: ليگ جديد فوتبال تاکنون روند خوبي را طي کرده که اين مساله نشان‌دهنده مثمر ثمر بودن حمايت‌هاي معنوي و تصميمات کميته انضباطي فوتبال کشور است.

وي ادامه داد: در حال حاضر از ابتداي ليگ برتر فوتبال، هفته‌هاي خوبي را گذرانديم و توهين‌ها و فشار روي داوران کاهش يافته است. ادامه اين روند موجب باز شدن فضا براي حضور داوران جوان خواهد شد و به تبع آن فوتبال ما نيز کم‌حاشيه، سالم و پرطرفدار مي‌شود.

ترکي با اشاره به تصميمات کميته انضباطي فوتبال، آن را امري قابل تقدير توصيف کرد و افزود: حمايت‌هاي معنوي کميته انضباطي فوتبال کشور امري قابل تقدير بوده اما اميدوارم اين شيوه تداوم داشته باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها