کد خبر: ۱۵۷۹۱۰
زمان انتشار: ۱۴:۲۸     ۲۶ مرداد ۱۳۹۲
سرمربی بوریرام تایلند معتقد است تیمش می‌تواند از هواداران فراوان استقلال به سود خودش استفاده کند.
به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا، بوریرام یونایتد رقابت‌ جدیدی با استقلال، قهرمان ایران در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا خواهد داشت؛ در حالی‌که اسکات کوپر به آینده نگاه می‌کند و پس از اینکه جانشین آتافول پوسپاکوم شد، تیمی را در ماه‌های اخیر ساخته است.

سرمربی انگلیسی با خروج ناگهانی آتافول و پس از راهیابی تیم تایلندی به مرحله گروهی به این تیم آمد و موفق شد بوریرام را با غلبه بر بنیادکار ازبکستان به جمع 8 تیم پایانی لیگ قهرمانان آسیا برساند.

کوپر پیش از دیدار مقابل استقلال، دارنده دو عنوان قهرمانی در این مسابقات از اینکه تیمش اولین تیم تایلندی در 10 سال اخیر است که توانسته به جمع 8 تیم پایانی ملحق شود، خوشحال است و در این باره اظهار داشت: قبلا دستیار مربی بودم و 70 درصد کارها در زمین تمرین را انجام می‌دادم، بنابراین تبدیل شدنم به سرمربی یک پیشرفت عادی بود.

وی ادامه داد: برخی از ضربات آزاد را تغییر دادم و پس از ماه‌ها ریتم بهتری به تیم بخشیدم. بنابراین بوریرام بیشتر به تیمی که متعلق به من باشد، تبدیل شد اما حتی قبل از بازی با بنیاد کار هم در دو بازی در لیگ مربیگری کردم و پیش از آن نیز 70 درصد کارها در زمین تمرین را انجام می‌دادم بنابراین تمام شکل تیم متعلق به من است و به همین دلیل تفاوت زیادی در آن ایجاد نشده است.

سرمربی بوریرام تایلند خاطرنشان کرد: تنها تلاش کردیم قدرتمندتر باشیم و من مهر خود را روی تیم زدم و فکر می‌کنم هر هفته که می‌گذرد، تیم بهتری می‌شویم؛ هرچند نخواهم گفت که تفاوت زیادی بین کاری که پیش از این انجام دادیم و تیم کنونی وجود دارد.

بوریرام وظیفه خطیری در سفر به ورزشگاه آزادی تهران برای حضور در دور رفت مرحله یک‌هشتم لیگ قهرمانان اروپا مقابل استقلال تهران که 30 مرداد برگزار می‌شود، خواهد داشت.

پس از اینکه بوریرام به عنوان تیم دوم گروه E پس از اف‌سی سئول به یک‌هشتم رسید، با یک تساوی فوق‌العاده در تاشکند موفق شد به مرحله یک‌چهارم نهایی راه پیدا کند. کوپر مطمئن است که شاگردانش می‌توانند با ادامه همین روند پا جای پای ترو ساسانا، فینالیست تایلندی لیگ قهرمانان در سال 2003 بگذارند.

کوپر در خصوص استقلال اظهار داشت: آنها تیمی سرسخت که به خوبی حمایت می‌شوند و یک باشگاه بزرگ فوتبال هستند اما ما خوشحالیم که بازی برگشت را در خانه انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: ورزشگاه آزادی استادیوم بزرگی است و آنها هواداران زیادی دارند بنابراین می‌دانیم که جو ورزشگاه فوق‌العاده خواهد بود اما اگر بتوانیم آنها را عصبانی کنیم و بازی خودمان را انجام دهیم و آن را به حریف تحمیل کنیم، هواداران هم خشمگین می‌شوند. گاهی داشتن هواداران فراوان در ورزشگاهی مثل این می‌تواند علیه شما کار کند بنابراین می‌توانیم از این مسئله به سود خودمان استفاده کنیم.

سرمربی بوریرام ادامه داد: آنها بازیکنان خوبی در تمام پست‌ها دارند و در مرحله گروهی و با پیروزی 4 بر 2 در دور رفت مرحله یک‌هشتم نشان دادند که می‌توانند گلزنی کنند. آنها تیم سازمان یافته‌ای هستند و استعدادهایی دارند که به این معنا است که باید در بهترین شرایط خودمان باشیم و قطعا به آنها احترام می‌گذاریم زیرا آنها نیز به خوبی تمرین می‌کنند.

کوپر ترکیب تیمش را برای بازی یک‌چهارم نهایی با خاویر پاتینو فیلیپینی و برونو هررو و خسوس بروکال اسپانیایی به همراه سورنچای سوکلوم، دروازه‌بان تایلندی تغییر داده است در حالی که کای هیرانو، دروازه‌بان ژاپنی، کارملو گونزالز اسپانیایی، رامسس بوستوس شیلیایی و سیریسکا فایدونگ دروازه‌بان نیز در یتم حضور ندارند.

پاتینو که به راهیابی فیلیپین به رقابت‌های قهرمانی آسیا 2014 کمک کرده است، آمار گلزنی خود را در لیگ تایلند دو رقمی کرده است.

کوپر تأکید کرد: ترکیب واقعا خوبی داریم. تعداد بازیکنان جوان و با تجربه به اندازه در تیم وجود دارند و بازیکنان خارجی که واقعا به حضورشان در تیم نیاز داریم. روی بازیکنان خارجی، یا بازیکنان جوان و یا بازیکنان باتجربه به تنهایی حساب باز نمی‌کنیم وفتی آنها کنار هم جمع می‌شوند ترکیب تیم به تعادل می‌رسد.

وی گفت: می‌توانیم تیم را هر طور که دوست داریم تغییر دهیم زیرا انتخاب‌های زیادی داریم و به عنوان یک سرمربی همیشه خوب است که بتوانی روی نیمکت حساب کنی. بازیکنان باتجربه تایلندی واقعا خوب هستند و چند بازیکن جوان فوق‌العاده داریم که عالی کار می‌کنند. آنها با بازیکنان خارجی با تجربه ترکیب کردیم و فکر می‌کنم این کار را درست انجام داده‌ایم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها