کد خبر: ۱۵۷۰۶۱
زمان انتشار: ۱۱:۵۷     ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
موسوی در مخالفت با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی:
نماینده مردم اهواز در مجلس تصریح کرد: در زمان مسئولیت آقای حجتی در وزارت جهاد کشاورزی معاونین وی در حمایت از قانون‌شکنان مجلس ششم استعفا کردند و بعضا در جمع متحصنین حضور یافتند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، سید شکرخدا موسوی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در مخالفت با وزیر پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی طی سخنانی اظهار داشت: امروز مشکلات ناشی از تحریم‌ها و سوء مدیریت طبقات مستضعف را در تنگنا قرار داده و این در حالیست که می‌دانیم حدود 98 درصد از شهدا از قشر مستضعف بوده‌اند. همچنین امروز بخش کشاورزی نفس‌های آخر را می‌کشد و باید هرچه زودتر به داد آن رسید.

وی ادامه داد: کشاورزان همواره در دعواهای سیاسی سال‌های گذشته نادیده گرفته شده‌اند و فریاد تظلم‌خواهی آنها در بین این دعواها شنیده نشد، لذا دولت جدید باید کشاورزی را به جایگاه اصلی خود برساند.

این نمایند مجلس خاطر نشان کرد: امروز 18 میلیون هکتار زمین کشاورزی و قابل کشت در کشور وجود دارد که تنها 4 میلیون هکتار از این زمین‌ها زیر کشت رفته است. همچنین در استان خوزستان از 4 میلیون هکتار زمین کشاورزی تنها یک میلیون آن زیر کشت است، بنابراین وزیر پیشنهادی باید پاسخ دهد که چه برنامه‌ای برای این موضوع دارد.

موسوی همچنین تصریح کرد: یکی از افراد موثر در انتخاب آقای حجتی به عنوان وزیر پیشنهادی می‌گفت که آقای حجتی قبول ندارد که کشاورزی محور توسعه است و می‌گوید اگر کشاورزی را محور توسعه قرار دهیم، مردم باید از گرسنگی بمیرند، چرا که با این ظرفیت‌های کشاورزی نمی‌توان تمام مشکلات را حل کرد. بنابراین آقای حجتی باید پاسخ دهد که چه نسبتی با این سخنان دارد. آن هم در حالی که امام خمینی (ره) می‌فرماید کشاورزی محور توسعه است.

وی اضافه کرد: از آقای حجتی می‌خواهم که نگاه خود نسبت به بخش خودکفایی در محصولات کشاورزی و همچنین برنامه پنجم توسعه بیان کند. همچنین بگوید که آیا خود را ملزم به اجرای این برنامه می‌داند یا مثل بسیاری از قوانین بالادستی از کنار آن خواهد گذشت.

این نماینده مجلس خطاب به نمایندگان گفت: بنده برنامه‌های آقای حجتی را مطالعه کردم، اما در عرصه اجرا برای چالش‌های کشاورزی کمتر تدبیر و راه‌حلی دیدم. همچنین در برنامه وی توجهی به بسته‌های زیربنایی نشده است و همچنین در این برنامه از حذف واردات صحبت شده است که این سخنان در رسانه ها بازتاب بسیاری داشت، اما خبرگان علم کشاورزی بهتر می‌دانند که باید واردات را به‌گونه‌ای مدیریت کرد تا به تولیدات داخلی لطمه نخورند نه اینکه بخواهیم واردات را کاملا حذف کنیم.

موسوی خطاب به وزیر پیشنهادی وزیر جهاد کشاورزی گفت: شما یکی از فعالان برای ادغام وزارت جهاد سازندگی با وزارت کشاورزی بودید و حالا باید پاسخ دهید که چقدر با این تلاش‌های شما روحیه جهادی د راین وزارتخانه ادغام شده به عرصه کشاورزی منتقل شده است. همچنین رشته تحصیلی شما عمران است و نمی‌دانم چرا بخش کشاورزی باید اینقدر مظلوم واقع شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: مدیران میانی در زمان حجتی دو سال پشت در اتاقش منتظر ملاقات بودند و آقای حجتی جز چند تن از مدیران خاص، کسی را به حضور نمی‌پذیرفت و همچنین در این دوره بیشترین حجم واردات بخش کشاورزی به کشور صورت گرفت و دو بخش مهم جنگل و شیلات آسیب دید.

نماینده مردم اهواز تاکید کرد: با تصدی آقای حجتی بر وزارت جهاد کشاورزی بیم آن می‌رود که مجددا افراد سیاسی فاقد وجاهت در پست‌های کلیدی قرار گیرند. در زمان مسئولیت آقای حجتی به عنوان وزیر جهاد کشاورزی معاونین این وزارتخانه در حمایت از قانون‌شکنان مجلس ششم استعفا کرده و بعضا در جمع متحصنین حضور یافتند. همچنین در زمان مسئولیت وی برخی از مدیران حزب‌اللهی حذف و به جای آنها افراد حزبی جایگزین شده‌اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها