کد خبر: ۱۵۷۹۹۱
زمان انتشار: ۱۹:۳۰     ۲۶ مرداد ۱۳۹۲
رئیس هیئت تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و امور ایثارگران در مجلس با تأکید بر اینکه نمونه بارز از تأثیر نظارت مجلس، برگرداندن ۱۷۰ میلیارد تومان اختلاس از بانک دی بود، گفت: نمایندگان وام‌دار هیچ گروه و جناحی نیستند.
امیر خجسته نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با بیان اینکه هر گونه زیاده‌خواهی و تعدی به بیت‌المال و مسلمین با برخورد شدید و قانونی مجلس مواجه خواهد شد، اظهار داشت: تحقیق و تفحص از گمرک، خودروسازان، تأمین اجتماعی و بنیاد شهید و امور ایثارگران و نیز بیش از 50 مورد تحقیق و تفحص، از افتخارات مجلس نهم است.

وی افزود: نمایندگان مجلس با توجه به جایگاه خطیر نظارتی که وظیفه ذاتی نمایندگان است، مقابل زیاده‌خواهی‌ها ایستادگی و حق مردم را ادا می‌کنند.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس در ادامه یادآور شد: اگر نظارت به نحو احسن صورت گیرد، مواردی از جمله اختلاس سه هزار میلیاردی و نیز اختلاس 170 میلیاردی در بانک دی و ناکارآمدی مدیریتی در بنیاد شهید و امور ایثارگران صورت نمی‌گرفت و اگر جایی هم مشکلی ایجاد شود، نمایندگان در راستای احقاق حقوق بیت‌المال و مسلمین با همه توان پیگیر بوده و تحقیق و تفحص‌ها را با قدرت و جدیت ادامه داده و از هر گونه تطمیع، تهدید و تخریب، هراسی ندارند.

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از بنیاد شهید تصریح کرد: اینکه رئیس سازمان بنیاد شهید در گفت‌وگو با رسانه‌ها درباره جزئیات اختلاس از بانک دی، یک خانواده 8 نفره را عامل اختلاس از بنیاد شهید معرفی می‌کند، قابل قبول نیست و بنیاد شهید باید راساً پاسخگوی تمامی موارد مطرح شده در تحقیق و تفحص باشد.

وی همچنین درباره تهدیدها و تهمت‌ها و نیز عذرخواهی رئیس بنیاد شهید در جلسه شکایت نمایندگان در کمیسیون اصل 90 از بنیاد شهید، تأکید کرد: این عذرخواهی هیچ‌گونه تأثیری در روند تحقیق و تفحص از بنیاد شهید نداشته و نمایندگان تحقیق و تفحص کننده با توجه به وظیفه نظارتی خود طبق روال قانون، مسیر را ادامه خواهند داد.

نماینده همدان در مجلس همچنین گفت: نمونه بارز از تأثیر نظارت مجلس، برگرداندن 170 میلیارد تومان اختلاس از بانک دی بود که در ابتدا آقایان انکار کرده و پس از آنکه تیم تحقیق و تفحص ورود پیدا کرده و اعلام کردند که هیچ مبلغی خارج نشده و در حال برگرداندن آن هستیم.

وی در خاتمه با تأکید بر اینکه نمایندگان وام‌دار هیچ گروه و جناحی نیستند، خاطرنشان کرد: نمایندگان مردم در مجلس به عنوان نمایندگان همه ملت هر زمان که موضوع احقاق حقوق مردم بوده، ورود پیدا کرده و نمی‌گذراند به هیچ عنوان حقوق ملت تضییع شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها