کد خبر: ۱۵۷۶۸
زمان انتشار: ۱۰:۰۵     ۲۲ تير ۱۳۹۰
به گزارش 598 به نقل از فارس، شش سال قبل ،جنگ 33 روزه اي ميان لبنان و رژيم درگرفت كه با پيروزي چريك هاي مقاومت اسلامي لبنان و ناكامي ارتش صهيونيستي در دستيابي به اهداف اعلام شده اش به پايان رسيد. در جريان اين نبرد ، مطابق با تخمين هايي كه به واسطه شمارش قبور شهدا به دست آمده است ، حدود 200 نفر از رزمندگان مقاومت اسلامي به شهادت رسيده اند.
ميانگين سني اين شهدا بين 23 تا 23 سال مي باشد.در اين ميان ، كوچك سال ترين شهيد در ميان رزمندگان مقاومت اسلامي لبنان ، تنها 15 سال دارد. او «رافات حسين ذياب» نام دارد و در 26 ماه مي سال 1990 ميلادي ، در "روستاي شمسطار " در جنوب لبنان متولد شده است.
وي براي پيوستن به جمع رزمندگان حزب الله با مخالفت هاي زيادي مواجه شد زيرا سن و سالش اجازه چنين كاري را نمي داداما در نهايت اصرار و پيگيري سرسختانه او باعث شد كه با ورودش به مقاومت اسلامي موافقت شده و او آموزش هاي نظامي را آغاز نمايد.
هنوز دوره آموزشي رسمي وي به پايان نرسيده بود كه يورش وحشيانه ارتش صهيونيستي در سال 2006 به لبنان آغاز شد و در بيست و سومين روز نبرد ، در تاريخ 5 آگوست 2006 در رويارويي مستقيم با متجاوزين صهيونيست ، بر اثر اصابت تركشي به سرش، شربت شهادت نوشيد.
رافت حسين ذياب کم سن ترين شهيد مقاومت اسلامي لبنان در جنگ 33 روزه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها