کد خبر: ۱۵۶۹۷۰
زمان انتشار: ۱۹:۴۷     ۲۲ مرداد ۱۳۹۲
پژمان‌فر در مخالفت با ظریف وزیر پیشنهادی امورخارجه در صحن علنی:
نماینده مردم مشهد گفت: در برنامه‌های وزیر پیشنهادی وزارت امور خارجه مقاومت و استکبارستیزی دیده نمی‌شود و آنچه مشهود است انفعال و عقب‌نشینی در برابر انقلاب است.

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد در مجلس که در مخالفت با گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور برای تصدی وزارت امور خارجه در جلسه علنی عصر امروز (سه‌شنبه) مجلس سخن می‌‌گفت، با اشاره به مواضع و برنامه‌های ظریف برای وزارت خارجه گفت: در برنامه آقای ظریف، انفعال در مقابل دشمن و تعامل یکسویه با کسانی که یک طرفه ارتباط‌شان را قطع کرده ‌اند مشاهده می‌شود که این امر خلاف وصیتنامه امام خمینی(ره) و موازین انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه ظریف باید مواضع خود را در قبال مسائل مهم بین‌المللی روشن کند تا مشخص شود که برنامه ایشان برای مقابله با اسلام و ایران‌هراسی در منطقه و جهان چیست، تصریح کرد: ما حق عقب‌نشینی از مواضع و اصول خود را نداریم چرا که در سیاست خارجه باید مطابق اصول عمل کنیم.

نماینده مردم مشهد با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که دولت عادی باید نقاط قوت دولت‌های گذشته را داشته باشد، تصریح کرد: در بخش سیاست خارجه، مقام معظم رهبری همواره از استکبارستیزی، مقاومت در مقابل دشمن و دفاع از اصول و حق مردم در دولت آقای احمدی‌نژاد دفاع کرده‌اند اما این مباحث در برنامه‌های آقای ظریف  دیده نمی‌شود. لذا آقای ظریف نقاط قوت دولت آقای احمدی‌‌نژاد را در سیاست خارجه ندارد.

وی افزود: حضرت آقا در فرمایشات صریحی درباره سیاست خارجه داشتند ایشان تعامل با دنیا را رد نمی‌کنند اما به هیچ عنوان نمی‌پذیرند که ما استکبارستیزی را با مستکبران که همان آمریکا و رژیم صهیونیستی است کنار بگذاریم.

نماینده مردم مشهد بهترین دفاع در سیاست خارجه را تهاجم دانست و با بیان اینکه انفعال به معنای دفاع در سیاست خارجی نیست، خاطر نشان کرد: در برنامه‌های جناب آقای ظریف هیچ فعالیتی برای دفاع از انقلاب اسلامی در برنامه‌های بین‌المللی دیده نمی‌شود و فقط آنچه مشهود است عقب‌نشینی و انفعال است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ای از ظریف برای مقابله با آمریکا و دفاع از حقوق مسلم ملت ایران ارائه نشده است، افزود: معنای این حرف من این نیست که ایشان را رها کنیم بلکه منظورم احساس خطری است که از جانب خوشحالی و خرسندی دشمنان احساس می‌شود.

پژمان‌فر با بیان اینکه رویترز ظریف را شاخه‌ زیتون ایران برای آمریکا و غرب دانسته است، افزود: امام(ره) به ما فرموده است که اگر دشمن از شما تعریف کرد‌ آنجا احساس خطر کنید لذا ما می‌دانیم که دشمن به ما چشم طمع دارد و می‌خواهیم که آقای ظریف با اعلام موضع در برابر دشمن امید آنها را به یأس تبدیل کند.

وی با اشاره به تکاپوی شیرین عبادی و امیرهوشنگ احمدی که وی او را دلال ارتباط ایران و آمریکا می‌خواند، گفت: متاسفانه مشکلاتی که این افراد و از جمله آقای مشایی برای آقای احمدی‌نژاد به وجود آورده‌اند تجربه‌ای شد که ما در مقابل اینگونه مباحث هوشیار باشیم.

نماینده مردم مشهد افزود: آقای خاتمی با ارتباطی که با نهاد سوروس برقرار کرد مشکلاتی را به وجود آورد که حتی برای انقلاب مخملی در ایران بنیاد سوروس برنامه‌ریزی کرد لذا ما نمی‌توانیم نسبت به اینگونه مباحث در عرصه بین‌المللی بی‌تفاوت باشیم.

پژمان‌فر با اشاره به نقش موثر جمهوری اسلامی ایران در تحولات بین‌المللی و بیداری اسلامی از ظریف خواست درباره آنچه به عنوان تعامل و ارتباط با آمریکا در رسانه‌ها مطرح است واکنش نشان داده و موضع خود را به صراحت اعلام کند.

وی در پایان، برنامه ظریف برای وزارت خارجه را مغایر با وصیت‌نامه امام راحل دانست و از نمایندگان خواست به وصیت‌نامه امام(ره) رجوع کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها