کد خبر: ۱۵۷۱۶۰
زمان انتشار: ۱۶:۱۶     ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
رئیس کمیسیون آموزش مجلس:
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه آقای نجفی از پاسخ دادن به مسائل فتنه 88 در کمیسیون آموزش مجلس امتناع می‌کرد، گفت: ایشان در یادداشتی رسمی به ریاست مجلس می‌تواند موضع خود را نسبت به مسائل فتنه به صورت شفاف بیان کند.

محمدمهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» در خصوص سخنان محمدعلی نجفی وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش در مجلس، اظهار داشت: بعد از سخنان ایشان، سؤالات و ابهامات جدیدی مطرح شده است؛ به عنوان مثال می توان به بخشی از گفته‌های وی در خصوص مصوبات شورای شهر برای تغییر نامگذاری میدان حق‌شناس به 9 دی و مأموریت وی برای رفتن به منازل افرادی که از حوادث سال 88 آسیب دیده بودند، اشاره کرد.

وی افزود: شورای شهر تمام این موارد را به طور رسمی رد کرده است که چنین مصوباتی از جمله تغییر نام میدان حق‌شناس به 9 دی، منظور آیت‌الله حق‌شناس نبوده است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، بیان داشت: به نظر می‌رسد در خصوص ابهامات مطرح شده در صحن علنی مجلس باید شفاف‌سازی صورت گیرد و آقای نجفی باید بر اساس این واقعیت‌ها پاسخ شفافی دهد.

وی ادامه داد: ضمن اینکه اطلاعیه‌ای از طرف یکی از خانواده‌های آسیب‌دیده در این زمینه دریافت شده است که در آن تصریح شده است که آقای نجفی به همراه یکی از همکاران شورای شهر که به منازل آنها رفته بود و خود را به عنوان نماینده از طرف شورای شهر معرفی نکرده است بلکه به گونه‌ای دیگر بوده است که در این خصوص باید آقای نجفی شفاف‌سازی کند.

زاهدی عنوان کرد: بحث صالح بودن، یک حجت شرعی برای نمایندگان مجلس است که باید به کسی که احراز صالح بودن آن مشخص شود رأی اعتماد بدهند و در خصوص آقای نجفی نیز اگر مجلس به آن احراز صلاحیت برسد، رأی اعتماد را به ایشان می‌دهد.

*آقای نجفی در کمیسیون آموزش مجلس از پاسخ دادن به مسائل فتنه امتناع می‌کرد

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به سخنان آقای نجفی که بیان کرده‌اند که برای بیان سخنانشان در کمیسیون فرصتی داده نشده است، اظهار داشت: ایشان سه شنبه هفته گذشته مورخ 15 مرداد 92 در خصوص برنامه‌های کاری خود مفصل صحبت کرد و اعضای کمیسیون آموزش مجلس نیز سؤالات متعددی در خصوص برنامه‌ها و مسائل مربوط به فتنه و نقشی که ایشان در این خصوص داشت از وی پرسیدند.

وی افزود: آقای نجفی از پاسخ به سؤالات مربوط به مسائل فتنه امتناع می‌کرد و اصرار داشت که وارد این بحث نشود؛ ضمن اینکه ایشان در این خصوص جواب شفافی نداد و از طرف دیگر برخی از اعضای کمیسیون اصرار داشتند که از موضع ایشان در این خصوص مطلع شوند.

وی افزود: بنده برای جلوگیری از به تشنج کشیدن جلسه، اعلام کردم که بحث مربوط به مسائل فتنه در جلسه دیگری که روز یکشنبه برگزار می‌شود و وی به صورت شفاف موضع خود را اعلام کند.

زاهدی ادامه داد: سپس با مشورت با برخی از اعضای کمیسیون آموزش مجلس مقرر شد که با توجه به اینکه بیان موضع آقای نجفی در خصوص مسائل فتنه، یک جمله یک خط یا دو خطی است نیاز به برگزاری دوباره جلسه کمیسیون در این خصوص نیست و زمانی که وی در صحن علنی مجلس از برنامه‌ها و عملکرد خود دفاع می‌کند راجع به این مورد نیز در صحن علنی به صورت شفاف موضع‌گیری کند و با محکومیت و عدم مشارکت یا هر مطلبی که در این خصوص در نظر دارد در مجلس بیان کند.

وی اضافه کرد: انتظار داشتیم با توجه به اینکه به ایشان پیغام داده شده بود، در این موضوع در صحن علنی مجلس موضع خود را به صورت شفاف اعلام کند؛ اگر ایشان این موضوع را در صحن علنی مجلس مطرح می‌کرد و در این خصوص شفافیت ایجاد می‌شد یقیناً این شفافیت در تصمیم‌گیری نمایندگان تأثیر بسزایی داشت اما این ابهام امکان دارد تأثیرات منفی در پی داشته باشد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، بیان داشت: معتقدم با توجه به زمان باقیمانده، آقای نجفی در یادداشتی رسمی به ریاست محترم مجلس می‌تواند موضع خودش را در خصوص مسائل فتنه به صورت شفاف بیان کند تا کسانی که با ایشان مخالف هستند به یک قاطعیتی برسند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها