کد خبر: ۱۵۷۷۶
زمان انتشار: ۱۰:۲۲     ۲۲ تير ۱۳۹۰
رئيس كميسيون نامگذاري شوراي اسلامي شهر تهران از نامگذاري خياباني به نام راشل كوري در خيابان بيست و هفتم ميدان آرژانتين خبر داد.

معصومه آباد در گفت‌وگو با فارس، درباره سرانجام نامگذاري خياباني به نام راشل كوري، اظهار داشت: وزارت امور خارجه مدتي پيش نامه‌اي به شوراي شهر ارسال كرد كه بر مبناي آن موافقت خود را با نامگذاري خياباني به نام راشل كوري در شهر تهران، اعلام كرد.

وي افزود:خيابان بيست‌وهفتم واقع در ميدان آرژانتين بين خيابان الوند و بهاران براي نامگذاري اين اسم در نظر گرفته شده است كه تا دو هفته آينده آن را در صحن علني شوراي شهر مطرح مي‌كنيم تا به رأي گذاشته شود.

به گزارش فارس، اواخر مهر ماه سال گذشته بسيج دانشجويي ۱۰ دانشگاه تهران نامه‌اي سرگشاده به رئيس شوراي اسلامي شهر تهران فرستادند و خواستار نامگذاري خياباني به نام "راشل كوري " شدند؛‌ "راشل كوري " نام دختري آمريكايي است كه تنها ۲۳ بهار از عمر او گذشته بود. او كه در شهر المپياي ايالت واشنگتن زندگي مي‌كرد در روز يك‎شنبه ۱۶مارس ۲۰۰۳ به همراه ۸ تن از دوستانش - ۵ آمريكايي و ۳ انگليسي - در محله "السلام " شهر رفح در فلسطين اشغالي، سعي مي‌كنند از اقدام يك دستگاه بولدوزر نظامي رژيم صهيونيستي در ويران كردن خانه يك فلسطيني، جلوگيري كنند.

راشل در برابر بولدوز مي‌ايستد و از سرنشين بولدوزر مي‌خواهد كه آن را متوقف سازد. وي كه پيراهني نارنجي رنگ به تن دارد و از دور قابل تشخيص است با بلندگوي خود به اقدام راننده بولدوز اعتراض مي‌كند. بقيه دوستانش نيز در فاصله ۱۵ تا ۲۰ متري راشل با فرياد از راننده بولدوزر مي‌خواهند كه توقف كند. اما بولدوزر همچنان به سوي وي حركت مي‌كند، راشل روي يك تل خاك مي‌رود؛ اما بولدوزر به او امان نمي‌دهد و هيولاي آهني ۶۰ تني پيكر راشل را به زير مي‌كشد، تيغه بولدوزر او را در خاك دفن مي‌كند. در همين زمان دوستان راشل فرياد مي‌كشند و به راننده بولدوزر اشاره مي‌كنند كه توقف كند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها