کد خبر: ۱۵۷۸۵۵
زمان انتشار: ۱۲:۲۸     ۲۶ مرداد ۱۳۹۲
به گزارش خبرنگار اقتصادی «خبرگزاری دانشجو»، با تصمیم دولت یازدهم کالاهای اساسی و دارو از امروز ارز مرجع دریافت می کنند و باید منتظر تغییر قیمت در این کالاها باشیم.
بنا بر این گزارش، پیش بینی می شود با این اقدام دولت قیمت مواد غذایی از جمله انواع گوشت، دارو، نهاده های دامی و دیگر محصولات مشمول این قانون از کاهش قیمت برخوردار شوند.
 
با تصویب لایحه بودجه 92 مجلس دولت را مکلف کرد که ارزهای دولتی را تک نرخی کند و با حذف ارز مرجع، ارز 2500 تومانی جایگزین آن شود.
 
دولت و برخی از فعالان بازار با این تصمیم مجلس مخالفت کردند، اما برخی کارشناسان معتقد بودند این مسیری است که دیر یا زود باید پیموده شود و دولت از روش های دیگر با افزایش قیمت کالاهای اساسی مقابله کند.
 
لایحه بودجه تصویب شد و بخشنامه حذف ارز مرجع در دولت گذشته صادر گردید و بلافاصله قیمت محصولاتی که تا پیش آن ارز مرجع می گرفتند، رشد کرد.
 
در پی این تصمیم مشکلاتی مانند کاهش نهاده های دامی، دپوی دارو و کالاهای اساسی در گمرک و کمبود ارز ایجاد شد.
 
دولت جدید با آغاز کار، برای جلوگیری از رشد قیمت ها مجدداً تصمیم به تخصیص ارز مرجع برای دارو و کالاهای اساسی و نهاده های دامی تا پایان سال جاری گرفت، در حالی که قانون عملاً اجازه این کار را نمی دهد.
 
به هر طریق بار دیگر قانون مغفول واقع شد که چه ایراد قانون گذار باشد و چه کوتاهی مجری، اتفاق خوبی نیست و نباید عمل برخلاف قانون این چنین در کشور نهادینه شود.
 
البته همه موافقند که باید تدبیری برای جلوگیری از رشد قیمت ها اندیشید، اما در چارچوب قانون.
 
جالب تر اینکه هنوز از اعتراض نمایندگان به این اقدام دولت خبری نیست!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها