کد خبر: ۱۵۶۸۰۴
زمان انتشار: ۰۱:۳۰     ۲۲ مرداد ۱۳۹۲
برنامه سازی بی بی سی در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت:
شبكه بي بي سي فارسی در اقدامی تامل برانگیز به دفاع تمام قد از جواد ظريف وزير پيشنهادي امور خارجه دولت دكتر روحاني پرداخت. اين شبكه فارسی زبان وابسته به دولت بریتانیا ، با پخش گزارش ويژه‌اي همزمان با راي اعتماد به وزرا از سوي مجلس شوراي اسلامي به سراغ "بيل ميلر" ديپلمات سابق آمريكا رفت و از وي در خصوص آقاي ظريف پرسيد.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، شبكه بي بي سي فارسی در اقدامی تامل برانگیز به دفاع تمام قد از جواد ظريف وزير پيشنهادي امور خارجه دولت دكتر روحاني پرداخت. اين شبكه فارسی زبان وابسته به دولت بریتانیا ، با پخش گزارش ويژه‌اي همزمان با راي اعتماد به وزرا از سوي مجلس شوراي اسلامي به سراغ "بيل ميلر" ديپلمات سابق آمريكا رفت و از وي در خصوص آقاي ظريف پرسيد.

وي در این باره به بی بی سی گفت: "من آقاي ظريف را خوب مي شناسم و در دوران سفارت بارها با او ديدار كردم و يكي از ديپلمات‌هاي حرفه‌اي است و يكي از ديپلمات‌هاي باهوش، مطلع و داراي شناخت و با حوصله بالا براي شنيدن نظرات متفاوت است و شناخت دقيقي هم از آمريكا دارد. البته پايبند به اصول اوليه انقلاب 57 هم هست، هر كس با او ديدار مي كرد مي پذيرفت كه او مردي راستگو و حرفه اي است و البته مشخص بود كه رابطه نزديكي هم با تصميم گيران در تهران دارد".

بي بي سي فارسي كه براي دفاع از جواد ظريف قانع نشد، خبرنگار خود را به سراغ "جيان دومينيكوپيكو" معاون سابق دبيركل سازمان ملل متحد هم فرستاد تا در خصوص وزير پيشنهادي نظر وي را هم جويا شود.

"جيان دومينيكوپيكو" هم گفت: "20 سال است كه با جواد ظرفيت از طريق مذاكرات متعدد سازمان ملل با ايران آشنا هستم. او توانايي بالاي دارد كه در عرصه ديپلماتيك خود را جاي طرف مقابل بگذارد و درك درستي از طرز تفكر طرف مقابلش پيدا كند. او همچنين به بسياري از ديپلمات‌ها از كشورهاي مختلف ثابت كرده كه مردم حل و فصل مسائل است نه تخريب و رويارويي".

دفاع تمام قد بی بی سي فارسي از جواد ظریف درحالیست که ایشان بدلیل عملکرد ضعیف و منفعلانه در دفاع از حقوق ایران در سازمان ملل و همچنین ابهاماتی در مورد چون انجام مصاحبه برای گرفتن گرین کارت آمریکا و سکونت خانواده اش در آمریکا ، احتمال آن می رود که در کسب رای اعتماد از وکلای ملت دچار مشکل شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ستار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۷ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۲
۴
۴
ظریف هم رای میاره تا چشم افراطیون که فتنه گران واقعی هستن کور بشه
پاسخ
معززباری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۸ - ۰۸ مهر ۱۳۹۲
۰
۰
با سلام- ملاحظه میفرمائیددیپلماتهای کشورهای دیگر که با جناب آقای ظریف رابطه کاری داشته اند چگونه در خصوص حرفه ای بودن وصداقت در گفتار ایشان حرف میزنند وهمچنین پايبندی ایشان به اصول اوليه انقلاب.بنظر میرسدشناختی که دیگران از ایشان بدست آورده اند ما هنوز به این بینش دست نیافته ایم .ایشان مایه فخرومباهات هستند.متشکرم
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها